Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: 1.9 jtd 8v Prośba o pomoc przy powrocie do sprawności

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar CracowCity
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159, 2.0 JTDM 175KM
    Postów
    48

    Domyślnie 1.9 jtd 8v Prośba o pomoc przy powrocie do sprawności

    Witam,
    mam olbrzymi problem z dogadaniem się z niedawno nabytą Alfą. Jest to moja pierwsza Alfa i drugi w życiu Diesel. Niestety silnik pracował fatalnie: okrutnie kopcił, masakrycznie głośno pracował i palił jak dla mnie potworne ilości paliwa bo w mieście ok 11-14 litrów.

    Dolot: z Ic po zdjęciu węża wylał się olej, wszystkie przewody z zewnątrz były uwalone zaschniętym olejem, filtr był czarniejszy niż obudowa. Wymieniłem filtr, poskręcałem rury, wymieniłem opaski. Nie ruszyłem jeszcze przewodu od turbo. Sam dolot chcę wyczyścić środkiem Liqui Moly pro-line ansaug reiniger.

    Wymiana płynu chłodniczego była ciekawym przeżyciem. Po ściągnięciu dolnego węża wylała się woda o idealnie rdzawym kolorze. Mógłbym powiedzieć że czysta rdza rozcieńczona wodą. Podprowadziłem węża ogrodowego i aplikując w różnych miejscach całego układu starałem się go przeczyścić. Efekt ok, po 10 minutach zaczęła się lać czysta woda. Po zalaniu płynem i zagrzaniu silnika znowu się zabarwił na rdzawy ale myślę że jeszcze dwie takie płukanki i będzie dobrze.

    Wydech: Nie wiedziałem jak winien wyglądać fabryczny układ więc chciałem poszukać nieszczelności ale po porównaniu z eperem wyszło mi że zamiast katalizatora mam kawałek plecionki, no i oczywiście dziurki tu i ówdzie.

    Egr widziałem że jest zaślepiony przy turbo i kolektorze jakąś metalową blaszką która wystaje poza obwód.

    Idąc dalej zakupiłem kabelek i Multiecuscana. Oprócz skasowania kilku mniej istotnych błędów cały czas pozostaje błąd egr.
    Zrobiłem też kilka logów (bądź też ich namiastek - robiłem to pierwszy raz, do niedawna nie wiedziałem co to)
    Wydaje mi się że oprócz rozbieżności w wartościach problemem jest też brak niektórych z nich.

    Bardzo proszę o pomoc w przywróceniu tej całości do pełnej sprawności. Tak jak wspominałem jest to mój drugi Diesel w życiu i pierwszy do którego zaglądam.
    Widzę po forum że z logów dość dużo wynika. Jeżeli ktoś mógłby mi w tym pomóc to mogę zrobić takie jakie będzie życzenie.

    W weekend wymieniam termostat wraz czujnikami (zawiesza się, po 20 minutach pracy wskazówka pokazuje 60 stopni a komp 70). Chciałbym zrobić wydech lecz nie wiem czy szukać używanego katalizatora (Nowy Aso 4500 pln) czy strumienicy.
    Zajmę się też przewodami przy turbinie mając nadzieję że przestanie dymić, bo jak dotychczas to każdorazowo przy dodaniu gazu zostawiam za sobą ogromną czarną chmurę i dziwię się że do tej pory nikt jadący za mną jeszcze mnie nie zjechał, bo mnie samego szlag by trafił jakbym miał jechać za takim kominem.
    A resztę to co podpowiecie.

    Z góry piękne dzięki.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez CracowCity ; 11-11-2014 o 01:02

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    z tego co widze to nie mierzy ciśnienia doładowania, więc chyba mapsensor odpięty albo padnięty i to też może być przyczyna kopcenia .
    Ostatnio edytowane przez maxiking ; 11-11-2014 o 11:08

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxiking Zobacz post
    z tego co widze to nie mierzy ciśnienia doładowania, więc chyba mapsensor odpięty albo padnięty i to też może być przyczyna kopcenia .
    kolega ma chyba 105KM , a tam komp nie podaje oczekiwanego ciśnienia doładowania ;

    Dodano po 13 minutes:

    Cytat Napisał CracowCity Zobacz post
    Zajmę się też przewodami przy turbinie mając nadzieję że przestanie dymić, bo jak dotychczas to każdorazowo przy dodaniu gazu zostawiam za sobą ogromną czarną chmurę
    to zrób porządek z tymi przewodami może gdzieś dziurawe , sprawdź czy IC nie ma dziury , bo skoro kopci na czarno to ma za mało powietrza (nieszczelności w dolocie by wyjaśniały ogromne spalanie), i upewnij się że masz ten egr zaślepiony blachą , czy przypadkiem już blach nie przepaliło (to też powód wysokiego spalania i czarnego dymu) , błąd zaślepionego egr-a będzie w pamięci to nic , może też być przepływka padnięta , możesz odpiąc wtyczkę od niej i zrobić próby drogowe czy wtedy lepiej idzie , wykręć czujnik doładowania z kolektora i sprawdź czy nie jest zaklejony nagarem ;

    i wtedy znów zrób logi , najlepiej rozpędź do 3 biegu , i na 3 od 2000rpm but w podłogę do 4000rpm , na 4 też możesz tak zrobić ;

    i dlaczego kupiłeś takiego paścia , skoro jesteś kumaty i zauważyłeś problemy , chociaż tania była ?
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 11-11-2014 o 12:10 Powód: Dodano
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar CracowCity
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159, 2.0 JTDM 175KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post

    i dlaczego kupiłeś takiego paścia , skoro jesteś kumaty i zauważyłeś problemy , chociaż tania była ?
    Historia mojego zamiłowania do AR jest krótka i bogata Nigdy nie przepadałem za tą marką, 156 wydawała mi się samochodem dla przeciętnego kozaka (szczególnie ze spoilerem na bagażniku) gdzie synonimem powinna być tuba basowa i niebieskie ledy wewnątrz. Oprócz tego nie podobało mi się że w aucie za takie pieniądze jakie trzeba było zostawić w salonie za nowy egzemplarz mieszek lewarka zmiany biegów zapinany jest na klipsa.
    Ja, niedawny fan Astry F 1.6 8v 95 rok z lpg zostałem początkiem roku siłą zmuszony do zmiany auta na Alfę 156 1.6 TS '98 rok z LPG (dostałem ją w prezencie). Auto zakupione w komisie za 3500 zł miało mnie przekonać że definicja samochodu jest diametralnie inna od tej jaką miałem ubzduraną w głowie. Egzemplarz miał nie mieć fajerwerków ewentualny stan mógł być nienajlepszy z racji ceny ale na wypadek gdyby mi jednak nie podeszło to żeby też płaczu nie było. Luty, późny wieczór, pojechali zobaczyli (jeździ, pali, świeci, trąbi) i nabyli I od momentu wyjazdu z komisu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów stwierdziłem że nie chcę nawet myśleć o innym samochodzie. Zrozumiałem to co rozumieli inni a ja tego nie ogarniałem
    Problem wyszedł 2 miesiące później gdy po dziwnym wrażeniu że zawieszenie, silnik, elektryka itd. spisywały się nienagannie pojawił się niepokój że coś jest nie tak skoro cena nie była proporcjonalna do otrzymanego samochodu. Wyszło przy wymianie oleju. Spod konserwy wystawały dziwne kawałki blachy. Po rozebraniu w garażu całości w iment okazało się że zamiast podłogi jest blachodachówka na nitach, pokryta grubą warstwą maty szklanej. Oprócz podłogi elementy konstrukcyjne były zjedzone rdzą w jakiś 30%( nie zardzewiałe, ich po prostu nie było). Naprawa była nieopłacalna więc padła decyzja na zakup drugiej ze zdrową blacharką żeby zrobić jedną dobrą.
    Gość od którego kupowałem auto był przedstawicielem osobników którzy przedkładają ogrom tuby basowej nad sprawność techniczną.
    Auto na garaż i jest obecnie zmienione całe wnętrze (poprzedniego świni do chlewa nawet bym nie zaproponował)
    Zawieszenie - komplet wahaczy przód, tył, amortyzatory, poduszki, końcówki stabilizatora i gumy (nowe)
    Hamulce- komplet tarcz i klocków (nowe)
    Z zewnątrz lampy bo przy poprzednich nic nie było widać i cały szereg innych rzeczy które przełożyłem od TS-a.

    Problem mam z poduszkami powietrznymi - jakby inna wiązka niż była w TS ale o tym później i właśnie silnik. Z benzynkami nie mam większego problemu ale Diesla jeszcze nie ogarniam.

    Próbowałem numeru z przepływką jednak nie odczułem różnicy podczas jazdy. Z racji iż mieszkam w mieście nie mam swobodnego dostępu do działań zbrojnych przy aucie. Jak mam możliwość to jadę do siebie na wieś gdzie mam dostęp do garażu z kanałem. Mam nadzieję że uda mi się tam dość szybko zajrzeć i planuję rozebrać cały dolot, gruntownie go przeczyścić i poskładać tak jak ma być. Ocenię szczelność przewodów i IC (macie jakiś patent na jego sprawdzenie?) Zrobiłbym właśnie przegląd EGR i wykręcę i wyczyszczę czujnik tak jak mówisz.

    Coś jeszcze powinienem zrobić?

    Zrobiłem dzisiaj jeszcze kilka logów na poszczególnych biegach tak jak sedici pisałeś, co prawda przed poprawkami ale może da coś to więcej informacji i będę miał wersję porównawczą.
    Attached Files Attached Files

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał CracowCity Zobacz post

    planuję rozebrać cały dolot, gruntownie go przeczyścić i poskładać tak jak ma być. Ocenię szczelność przewodów i IC (macie jakiś patent na jego sprawdzenie?) Zrobiłbym właśnie przegląd EGR i wykręcę i wyczyszczę czujnik tak jak mówisz.

    Coś jeszcze powinienem zrobić?

    Zrobiłem dzisiaj jeszcze kilka logów na poszczególnych biegach tak jak sedici pisałeś, co prawda przed poprawkami ale może da coś to więcej informacji i będę miał wersję porównawczą.
    no właśnie , na razie się tym zajmij , bo po logach widać ma za mało powietrza , do czyszczenia elektroniki jak czujnik MAP w kolektorze i MAF w dolocie użyj alkoholu izopropylowego w sprayu ( nie zostawia osadów) , intercooler możesz przemyć benzyną ekstrakcyjną , itp , węże gumowe do wody z płynem do mycia naczyń , trochę je pomrawisz w tej wodzie i jak coś to zauważysz pęknięcia , oczywiście przed montażem wszystko wysuszyć , egr-a nie musisz czyścić , tylko sprawdź czy dobrze zaślepiony , sprawdź sztangę przy turbinie od zaworu upustowego czy pracuje (zakładam że masz jtd 105KM);

    co do wydechu , najlepiej byłoby przywrócić kata , ale myślę że to za drogi biznes
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Prośba o pomoc w powrocie do marki
    Utworzone przez hjeniu w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-05-2015, 16:48
  2. [156 SW 1.9 JTD po lifcie] Prośba o pomoc przy zakupie
    Utworzone przez wujciof0 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 18:09
  3. Prośba o rade i pomoc przy wyborze 156 SW
    Utworzone przez adawys w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 13:06
  4. Prośba o pomoc przy 159 1.9 JTD 120km
    Utworzone przez ususfructus w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 01:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory