Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: chcę kupić 156 sportwagon po lifcie 1.9 czy 2.4

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    156 1.9 JTD 105 km
    Postów
    6

    Domyślnie chcę kupić 156 sportwagon po lifcie 1.9 czy 2.4

    Witam, jak w temacie sprzedałem swoją 156 z 2000 roku, popełniłem najwiekszy błąd i kupilem passata b5fl 1.9 130 km. Już jestem w trakcie spprzedaży po niespełna miesiacu uzytkowanie tej wersalki, chce kupic 156 ponownie ale z ostatnich rocznikow 2003-2004 r. jaki silnik polecacie w tych modelach 1.9 czy 2.4.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    2.4 to fajniejszy silnik, lepiej brzmi, mniejsze wibracje, lepszy moment. Jednak troche cieżki i auto ma tendencje do podsterowności, remedium na to jest montaż Q2 - czego niestety w 20V zrobić sie nie da. W dodatku w tych rocznikach ma standardzie 175KM. Jednak musisz wziać pod uwagę wyraźnie wyższe koszty utrzymania - 2.4JTD w ostatnich rocznikach ma chociażby inne półosie - spore koszty. Osczędny to on też specjalnie nie jest - 10 litrów w mieście to norma. Jednak to silnik raczej bezawaryjny, nie spotkałem się z egzemplarzem, w którym dwumas nie wytrzymał 300kkm.
    1.9JTD to straszny klekot w porównaniu do 5 cylindrowego brata.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Kolego, od dwóch tygodni śmigam 2.4 20V i powiem szczerze, że bardzo pozytywnie jestem zaskoczony. Wcześniej jeździłem 166 z 2.4 10V i też był ok z tą różnicą, że 20V lepiej się odpycha. Spalanie podejrzewam, że będzie w miarę podobne i nie sugerowałbym się tym.
    Z tym B5 fl to nie przesadzaj Miałem takiego od nowości i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć poza tym, że to VW

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Arielski Zobacz post
    Witam, jak w temacie sprzedałem swoją 156 z 2000 roku, popełniłem najwiekszy błąd i kupilem passata b5fl 1.9 130 km. Już jestem w trakcie spprzedaży po niespełna miesiacu uzytkowanie tej wersalki, chce kupic 156 ponownie ale z ostatnich rocznikow 2003-2004 r. jaki silnik polecacie w tych modelach 1.9 czy 2.4.
    1,9 jtd 16v , fajnie jeździ , jest ekonomiczny i z tym silnikiem nie ryjesz przodem jak z 2.4 , taki super optymalny motor w modelu 156
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    To zależy czego oczekujesz.
    Jak chcesz normalnego przemieszczacza to bierz 1.9.
    Chcesz mocniejsze auto i planujesz podnoszenie mocy - atakuj 2,4

    Koszta utrzymania 2,4 są sporo większe. Samo spalanie nie takie tragiczne ale cena części potrafi zwalić z nóg.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Wybierz przy kupnie egzemplarz najlepszy, oba silniki dają radę i niech motor będzie tłem kupna a nie priorytetem.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    1.9 JTD to straszny klekot? Pozdrów wtryskiwacze . W swoim nie odczuwam legendarnego klekotu znanego choćby z TDI. Silnik chodzi miękko, wcale nie wibruje jeśli masz zdrowe poduchy a i do podnoszenia mocy na seryjnych jest bardzo podatny. Przykład : @sdero - Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V z 140KM zrobione 231KM BEZ ŻADNYCH MODYFIKACJI . Da się? Da się. A 1.9 dużo oszczędniejszy niż 2.4 . Co prawda 2.4 bije na łeb dźwiękiem R5 silnik 1.9, ale coś kosztem czegoś. Wybór pomiędzy sercem a rozsądkiem, wybór z tych trudnych . Motor nie może być tłem, bo dobry motor, to frajda z jazdy, bo silnik to serce samochodu
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Ja tam diesli nie lubię, ale kilka lat temu dobry kumpel pytał o 156tki z okolic 2004r - czy 1.9 czy 2.4, bo tylko diesel wchodził w rachubę ze wzgl na przebiegi. Doradziłem mu 2.4 175 koni i taką kupił. Ma ją już kilka lat i do dziś dziękuje że 2.4 wziął
    Mocy nigdy nie za dużo, a przodem ryje każda 156, może poza TS-ami, bo wszystkie inne są za ciężkie z przodu.
    Szpera trochę pomaga, ale wcale remedium nie jest, ze złym rozkładem masy, silnikiem w dużej części przed osią itd. się nie wygra.
    W tej jego jest jakiś sportpack i niżej siedzi i bardzo fajnie się prowadzi.
    Co do dźwięku silnika - bez porównania z 1.9, tzn żaden nie zachwyca - ale 2.4 przynajmniej mniej drażni.
    Co do kosztów serwisowania, to przecież przy używanych autach to i tak loteria, z grubsza w podobnych widełkach.
    Mocy nigdy za wiele, więc jeśli jest wybór, to lepiej mocniejszy i nie ma co dumać i racjonalizować słabszego.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Przykład : @sdero - Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V z 140KM zrobione 231KM BEZ ŻADNYCH MODYFIKACJI . Da się?
    Taaaa. Jasne :>
    Jak brak modyfikacji to zamontowanie większego turbo, FMIC, przeróbki mapy i pewnie wydechu to tak, nie są to żadne modyfikacje.
    Z 2,4 wyciągnięto 270KM ale kto by liczył
    Kupić trzeba auto w lepszym stanie a nie z jakim silnikiem. Tutaj wybór jest między lepszym a lepszym

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Bierz 2.4. U mnie jest już drugie 2.4 i nie żałuję. Fakt że kilka części jest dedykowane tylko do 2.4 i są droższe ale kto bogatemu zabroni

    A ci co odradzaja 2.4 pewnie tak piszą z zazdrości bo sami mają 1.9 :p

Podobne wątki

  1. [Brera] Chcę kupić Brera 3,2
    Utworzone przez DareKról w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 21:00
  2. Chcę kupić ale się boję
    Utworzone przez Now w dziale 147
    Odpowiedzi: 231
    Ostatni post / autor: 29-05-2013, 10:07
  3. Chcę kupić 147
    Utworzone przez Dejf w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 18:28
  4. [Brera] chcę kupić!!!
    Utworzone przez delejal'holik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 28-09-2012, 09:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory