Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ściąganie auta w prawo.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie Ściąganie auta w prawo.

    Witam!
    Mam mały kłopot a mianowicie gdy jadę prostą drogą i puszczę kierownicy Alfa zaczyna powoli staczać się na prawą stronę. Natomiast żeby jechać prosto muszę trzymać kierownicę lekko skręconą w prawą stronę. W mieście nie jest to dokuczliwe ale ostatnio często jeżdżę w trasy i zaczęło mnie to mocno irytować.
    Byłem na stacji kontroli pojazdów i powiedzieli mi że mogą mi ustawić zbieżność ale nie dają gwarancji że będzie dobrze. Zaproponowali inny zakład gdzie zrobią mi całą geometrię osi przedniej i tylnej. Powiedzieli równeż że z tyłu jest sporo korozji i oni tam na pewno nie będą się bawić i tak jak pisałem wcześniej mogą mi ustawić tylko przednie koła. Pytanie czy to wystarczy? Czy zrobić samą zbieżność czy lepiej od razu zapłacić więcej i zrobić całą geometrię? Czy jest wgl taka potrzeba?
    Proszę o poradę, pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Snu
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    Jest Giullietta 1.4 MA Była 147 1.6 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Zrób geometrię po całości. To nie jest taki duży koszt (za obie osie z reguły biorą maks 150zł)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    Najpierw zlikwiduj luzy bo przez nie straciłeś zbieżność, no chyba , że jesteś już po wymianie np dolnych wahaczy czy końcówek drążka...

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał gramian Zobacz post
    Najpierw zlikwiduj luzy bo przez nie straciłeś zbieżność, no chyba , że jesteś już po wymianie np dolnych wahaczy czy końcówek drążka...
    Miałem wymieniane ostatnio tuleje dolnych wahaczy i to zapewne od tego. Byłem przed chwilą na kompresorze i jedna z opon mała mniej powietrza po wyrównaniu jest minimalnie lepiej ze ściąganiem. Tu chodzi chyba też o nasze krzywe drogi bo czasem lece na lewo czasem na prawo a czasem prosto jednak zazwyczaj powoli spadam na prawy rów. Bardziej mi chodzi teraz o to żebym jadąć prosto mógł trzymać kierownice.. prosto a nie przekrzywioną. Czy do tego wystarczy sama zbieżność przedniej osi? i czy to też może być przyczyną sciągania?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To jest normalne, że po pracach związanych z wymianą dolnych wahaczy lub tulei nastąpuje "rozjechanie" zbieżności i przy jeździe na wprost kierownica będzie krzywo.
    Najlepiej zrób ustawienie obu osi i powinno pomóc.
    Trzeba to zrobić szybko, bo w takich przypadkach zwykle występuje nierównomierne ścieranie bieżnika opon i po krótkim czasie może się okazać, że będziesz musiał wyrzucić opony.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To jest normalne, że po pracach związanych z wymianą dolnych wahaczy lub tulei nastąpuje "rozjechanie" zbieżności i przy jeździe na wprost kierownica będzie krzywo.
    Najlepiej zrób ustawienie obu osi i powinno pomóc.
    Trzeba to zrobić szybko, bo w takich przypadkach zwykle występuje nierównomierne ścieranie bieżnika opon i po krótkim czasie może się okazać, że będziesz musiał wyrzucić opony.
    Ale czy koniecznie muszę robić tył skoro tam nic nie było grzebane? nie wystarczy zbieżność z przodu?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To, że nie bylo grzebane nie znaczy, że nie jest rozjechane.
    Dlatego wskazane jest zrobić ustawienie obu osi.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To, że nie bylo grzebane nie znaczy, że nie jest rozjechane.
    Dlatego wskazane jest zrobić ustawienie obu osi.
    Ok rozumiem że to daję gwarancję że nie będzie już mnie w żadną stronę ściągać?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak mechanik założy czujniki na wszystkie koła to wtedy powinno być wiadome, co go boli.
    Jeśli samochód nie jest po kolizji i ma nie ruszone nadwozie, to ustawienie zbieżności kół powinno załatwić sprawę.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 120KM 2006r.
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jak mechanik założy czujniki na wszystkie koła to wtedy powinno być wiadome, co go boli.
    Jeśli samochód nie jest po kolizji i ma nie ruszone nadwozie, to ustawienie zbieżności kół powinno załatwić sprawę.
    Poprzedni właścieciel miał delikatną stłuczkę z prawej strony ale koło zostało nietknięte. Dopytuję się tak o ten przód i tył bo stacja która może zrobić mi pełną geometrie obu osi jest dość daleko i nie wiem czy mi się to opłaca. Tu na miejscu zrobią mi zbieżność z przodu za 40 zł tylko czy to wystarczy... Chodzi o to żebym nie musiał płacić 2 razy.

Podobne wątki

  1. [146] Sciąganie w prawo przez nowe opony,nie trzyma zbieznosci,sciaga w prawo.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 15:21
  2. [146] ściąganie bębnów
    Utworzone przez Kristoferowaty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 15:12
  3. [75] Ściąganie kierownicy
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 15:16
  4. Dziura i ściąganie
    Utworzone przez Raf2pp w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2010, 12:18
  5. [146] Ściąganie przy hamowaniu.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-03-2009, 17:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory