Operacja czyszczenia styków
Zrobiłem kilka fotek co i jak , chociaż samego gniazda anteny nie da rady dojrzeć , tylko wymacać
Tak więc po odpięciu klem od akumulatora,
zaczynamy od odkręcenia 2 śrubek (krzyżaczek) osłony przed kolanami. Jedna śrubka po lewej, 2ga po prawej od kierownicy. Osłona się otwiera- wyjmujemy bez kłopotów z zawiasów i widzimy już panel bezpieczników. Szukana przez nas kostka znajduję się na wysokości tej czerwonej elipsy, ale niestety od tyłu tego panelu.
Odkręcamy jeszcze 2 nakrętki trzymające kawałek dywanika( klucz 10) i trzecią plastikową ( czerwone strzałki). Ułatwi to nam włożenie ręki do poszukiwanej kostki...
Jak już rozbieramy to zdejmujemy dolną osłonę spod kierownicy( 3 śrubki zaznaczyłem na czerwono) . Troszeczkę trzymają zatrzaski ( zielone strzałki) pomiędzy osłoną dolną i górną, ale delikatnie pod wadzić i wyjdzie.
Zdejmujemy pierścień naciskając/odginając 2 zapadki( zielone strzałki) . Nie udało mi się wyjąć tej kosteczki( czerwona strzała) , która 'zasila' ten pierścień więc delikatnie, dosłownie po 1mm wsuwałem i wysuwałem ten przewodzik żeby troszkę wytrzeć styki w środku. Czyścimy pierścień i ewentualnie psikamy kontaktem w stacyjkę i dmuchamy powietrzem (np.kompresor).
Okolice stacyjki już mamy z głowy. Niestety czas zanurkować, tak żeby ręką można było wyczuć 2 kostki jakby na samej górze tyłu panelu bezpieczników.
Ja odpiąłem najpierw tą większą kostkę od strony lewarka , a później tą mniejszą( IMMO) od strony drzwi. Psikamy, dmuchamy, zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności, podpinamy aku i jazda !!! . Jeżeli nie macie kontakt spray'u to jakiś drucik, np spinacz i delikatnie rysujemy styki we wtyczce. Styki w gnieździe delikatnie papierkiem przetarłem ( da rade). Składamy osłony i po robocie. Tak na prawdę wystarczy zdemontować tylko ten kawałek dywanika i rękę już można włożyć oraz dolną osłonę kierownicy żeby wyczyścić pierścień anteny.
Wrzuciłem jeszcze krótki filmik, na którym widać wyjętą pierwszą kostkę ( puste już gniazdo) i zaraz obok kostkę immo. Widać tam klamerkę na kostce, którą trzeba najpierw odbezpieczyć . Przepraszam za jakość filmu.
http://video.anyfiles.pl/gdzie+jest+...ja/video/37571
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Jeżeli problem nie ustąpi to należy udać się z BODY COMPem do elektronika na poprawę zimnych lutów i ewentualnego sprawdzenia zasilania pomiędzy sterownikiem silnika a BODY COMPuterkiem
Tutaj podaje link do manuala jak wyjąc BC:
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...anie_body.html
pozdrawiam