ma ktoś wiedze czy nasze alfy posiadają system q2 ?? jeśli tak to czemu nie ma oznaczeń jak np q4 lub jak np: q2 w 147 lub gt ??
ma ktoś wiedze czy nasze alfy posiadają system q2 ?? jeśli tak to czemu nie ma oznaczeń jak np q4 lub jak np: q2 w 147 lub gt ??
Bo wygląda na to, że nie ma q2 w 159. Była o tym kiedyś mowa w wątku o ESP. Teraz to elektroniczny pastuch. Na szczęście w 159 można wyłączyć pastuchy i nacieszyć się Q4. najbardziej czuć to na wyjściach z zakrętu.
nie masz racji :-)
Elektroniczny mechanizm różnicowy Q2
Elektroniczny system Q2 poprawia przekazywanie momentu obrotowego do kół i zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpiecznym i bardziej przyjemnym podczas sportowej jazdy lub w warunkach kiepskiej przyczepności. Współpracujący z układem hamulcowym oraz systemem stabilizacji toru jazdy VDC, elektroniczny mechanizm różnicowy Q2 działa w sposób zbliżony do dyferencjału o samoczynnie ograniczanym tarciu wewnętrznym. Tak więc w sytuacji przyspieszania na zakręcie, zaczynają działać hamulce kół toczących się po łuku wewnętrznym, powodując zwiększenie trakcji kół zewnętrznych (czyli bardziej obciążonych). Efektem jest dynamiczny rozkład momentu obrotowego pomiędzy kołami napędzanymi, odpowiednio do warunków jazdy i stanu nawierzchni. To właśnie kombinacja elektronicznego mechanizmu różnicowego Q2 i czterowahaczowego zawieszenia kół przednich decyduje o sportowej charakterystyce jezdnej Alfy 159 SW.
ze strony producenta![]()
For model year 2008 the mechanics and interiors of the 159 were further developed. The 3.2 litre V6 model is offered in front wheel drive configuration, achieving a top speed of 250 kilometres per hour (160 mph). All model variants are equipped with Alfa's electronic "Q2" limited slip differential. As a result of newly introduced aluminium components, a 45 kilograms (99 lb) weight reduction has been achieved. Recent model versions were introduced in Geneva Motor Show in 2008.[6]
Z tego wynika, ze dopiero od 2008 roku...
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Podepnę się pod temat![]()
Szczerze to chyba jednak wolałbym mechaniczny mechanizm różnicowy q2 niż elektroniczny. O ile tego drugiego ciężko byłoby przyswoić ( może się mylę ) to ten pierwszy można nabyć za około 3 tys zł w każdym aso. Wiadomo nie jest to dedykowane do modelu 159 tylko do 147/GT i bodajże do 156 ale z tego co wiem silniki w 147 1.9 150 a te w 159 1.9 150 miały te same skrzynie w środku. Nie wiem ile w tym jest prawdy racji itp ale teoretycznie mechanizm mechaniczny dałoby się zaadoptować do 159. Można iść też dalej i za około 5 tys zł kupić konkretną szpere grupy "N"
To kto chętny wypróbuje ?![]()
Była 145 JTD ES 00r.
Była 159 JTDm 16V 06r. boX
Jest Czarna zaraza 159 ViR-r
Jak szaleć, to szaleć. Za niewiele więcej masz produkt Autodelty
http://www.autodeltashop.com/product...roducts_id=593
Skusisz się i... wydasz kasęNie sądzę, żeby przy normalnej jeździe ktoś odczuł różnicę... no chyba, że się ścigasz Alfą po mieście
Też bym wolał mieć, ale jak nie ma to nie będę wydawał kasy dla kilku dziesiątych na okrążeniu...
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond