Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: wymiana uszczelki pod glowica, dziwna temperatura,

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Angry wymiana uszczelki pod glowica, dziwna temperatura,opornik wentylatora?

    Witam
    Swoje poprzednie problemy opisywałem w tym temacie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...termostat.html

    Jestem po wymienie uszczelki pod glowica. Wczesniej oczywiscie planowanie glowicy (zdjete3 setki wiec chyba nie duzo) i sprawdzenie szczelnosci. W dobrym punkcie powiedzieli ze szczelna. Do tego zmienione uszczelka pod kolektor ssacy, uszczelka pod kolektor wydechowy, krygielit miedzy kolektor a katalizator, swiece (zalewalo juz 2 i 3 gar) i najwazniejsze termostat z czujniekiem. Wymieniany byl gdyz mechanik pytal czy nie przegrzalem jej a zawsze miala 90st wiec obstawialem ze albo termostat nie przelacza albo czujnik oszukiwal. Miedzy blok a glowice poszedl silikon miedziany. Odczekana doba przed uruchomieniem. Wyciekow nie zaobserwowalem...

    Niestety po robocie i wymianie termostatu i czujnika temp przyczyna i objawy, ktore uwaliły uszczelke pod glowica nie ustapiły!!!
    tzn temperatura na wskazniku na desce dochodzi do 90st i nie drgnie. W tym samym czasie na kompie z FESem podpietym do auta jest przeklamanie(wczesniej 90st pokazuje na desce niz w rzeczywistosci w Fesie) a po 90st temp idzie dalej(tylko w Fesie)!! Wentylator nie rusza. Dopiero w okolicach 100st się załącza. Pozniej wyłączyłem samochód bo temp nie spadala(chyba spadla ale zaraz wzrosla) i wolałem nie ryzykować. Węże cieple. Wąż do chlodnicy cieply, ale chlodnica i waż od chlodnicy zimne. Odkrecałem odpowietrznik na chlodnicy przy napełnianiu i ten przy nagrzewnicy. Ten na chlodnicy odkrecilem po zagrzaniu i woda byla zimna! Odpiałem węże spusciłem wode wlałem wode do samej chlodnicy i leciała czyli jakies przejscie jest? Wlaczylem tez grzanie w srodku zeby nagrzewnica sie wypelnila i leci cieple powietrze ale temp plynu nie spada.
    Nie mam pojecia co moze odpowiadac za taki stan:/
    Czy macie jakies pomysly?
    Ktos mi wspominal, ze moze byc winna chlodniczka oleju, ale z tego co wycztalem w elernie to w wersji 1.6 105km nie ma jej?
    Czy winny tego stanu moze byc opornik wentylatora chlodnicy?
    A moze przyczyna lezy w przekazniku biegu I i biegu II wentylatora?Gdzie mozna je znalezc?
    Moze jakis kabel?
    Moze chlodnica jest zapchana?(wczesniej przed wymiana uszczelki w zbiorniczku plynu bylo sporo oleju)
    Jakies sugestie?
    Ostatnio edytowane przez noname ; 21-09-2014 o 23:13

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    W FESie chyba przy odpowiednim kablu można sprawdzić poprawność działania biegów wentylatora

    ~ taka była piękna ! :C




  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    Ok a w ktorym miejscu w FESie sa te proby? Jak wygladaja? Jakis elektromagnes cyka czy wentylator na tej probie zaczyna chodzic?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Zakladka testy,najwyraźniej musisz sprawdzić czujnik temp.lub lepiej zmienić na nowy bo nie może się zbytnio roznic temp między zegarem a kompem,do 5stopni.poza tym pachnie walnieta opornica nawiewu,odkręc odpowietrznik na chłodnicy i podczas nagrzewania dopóki woda nie poleci,tak to trochę wygląda na zapowietrzony układ i tutaj bardziej bym się skupił.podczas operacji przetrzymać czasem wyższe obroty ok.4tys,pompa szybciej przepchnie płyn i wypchnie powietrze,jeżeli to 105hp to nie wiem czy rzeczywiście ma te chlodniczke ale sprawdz,powodzenia

    Wysłane z mojego MT15i za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar noname
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    chwilowy brak;)
    Postów
    231

    Domyślnie

    Czujnik temp byl wymieniany razem z termostatem. Wlozylem ponownie stary termostat i czujnik i ten sam efekt. Wiec chyba sprawne....
    Odpowietrznik byl otwarty... jedynie nie gazowalem do 4tys obr. Moze to pomoze... a korek zbiorniczka wyrownawczego zamkniety ma byc?
    Opornica nawiewu ? Czyli ta w wentylatorze jak dochodza przewody?

Podobne wątki

  1. 1.9jtd 16v 140ps kosztorys wymiany uszczelki pod glowica
    Utworzone przez klimek w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 23-06-2017, 19:18
  2. Dziwna temperatura Silnika 2.5 v6 i inne porady
    Utworzone przez Michal76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-07-2015, 11:19
  3. Dziwna temperatura silnika
    Utworzone przez selius w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 16:10
  4. wymiana uszczelki pod glowica alfa romeo 2,0 ts
    Utworzone przez mariusz5556 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-07-2010, 11:38
  5. 145 wymina uszczelki pod glowica
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 04-05-2008, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory