Witam,
Zwracam się z prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu. Silnik 2,4 JTD 10V CF3 140 KM
Wydawało mi się, ze auto straciło swoje przyspieszenie, nie jeździłem nim długo, moja druga polowa się nim woziła.
Wymieniłem elektrozawór od sterowania turbina bo był złamany i klejony, było lepiej. Zrobilem logi z przepływomierza, były odchylenia - patrz załączony plik stary_maf. Są różnice miedzy pożądanym a mierzonym przepływem, myślałem, ze to jest przyczyna. Jako ze auto mam 6 lat i przepływomierza nie wymieniałem jeszcze, kupiłem nowy, Bosch, niby oryginał, w pudelku z hologramem itp. Wczoraj założyłem nowy przepływomierz i filtr powietrza, dodatkowo zaślepiłem całkowicie EGR zaślepką pełną, zaraz przy kolektorze, nie od wlotu spalin do zaworu. Zrobiłem dziś logi, mierzony przepływ na biegu jałowym to 472mg/w na pożądany 297 mg/w - patrz załączony plik maf_nowy. Podczas jazdy, caly czas mierzony jest większy niż pozadany. Czy ten przepływomierz jest sprawny czy do reklamacji? Zaślepienie EGR ma taki wpływ w całym zakresie? Po wymianie i zaślepieniu jest jeden plus, auto nie dymi, wcześniej na postoju, nie przy każdej probie było b.czarno,rownież podczas jazdy przy mocnym przyspieszeniu. Teraz jest w miarę czysto, żeby nie powiedzieć czyściutko. Dynamika się zmieniła niewiele lub nie czuje tego. Silnik schodzi wolniej z obrotów, dziwne zachowanie. Prędkość max to jakieś 205 do 210 licznikowe ale przyspieszenie miała kiedyś dużo lepsze, jest dużo słabsze od służbowej skody combi TDI jaka się ostatnio bujałem.
Wiec, co z tym przepływomierzem? Stary był dobry? Nowy jest ok czy uszkodzony? może ktoś rzucić okiem na logi?
Kolejna sprawa to błąd przeładowania, od 2 tyg wstecz zaczął sporadyczni występować, przy przyspieszaniu, ok 3100 obr/min, zapala się i gaśnie kontrolka, jest tez log z ciśnienia doałdowania w tym pliku maf_nowy. Ja osobiscie obstawiam albo zapieczone kierowniczki na turbo albo wężyki podciśnienia. Jest ktoś w stanie powiedziec na podstawie logow co jest przycznyna? wezyki ma oryginalne, tzn stare. Jak działa podciśnienie na turbosprężarkę? Przy nieszczelności przeladowuje czy niedoładowuje turbo?
Z dodatkowych info to poci mi sie rura pomiędzy intercoolerem a kolektorem i ma lekkie pękniecie chwilowo zaklejone, juto bedzie wymiana.
Bede wdzieczny za wszystkie podpowiedzi jak doprowadzić auto do wcześniejszego stanu.