Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Co wymienić w nowo zakupionym GT

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar michhab
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    5

    Domyślnie Co wymienić w nowo zakupionym GT

    Witajcie,
    jestem tutaj nowy. Kupiłem 1 miesiąc temu moje marzenie tj. Alfę GT, Rok 2007, silnik 1,9 JTD

    I teraz wydaję na tzw. "pakiet startowy"

    Co mam/powinienem jeszcze wymienić

    Na razie zrobiłem
    - rozrząd kompletny
    - olej + filtr oleju
    - płyn hamulcowy
    - płyn chłodzący
    - wahacz i gumy z tyłu (tłukło się to zrobiłem)
    - od razu zbieżność była konieczna

    Co jeszcze z standardów (oleje/płyny...) żeby służył mi długo i cieszył?
    Termostat mi nie dogrzewa - to wiem i zadam pytanie w innych postach (jaki?)

    Dzięki za pomoc chłopaki !

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Wroclaw
    Auto
    GT
    Postów
    82

    Domyślnie

    Termostat Behr, niektórzy na Vernet tez nie narzekają.

    Najlepiej kupić za stowke kabel ELM327, posprawdzac co się da (przepływka, termostat, wtryski, turbo, EGR, DPF) i wtedy się dalej zastanawiać. Warto pomyśleć o wywaleniu klapek wirowych dla świętego spokoju.

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Elm to max 50zl chyba kosztuje

    Zapomniales o filtrze powietrza i ewentualnie paliwa








  4. #4
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,249

    Domyślnie

    Wszystko to co już napisano, plus:

    Sprawdzić czy nie ma przedmuchów w układzie dolotowym - lubią pękać rury.
    Sprawdzić stan uszczelniaczy półosi - to chyba dość słaby element, zdziwiłem się, że u mnie ciekły (przebieg poniżej 100 tys km).

    Rozważyć: ... montaż zaślepki częściowej EGR i przy okazji wyczyścić co trzeba z sadzy i syfu ........... lub ........... zaślepienie EGR + modyfikacja kolektora

    Sprawdzić przynajmniej poziom płynu w skrzyni, a jak nie był nigdy zmieniany to po kilku latach zawsze warto go wymienić.

    Jak będziesz miał wszystko na zicher z zawieszeniem to ustawić geometrię bo w GT ustawia się nie tylko zbieżność.



    Wykupić abonament na telewizję bo w serwisie będziesz oglądał więcej niż w domu





    edit: zapomniałbym, zaopatrz się w silikon najlepiej w sprayu, moze być też z gąbką jak w paście do butów i przesmaruj sobie wszystkie uszczelki, szczególnie szyb, zanim poprzymarzają.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 22-11-2014 o 00:42

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar D.A.R.
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM - była, Alfa Romeo GT 1.9 JTD - jest
    Postów
    109

    Domyślnie

    Można przy okazji kolejnej wizyty u mechanika wymienić też filtr kabinowy. Poza tym to, co koledzy Ci polecili, czyli zakup kabelka i skorygowanie wszystkiego co wychodzi poza przewidziane normy. Jak masz trochę więcej kasy, to można zaślepić EGR, wywalić klapy wirowe i DPF. Z tego co czytałem, to może być termostat od 159, który jest sporo tańszy, ale trzeba zrobić mały myk z wężykiem, sam mam to w planach.

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar michhab
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    5

    Domyślnie

    Super, dzięki wielki Panowie za tak kompletne podsumowanie !!!

    Filtr paliwa i powietrza wymieniłem (zapomniałem napisać - sorki)
    Geometria również od razu była zrobiona.
    Uszczelnienie półosi też robiłem, ale wystarczyło zmienić opaski i jest wszystko już jak należy (kurcze, znacie się na Alfach - bardzo fajnie)
    Nie wiem czy mi pomoże bo się nie znam na tym, ale posłucham i kupuję ten kabel ELM327 i będę sobie oglądał :-) i może się czegoś nauczę.
    A z tym termostatem to jeszcze pomyślę czy kombinować od 159 czy nie - pewnie kupię normalny.

    Silikon - słuszna uwaga, dzięki, własnie kupiłem K2 i będę smarował :-)

    Abonament - oj nie ładnie. A jak chłopaki z BMW czytają nasze forum? :-) to pewnie mają ubaw.
    Mam nadzieję że nie sprawdzą się Twoje słowa. Zakończyłem karierę z 156 1,9 JDT (2,5 roku) i nie miałem żadnych problemów. Pewnie że coś mi wyskoczyło, ale poza standardowymi wymianami typu wahacze .... z niestandardowych rzeczy miałem tylko czujnik położenia wału i tyle.
    ZATEM MIT O NASZYCH AUTKACH OBALONY :-) :-) !

    Dzięki wielkie jeszcze raz za super podsumowanie.
    Miłego weekendu

  7. #7
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Jak juz bedziesz smarowal to od razu i te bolce w klapce wlewu paliwa zabezpiecz - bo niejednemu juz woda tam wlazla zamarzlo i otworzyc sie nie chcialo :-)
    ( ja walilem wazeline techniczna zwykla )








  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Jak będziesz miał wszystko na zicher z zawieszeniem to ustawić geometrię bo w GT ustawia się nie tylko zbieżność.
    A to ciekawostka a właściwie kłamstwo. Zbieżność jest jednym elementem geometrii i tylko zbieżność jest do ustawienia.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,249

    Domyślnie

    Na pierwszym przeglądzie w ASO zleciłem m.in zbieżność. Przy odbieraniu auta gość z obsługi mówił mi, że ustawia się całą geometrię. Pomyślałem wtedy: "no to szkoda, że nie powiedziałeś wcześniej". Jaka jest prawda nie wiem. Ale jeśli ustawia się tylko zbieżność, to przynajmniej nie przepłaciłem

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar michhab
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    5

    Domyślnie

    Kurcze, własnie przyszedłem ze smarowania :-) idę jeszcze raz :-(
    Faktycznie, tankowałem teraz i ze dwa "kielichy" wody tam były

    Trochę może głupie pytanie ale zadam. Opony też smarować? Pytam bo mam nowe i jak trza to teraz na nic nie żałuję a jak już pojeżdżę i się znudzę to pewnie wtedy nie będę zadawał takich gł... pytań

    Dzięki

    Dodano po 3 minutes:

    Jam mam napisane na paragonie "ustawienie geometrii kół" za 150 zł. To serwis z doświadczeniem i myślę że to wychodzi jak dają na maszynę. Ale tak tylko myślę...
    Ostatnio edytowane przez michhab ; 22-11-2014 o 19:50 Powód: Dodano

Podobne wątki

  1. Zakręcony makaron na nowo!
    Utworzone przez bozoni w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-04-2013, 21:44
  2. Zakochałem sie na nowo
    Utworzone przez Sysio166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-04-2007, 20:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory