Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Rozrząd, luzy, płytki - podsumowanie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie Rozrząd, luzy, płytki - podsumowanie

    Mój TS 1.8 8V klepie jak diesel bo ma luzy na zaworach. Chcę zrobić z tym porządek. Ponieważ postanowiłem nie dokładać do niego ani grosza i uczyć się przy okazji, chciałbym zrobić wszystko samemu.

    Wiem, że temat był poruszany ale potrzebuję jak najpełniejszego podsumowania, które wyjaśni wszystkie moje wątpliwości.

    Zrobiłem sobie listę czynności krok po kroku. Proszę podpowiedzcie mi czy jest okej, czy coś pominąłem i czy powinienem zwrócić uwagę na coś o czym jeszcze nie wiem.


    1. Zostawiam pojazd na biegu jałowym, zaciągam ręczny i wsadzam klocki pod koła żeby mi nie drgnął ani o mm.
    2. Odkręcam pokrywę głowicy. Odkładam na bok w czyste miejsce.
    3. Sprawdzam szczelinomierzem czy luzy faktycznie są - przedział na dolotowym 0.380 - 0.450 i na wylotowym 0.430 - 0.500
    4. Sprawdzam czy wałki rozrządu są na swoim miejscu. W tym celu muszę odnaleźć znaczniki na wałkach i głowicy i sprawdzić czy się pokrywają na wylotowym i czy na dolotowym jest przesunięcie w przedziale 3-4 mm w stosunku do oznaczenia na głowicy.
    5.Jeśli luzy zaworów występują, a wałki są nieprawidłowo ustawione, przechodzę do procedury ustawienia prawidłowo wałków i sprawdzam czy luzy nadal występują. Jeśli występują zabieram się za mierzenie płytek zaworowych. Jeśli nie, to jest git.

    W celu ustawienia wałków niezależnie czy tylko koryguję ich położenie, czy też chcę się dobrać do płytek zaworów, muszę wykonać następujące czynności:

    1. Poluzowuje śrubę napinacza łańcucha rozrządu
    2. Przesuwam łańcuch rozrządu tak aby zawleczka spinająca znalazła się u góry.
    3. Zabezpieczam łańcuch przed zsunięciem.
    4. Uginam łańcuch w dół i uważając, żeby zawleczka nie spadła, zdejmuję ją.
    5. Zdejmuje wałki rozrządu
    Jeśli w grę wchodzi wymiana płytek idę dalej.

    6. Wyciągam pastylki (magnesem?) i odwracam je.
    7. Wyciągam płytki, po kolei, mierze je i zapisuję dokładnie, która jest która i jakie ma parametry.
    8. Zamykam cały majdan w odwrotnej kolejności.
    9. Obliczam jakiej grubości płytki są mi potrzebne aby zniwelować luzy. Trzymam się dolnej dopuszczalnej granicy bo silnik jest stary, wszystko jest sklepane więc na pewno nie będzie za ciasno.
    10. Zamawiam płytki i cierpliwie czekam.
    11. Kiedy przyjdą ponawiam operację i wymieniam płytki.

    Czy o czymś zapomniałem?
    Czy znacie kogoś w Warszawie kto mógłby to dla mnie zrobić lub pomóc mi nie zdzierając skóry?
    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie inne płytki na 100% pasują do tego silnika oprócz oryginalnych, których nigdzie nie znalazłem Wiem, że na form też była mowa o tym ale nie znalazłem jednoznacznych i ostatecznych odpowiedzi.

    Pozdrawiam wszystkich







  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Potrzebujesz taki zabieg to dawaj umówimy się na rozprucie to samo robiliśmy z kasztelanem u mnie na działce nawet we trzech możemy to zrobić bez problemu u mnie pod garażem

    Jest wiele nieścisłości w tym spisie np, łańcuchem nic nie kręcisz tylko całym silnikiem zapinka powinnna pojawić się między kołami rozrządu a znaki na wałkach powinny sie zgadzać.
    Magnes nie jest potrzebny do wyjmowania pastylek one trzymają sie przyssane olejem do denek szklanek.

    Może okazać się że będą potrzebne szklanki bo stare mogą być wytłuczone
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 09-09-2014 o 18:28

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Potrzebujesz taki zabieg to dawaj umówimy się na rozprucie to samo robiliśmy z kasztelanem u mnie na działce nawet we trzech możemy to zrobić bez problemu u mnie pod garażem

    Jest wiele nieścisłości w tym spisie np, łańcuchem nic nie kręcisz tylko całym silnikiem zapinka powinnna pojawić się między kołami rozrządu a znaki na wałkach powinny sie zgadzać.
    Magnes nie jest potrzebny do wyjmowania pastylek one trzymają sie przyssane olejem do denek szklanek.

    Może okazać się że będą potrzebne szklanki bo stare mogą być wytłuczone
    No z tym kręceniem łańcucha to taki skrót był myślowy, ja wiem, że trzeba całym silnikiem. Z tą zapinką to też wiem o co chodzi bo widziałem instrukcje.

    Super propozycja! Chętnie skorzystam i się dowiem czegoś więcej tylko proszę nie śmiejcie się z mojego samochodu...

    Jaki termin proponujesz? Ja mam wolny zawód i mogę się dostosować.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Umawialiśmy się z kasztelanem na sobotę pod moim garażem jak pasuje to możesz podjechać na Bródno dokładniej umówimy się na PW lub telefonicznie. Dobrzy by było żebyś na wszelki wypadek miał uszczelkę pod dekiel bo nie wiadomo co Ty teraz tam masz silikon czy porwaną uszczelkę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Popieram, jestem w weekend w Wawie więc możemy się bez problemów umówić na sobotę w ciągu dnia, dalsze szczegóły możemy ustalić we 3-ech na PW.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jeszcze kolega Marcin ze swoja 155V6 się zapowiada na sobotę pod garaż, coś mu tam łupie w silniku

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar LUCID LINES
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Warszawiak
    Auto
    Alfa Romeo 33, 1,3 / Alfa Romeo 155 1,8 8V
    Postów
    132

    Domyślnie

    No to będzie mini spot

Podobne wątki

  1. Podsumowanie
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 02:43
  2. Jakie płytki?
    Utworzone przez GONZO15 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-12-2014, 21:44
  3. Podsumowanie półrocza i 15kkm na lpg w v6
    Utworzone przez Marcin_M w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 21:09
  4. Zawory, szklanki,płytki
    Utworzone przez Andrzej AR155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-05-2007, 19:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory