Witam
Swoje poprzednie problemy opisywałem w tym temacie:
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...termostat.html
Jestem po wymienie uszczelki pod glowica. Wczesniej oczywiscie planowanie glowicy (zdjete3 setki wiec chyba nie duzo) i sprawdzenie szczelnosci. W dobrym punkcie powiedzieli ze szczelna. Do tego zmienione uszczelka pod kolektor ssacy, uszczelka pod kolektor wydechowy, krygielit miedzy kolektor a katalizator, swiece (zalewalo juz 2 i 3 gar) i najwazniejsze termostat z czujniekiem. Wymieniany byl gdyz mechanik pytal czy nie przegrzalem jej a zawsze miala 90st wiec obstawialem ze albo termostat nie przelacza albo czujnik oszukiwal. Miedzy blok a glowice poszedl silikon miedziany. Odczekana doba przed uruchomieniem. Wyciekow nie zaobserwowalem...
Niestety po robocie i wymianie termostatu i czujnika temp przyczyna i objawy, ktore uwaliły uszczelke pod glowica nie ustapiły!!!
tzn temperatura na wskazniku na desce dochodzi do 90st i nie drgnie. W tym samym czasie na kompie z FESem podpietym do auta jest przeklamanie(wczesniej 90st pokazuje na desce niz w rzeczywistosci w Fesie) a po 90st temp idzie dalej(tylko w Fesie)!! Wentylator nie rusza. Dopiero w okolicach 100st się załącza. Pozniej wyłączyłem samochód bo temp nie spadala(chyba spadla ale zaraz wzrosla) i wolałem nie ryzykować. Węże cieple. Wąż do chlodnicy cieply, ale chlodnica i waż od chlodnicy zimne. Odkrecałem odpowietrznik na chlodnicy przy napełnianiu i ten przy nagrzewnicy. Ten na chlodnicy odkrecilem po zagrzaniu i woda byla zimna! Odpiałem węże spusciłem wode wlałem wode do samej chlodnicy i leciała czyli jakies przejscie jest? Wlaczylem tez grzanie w srodku zeby nagrzewnica sie wypelnila i leci cieple powietrze ale temp plynu nie spada.
Nie mam pojecia co moze odpowiadac za taki stan:/
Czy macie jakies pomysly?
Ktos mi wspominal, ze moze byc winna chlodniczka oleju, ale z tego co wycztalem w elernie to w wersji 1.6 105km nie ma jej?
Czy winny tego stanu moze byc opornik wentylatora chlodnicy?
A moze przyczyna lezy w przekazniku biegu I i biegu II wentylatora?Gdzie mozna je znalezc?
Moze jakis kabel?
Moze chlodnica jest zapchana?(wczesniej przed wymiana uszczelki w zbiorniczku plynu bylo sporo oleju)
Jakies sugestie?