Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Nowy przeplywomierz, zawyzony odczyt

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    GLC
    Auto
    166 2,4 JTD + Q2
    Postów
    130

    Domyślnie Nowy przeplywomierz, zawyzony odczyt

    Witam,
    Zwracam się z prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu. Silnik 2,4 JTD 10V CF3 140 KM
    Wydawało mi się, ze auto straciło swoje przyspieszenie, nie jeździłem nim długo, moja druga polowa się nim woziła.
    Wymieniłem elektrozawór od sterowania turbina bo był złamany i klejony, było lepiej. Zrobilem logi z przepływomierza, były odchylenia - patrz załączony plik stary_maf. Są różnice miedzy pożądanym a mierzonym przepływem, myślałem, ze to jest przyczyna. Jako ze auto mam 6 lat i przepływomierza nie wymieniałem jeszcze, kupiłem nowy, Bosch, niby oryginał, w pudelku z hologramem itp. Wczoraj założyłem nowy przepływomierz i filtr powietrza, dodatkowo zaślepiłem całkowicie EGR zaślepką pełną, zaraz przy kolektorze, nie od wlotu spalin do zaworu. Zrobiłem dziś logi, mierzony przepływ na biegu jałowym to 472mg/w na pożądany 297 mg/w - patrz załączony plik maf_nowy. Podczas jazdy, caly czas mierzony jest większy niż pozadany. Czy ten przepływomierz jest sprawny czy do reklamacji? Zaślepienie EGR ma taki wpływ w całym zakresie? Po wymianie i zaślepieniu jest jeden plus, auto nie dymi, wcześniej na postoju, nie przy każdej probie było b.czarno,rownież podczas jazdy przy mocnym przyspieszeniu. Teraz jest w miarę czysto, żeby nie powiedzieć czyściutko. Dynamika się zmieniła niewiele lub nie czuje tego. Silnik schodzi wolniej z obrotów, dziwne zachowanie. Prędkość max to jakieś 205 do 210 licznikowe ale przyspieszenie miała kiedyś dużo lepsze, jest dużo słabsze od służbowej skody combi TDI jaka się ostatnio bujałem.
    Wiec, co z tym przepływomierzem? Stary był dobry? Nowy jest ok czy uszkodzony? może ktoś rzucić okiem na logi?
    Kolejna sprawa to błąd przeładowania, od 2 tyg wstecz zaczął sporadyczni występować, przy przyspieszaniu, ok 3100 obr/min, zapala się i gaśnie kontrolka, jest tez log z ciśnienia doałdowania w tym pliku maf_nowy. Ja osobiscie obstawiam albo zapieczone kierowniczki na turbo albo wężyki podciśnienia. Jest ktoś w stanie powiedziec na podstawie logow co jest przycznyna? wezyki ma oryginalne, tzn stare. Jak działa podciśnienie na turbosprężarkę? Przy nieszczelności przeladowuje czy niedoładowuje turbo?
    Z dodatkowych info to poci mi sie rura pomiędzy intercoolerem a kolektorem i ma lekkie pękniecie chwilowo zaklejone, juto bedzie wymiana.
    Bede wdzieczny za wszystkie podpowiedzi jak doprowadzić auto do wcześniejszego stanu.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Kowalm ; 19-10-2014 o 17:35

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Główny twój problem to turbina.
    Stary MAF nie jest zły - ale trzeba to potwierdzić jak uporasz się z tym wyżej.

    Odczep wężyki i sprawdź czy są szczelne. Zobacz jak i czy w ogóle po odpaleniu zaciąga się geometria (i w jakim tempie)

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Z tego co się orientuję,to u Ciebie zawór egr po zaślepieniu powinien być programowo odcięty,bo będzie wywalał cały czas błąd.Samo zaślepienie wtedy za bardzo nie pomoże.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Źle się orientujesz to stary sterownik.

    A wyższą masę masz przez zaślepienie. Po wywaleniu z programu EGRa będzie tak samo.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] Odczyt Przebigu w FES
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 16-02-2016, 14:30
  2. Przepływomierz odczyt
    Utworzone przez E-mil85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2015, 02:13
  3. Odczyt Bledow
    Utworzone przez misiek718 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 19:32
  4. praktycznie nowy przeplywomierz wrc AR 156
    Utworzone przez daniel675 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 20:48
  5. Odczyt błędów
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 18:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory