Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Stuki podszasz agesywnego przyśpieszania....POMOCY !!!

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Shiroitora
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie Stuki podszasz agesywnego przyśpieszania....POMOCY !!!

    Witam wszystkich forumowiczów. Borykam sie z nie lada problemem. Otóż wygląda to mniej więcej tak. Jadąc spokojnie nie występują żadne dziwne odgłosy z zawieszenia czy tez z układu napędowego. Jest cisza jak w bajce. Niestety w momencie gwałtownego ruszania czyli 1 i 2 bieg słychac stukanie (walenie) z prawej strony. Dzwięk jest mocny i wyraźny nie jakiś delikatny. Stuki nie sa pojedyńcze a seria 10 lub więcej i dzieje sie to jedynie wtedy jak autem ruszam gwałtownie , czyli 1 sprzęgło juz puszczone ( czyli jade) gaz w podłodze i w okolicach 3 tys obrotów zaczyna walić z koła coś....nie jest to dzwięk jak przegóbie!!!! Potem 2 biego i odrazu to samo a na 3 i wyższych kompletna cisza. Układ napędowy prawej strony ma przejechane 10 kilometrów!!!! Cały nowy czyli mowa o przegubach obu i łożysku w kole. Zawieszenie robione luzów brak. Zastanawia mnie sworzeń wachacza dolnego ale na nim nie wyczuem luzu a jedynie miekko przacuje po zdjęciu zwrotnicy. Reszta prawej strony OK!!! Ratujcie podpowiadajcie bo bladego pojęcia nie mam co może być!! Poduszki pod silnikiem sprawdzone ok....tylna była wymieniana. Mowa o mocowanej do wózka.

    Alfa romeo 156 2.4 JTD 136 koni. Prosza was o udzielanie się w proźbie o pomoc!!! Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    A opon to ty masz dużo z przodu czy nie koniecznie????????????
    Moje Yokohamy przy 3,5 mm bieżniku nie dają rady przenieść niótków na asfalt na pierwszych 3 biegach i musiałem wsadzić inne koła
    Bo opis wygląda jak buksowanie jednego koła (czy w ogóle wiesz co to znaczy????????), tak więc się dopytam, czy na wilgotnym asfalcie występuje to wcześniej, bieżnik równo zużyty na osi i ile jego jest????????

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar Shiroitora
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    Nie zrywam opon wiem o co chodzi.....Poniżej wstawie filmik co sie dzieje....słychć jak depne słabo na filmiku ale jednak 1 filmik jak ruszam i 2 pozostałe jak już jade i depnięcie.

    https://www.youtube.com/watch?v=dsXSQ5MDttY

    https://www.youtube.com/watch?v=i0HC...g&noredirect=1

    https://www.youtube.com/watch?v=11ekPLgDvdM

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Graty wymieniałeś sam, czy wymieniał mechanik?
    Masz kanał, czy tam podnośnik?
    Sprawdź, czy te nowe przeguby nie mają większego luzu jak te stare.
    Złap za półośkę i zobacz jakie ma luzy.
    Łożysko podpory półosi było rozbierane z przegubami?

    Ciężko coś doradzić nie mając auta na warsztacie. Trzeba sprawdzić wszystko po kolei. Zacząłbym od sprawdzenie luzów na przeniesienu napędu.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Shiroitora
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    Tak więc kolejno.....Graty wymieniałem sam (nie jestem laikiem w tym temacie )Przeguby wymieniłem ponieważ luz wyczówałem na nich i walenie było na starych przegóbach....dlatego ich wymiana. Luz nie wyczówalny praktycznie zerowy. Na starych był wiele większy i zewnętrzny był juz na złom. Dalej...półosie prawej strony obie bez luzu i łożysko na podporze też bez luzu. Łożysko zostało na aucie w trakcie wymiany przegóbów prawej strony. Mam wewnętrzny przykręcany a nie jak w polifcie razem z półosią. Luzów w przeniesieniu teraz brak.....dlatego pisze co i jak robione i efektu brak

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Niewiem czy coś to ma do tematu.. bo widzę że wymieniałeś półoś przy której słychać te stuki.. ale u mnie po wymianie wahacza podobne stuki przy startowaniu się pojawiały.. okazało się że puścił gwint (za mocno skręcili pneumatem i zmieliło gwint) w mocowaniach tulei dolnego wahacza.. Zajrzyj może tam w sumie nic cię to nie kosztuje a może to będzie to..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Objaw który opisujesz, to przegub wewnętrzny ocierający o tuleję wahacza . Silnik wisi (poduszka) podczas przyśpieszania ostrego słyszysz buczenie,tarcie. Zobacz pod autem w jakiej odległości masz przegub od wachacza.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Miałem identycznie po wymianie zawieszenia w aucie co prawda po lifcie.Też przy przyspieszaniu był identyczny dźwięk na 2 i 3 na wyższych pewnie nie ma już takiej mocy przenoszonej na koła.
    Podczas wymiany miałem rozmontowany krzyżak (tripod), i wymienianą osłonę ze względu na pęknięcie.
    Po złożeniu i pierwszej jeździe identyczny hałas.
    U mnie pomogło rozebranie jeszcze raz krzyżaka i złożenie wszystkiego - po tym zabiegu hałasu już nie było.
    Do dzisiaj nie wiem co było przyczyną (być może pomogła większa ilość smaru, którą dałem przy drugim składaniu) lub coś źle złożyłem przy pierwszym składaniu - chociaż nie wiem co tam można źle złożyć.

    Drugie podejrzenie jakie miałem to półoś biegła bardzo blisko widełek amortyzatora, ale tego nie ruszałem chyba że się samo ułożyło.
    pozdro
    krzyzie
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar Shiroitora
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    Ok sprawdze wachacz i zobacze odstęp od przegubu....jutro powiem co i jak ale tak wieczorem. Co do wymiany krzyżaka to dźwiek pojawił się przed wymianą wspomnianego układu napędowego i nadal występuje.....teraz dlatego jest szukanie dalej a nie po układzie napędowym. Nie ma u mnie szumienia...no chyba że na filmiku słychac rolke napinacza paska wieloklinowego . Jest natomiast walenie.....Na jedny filmie ruszam ze świateł dość ostro....przewijajcie w kółko pierwsze 8 sekund i sam dźwięk wpadnie w ucho o co chodzi.....Walenie stukanie ....zero tarcia. Sprawdze co i jak i zdam relacje.

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar Shiroitora
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    20

    Domyślnie

    Tak więc po sprawdzeniu co moge powiedzieć. Wachacze ok...zero luzu i zero zerwanych gwintów...wsio siedzi jak powinno. almorki i wachacze górne bez luzów. Jedyne co znalałem to gumy drążka stabilizatora a dokładnie prawa jak by była zbyt wybita. Co do tych gum wymienie jutro mam nadzieje.....wiadomo walka z wózkiem ale to do przeżycia. Jak macie jeszcze jakieś pomysły z chęcią wysłucham. Dodam za jakiś czas (napewno dzisiaj) filmiki 2 z przejażdzki autem i mam nadzieje że będzie słychać lepiej. Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2015, 22:46
  2. dziwne stuki podczas gwałtownego przyśpieszania
    Utworzone przez skorpion81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 13:16
  3. [156] Problem dziwne stuki nie z silnika, POMOCY !!!
    Utworzone przez solek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 12:24
  4. Problem z zawieszeniem, stuki w kierownicy POMOCY??
    Utworzone przez perseus21 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 21:07
  5. Stuki po odpaleniu - pomocy!!!
    Utworzone przez bergul w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 21:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory