Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: 147 1.6 T.S. kopci na biało przy hamowaniu silnikiem

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Lancia Delta 1.4 t-jet
    Postów
    9

    Domyślnie 147 1.6 T.S. kopci na biało przy hamowaniu silnikiem

    Witam moje auto to alfa romeo 1.6 T.S. moc 105 km Problem polega na tym ze po hamowaniu silnikiem a następnie dodaniu gazu auto na chwile puszcza chmurę białego dymu stwierdzam ze to spalony olej bo zaczęło go ubywać ale np przy zjeździe z górki i wrzuceniu na luz i następnie włączeniu biegu i zaczęciu przyspieszania auto już nie kopci Przy odpalaniu na zimno czy tez ciepło żadnego dymka przy redukcjach i gwałtownym przyspieszaniu tez nie występuje żadne kopcenie Kopcenie pojawia sie tylko po hamowaniu silnikiem i im dłużej ono trwa tym większa chmura która znika w chwile po dodaniu gazu Żadnych błędów na silniku te dwa przewody od odmy sprawdzone i są drożne zaworek tez był czysty nie wiem co jeszcze można sprawdzić bo ogólnie auto chodzi tak jak powinno

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    AR147, 1.6 TS 105KM, 2001r.
    Postów
    5

    Domyślnie

    paliwko się zbiera w komorze spalania, gazy i temperaturka wyższa , gdyby paliła olej to dym niebieski a jak jest szary to tylko i wyłącznie nie do końca spalone paliwo + para wodna

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Nie powiedziałbym, jak puszcza sie gaz i samochod leci w dol na samym silniku, to praktycznie nie wlatuje tam paliwo, wiec teoretycznie to nie moze byc nieprzepalone paliwo, chyba ze którys wtrysk tak mocno leje...

    Stawiałbym, ze po prostu robi sie podcisnienie, samochod nie dostaje paliwa, to zaczyna ssac z dolu przez zuzyte juz pierscienie i spala olej. U mnie jest to samo, temu juz nauczylem sie jezdzic na luzie, co prawda nie żere ani kropli oleju, ale za to wcina troche wiecej paliwa, z dwojga złego wole to drugie, niż wymiane pierścieni, które puszczają tylko przy hamowaniu silnikiem.

    I Alfa ma to do siebie, ze potrafi walic 1l/100km oleju a nie walnie ani troche niebieskim dymkiem, przewaznie jest to siwy, czemu to nie wiem.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 23-09-2014 o 12:24

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Lancia Delta 1.4 t-jet
    Postów
    9

    Domyślnie

    dym jest szary i obstawiam ze to jest olej bo odkąd pojawiła się usterka to zaczął znikać olej z silnika a zurzycie paliwa nie wzrosło płyn chłodniczy w normie a po np 100 kilometrach to przecież wydech jest nagrzany i para wodna juz dawno odparowała Nic będę musiał podjechać zmierzyć komopresje

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    W innym aucie przy takich objawach za paręset km padła mi upg. Rozumiem ze sporo juz tak przejezdziles?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Jeżeli kopci przy zamkniętej przepustnicy to może też być tak że uszczelniacze zaworowe nie trzymają, robi się podciśnienie w kolektorze dolotowym i zaczyna zasysać olej z uszczelniaczy.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Była 147 1,6 TS; Jest AR 159 1,75TBI
    Postów
    60

    Domyślnie

    Mam dokładnie taki sam problem... takie same objawy. Oleju muszę dolewać ok. litra co 1000 km. Przy normalnej jeździe nie dymi tylko zaraz po hamowaniu silnikiem, jak dodam gazu to poleci chmurka dymu. Myślę, że gdyby pierścienie były zużyte to nie miałby mocy a samochód przyspiesza całkiem nieźle... chyba po wypłacie skuszę się żeby podjechać zmierzyć kompresję... mlody3201 mamy identyczny problem więc jak coś zaradzisz to pisz proszę w tym temacie. Jestem żywo zainteresowany.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Lancia Delta 1.4 t-jet
    Postów
    9

    Domyślnie

    to ja na teraz jak bym nie dawał na luz to litr wleje na 100 kilometrów A jak u ciebie z katalizatorem bo u mnie skonczyło sie tak ze w pewnym momencie auto straciło na tyle moc ze nie dało się nim ruszyć nawet na jedynce bo zatkał sie katalizator narazie jeżdżę z pustym zanim nie poradzę sobie z ta awaria Czekam az znajomy mechanik wróci z urlopu to jak coś będę wiedział to napisze A jaki jest przebieg u ciebie bo u mnie 175 tys potwierdzone w serwisie
    Ostatnio edytowane przez mlody3201 ; 25-09-2014 o 13:30

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Była 147 1,6 TS; Jest AR 159 1,75TBI
    Postów
    60

    Domyślnie

    u mnie jest ok. 285 tysięcy przebiegu a katalizatory mam puste . Jak tylko odzyskam samochód żony z warsztatu to oddam moją bellę do pomiaru kompresji bo myślałem że silnik się kończy ale moc jest całkiem spora bo rusza w miarę dobrze a na ekspresówce 180 bez problemu wyciagnie

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    No coz u mnie w pewnym momencie zaczął walic olej 1l/100km, przy hamowaniu silnikiem to kilka metrów i wyplukiwał miske... Winowajcą ukazały sie uszczelniacze, które dość stwardniały po długim postoju samochodu.

    Wymieniłem je, samochód przestał brac kompletnie olej, chyba, ze jest 30*C i jedzie sie autostrada ciagle 150, to pociagnie ok. 200-500ml/1000, jak hamuje silnikiem to nadal to samo, przymula go, znika olej i dymi, temu tez nauczylem sie jezdzic bez hamowania silnikiem, daje po prostu na luz i tak jezdze, oleju nie ubywa, chyba, ze jako ubytek zaliczyć na poziomie 100ml/3000-4000km

    Wiec w takim przypadku to raczej kwestia pierscieni, nie uszczelniaczy, a pomimo tego auto cisnie jak czołg i kompresja jest wporzadku - olej uszczelnia ;d
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 25-09-2014 o 20:54

Podobne wątki

  1. [159] Stukanie przy hamowaniu silnikiem 2.2 jts
    Utworzone przez kochan159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 19:04
  2. Trzęsie przy hamowaniu silnikiem-2.4 jtd
    Utworzone przez robert_t18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-11-2013, 22:25
  3. Pisk przy hamowaniu silnikiem
    Utworzone przez fackamaka w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2013, 11:58
  4. [146] Marchewka przy hamowaniu silnikiem boxer
    Utworzone przez Kamilao w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2011, 23:41
  5. dziwny dźwięk przy hamowaniu silnikiem
    Utworzone przez qbis22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 13:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory