Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Falowanie obrotów - przepustnica? 3.0 V6

  1. #1
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie Falowanie obrotów - przepustnica? 3.0 V6

    Witajcie,

    Problem wygląda następująco:
    - najpierw (przedwczoraj) alfa nagle zaczęła falować na wolnych obrotach (gorący silnik, jazda po mieście), obroty schodziły do 500 i niżej, silnik się przydławiał i chciał zgasnąć, co na automacie nie jest łatwe do opanowania - było to wieczorem, jakoś dojechałem do domu
    - rano na zimnym było dużo lepiej, lekkie falowanie, niestety po rozgrzaniu problem wrócił i auto gasło (niezależnie czy Pb czy LPG)
    - podłączyłem kompa, sprawdziłem błędy itd. - wszystko niby OK. Na pierwszy ogień przepływka - przy odłączonej to samo. Sprawdziłem przewody podciśnieniowe (te na wierzchu) - przy zatkanych bez zmian. Fałszywego powietrza nie znalazłem.
    Przyglądając się parametrom zauważyłem czas wtrysku na wolnych powyżej 5ms! Pomyślałem TAK, to jest to! Zła dawka LPG rozjechała mapy paliwa i się zalewa. No to przełączyłem na Pb, reset parametrów adaptacyjnych, adaptacja przepustnicy i odpał. Idealnie! Myślałem, że problem rozwiązany (przynajmniej na Pb).

    Niestety po kilkunastu km wróciło, ale nieco inaczej. Auto już tak nie przydławia, ale zachowuje się dziwnie:
    - obroty są niestabilne, falują ale nierówno
    - jadąc ze stałą prędkością przy obrotach powiedzmy 1500-2000 jak puszczam gaz auto samo jedzie dalej równo trzymając prędkość, jak przyhamuję to obroty schodzą i nie ciągną do góry z powrotem
    - reakcja na pedał gazu jest jakby spowolniona, dziwna/nierówna, w każdym razie nie taka, jak być powinna

    Przepustnica była czyszczona ok. miesiąc temu. W logach zauważyłem duży rozjazd pomiędzy 'Throttle idle position' a 'Throttle position' oczywiście na wolnych obrotach - czy to nie powinno być równe?
    Czy to może być potencjometr położenia przepustnicy? Potencjometr przy pedale gazu pokazuje na wolnych 0% a obroty falują, więc go wykluczam.

    Załączam logi z FES:

    FESLog_ALFA 166 3.0 V6.txt
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Wiem że to zabrzmi trochę niekonwencjonalnie ale... Kup sobie Plak, odpal silnik na benzynie i nagrzej go do temp. roboczej. Potem maska w górę i walisz Plakiem od MAF po podstawy kolektorów ssących. Jeśli masz gdzieś nieszczelność silnik zwiększy obroty i pojawi się lekki mechaniczny stuk. Plak jest do tego najlepszy ponieważ jego "moc" jest odpowiednia, samostart może rozwalić dolot. W/w objawy wyglądają mi po prostu na lewe powietrze.

    Skoro FES nie wywala błędów a parametry położenia przepustnicy i pedału gazu są ok. to właśnie zaczął bym od lewego powietrza.

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    W logach zauważyłem duży rozjazd pomiędzy 'Throttle idle position' a 'Throttle position'
    Pierwszy odpowiada za położenie przepustnicy na wolnych obrotach, drugi za aktualne wychylenie przepustnicy, więc te wartości muszą się od siebie różnić w dużym zakresie. FES pokazuje u Ciebie jakieś dziwne wartości przy tych parametrach, ale może wynikać to z słabego opisu funkcji w FES, przejechałem się już kilka razy na tym. Po prostu Throttle idle position może oznaczać zupełnie co innego.

    Dodano po 11 minutes:

    Nie wiem z jakiego rocznika jest Twoja Alfa 166 i tym samym jaki masz sterownik Bosch ME 2.1 czy 3.1, Jeśli 2.1 to nie masz ograniczenia odczytu parametrów przez KKL na którym się łączysz, więc bez problemu zrobisz loga wszystkich parametrów, na których monitorowanie pozwala FES/MES. Wrzuć więcej parametrów do loga. Jeśli masz ME 3.1 to wrzuć: Obroty, położenie pedału przyśpieszenia, położenie przepustnicy ścieżka 1 i 2. Wartości przepływki wyglądają ok. Przy 1000 RPM powinna mieć ok. 33 kg/h i u Ciebie jest właśnie coś podobnego. Oczywiście loga rób na rozgrzanym silniku.

    Aha no i loga z FES exportuj do csv.
    Ostatnio edytowane przez bussoholik ; 23-11-2014 o 16:44 Powód: Dodano

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Dzięki za odzew - spróbuję patent z tym plakiem. Mam rocznik 2002, ME 3.1, postaram się jutro zrobić jeszcze raz logi i podpiąć
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    OK, to podsumuje może temacik:
    - obroty padły już zupełnie i pomagało tylko trzymanie non stop na gazie
    - lewego powietrza nie było
    - sonda jest nieco podejrzana (stara i wolniej reaguje)
    - ogólnie padła przepustnica

    Po wymianie przepustnicy wygląda, że jest OK. Nie faluje, nie gaśnie. Aczkolwiek... czasami obroty mam w okolicach 600, czego wydaje mi się, że wcześniej nie było. Zrobiłem na razie może z 20-30km, więc zobaczymy co będzie później. Czy stara sonda może być za to odpowiedzialna?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    obroty 600-650 to z tego co pamiętam to normalne dla 3.0V6 ?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    670-690 na rozgrzanym silniku

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    670-690 na rozgrzanym silniku
    No właśnie. A mi właśnie na rozgrzanym trzyma 600-650. Na chłodnym jest wyżej.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Posiadam 3.0V6 cf3 i trzyma 600-650 sprawdzałem kiedyś w programie , włącz program do diagnostyki i zobacz na jakie obroty oczekuje komputer ?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    U mnie też raz nie trzymała obrotów ale chyba wystarczyło skasowanie błędów. Dokładnie już nie pamiętam tej sytuacji.
    pokazało chyba toDSC_0473p.JPG



    Później jakoś sie to uspokoiło i juz nie miałem tego problemu. Zdziwiło mnie tylko, że pokazało przepływomierz, bo parę miesięcy wcześniej zmieniałem na nowy bosch.
    Ostatnio edytowane przez dawidmk7 ; 17-12-2014 o 18:39

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    U mnie też raz nie trzymała obrotów ale chyba wystarczyło skasowanie błędów. Dokładnie już nie pamiętam tej sytuacji.
    pokazało chyba toDSC_0473p.JPG
    Ło! Co Ty mu wcześniej zrobiłeś? Tylu błędów na raz jeszcze nigdy nie miałem

    Może jestem teraz po prostu przeczulony i tyle. Będę obserwował, jak znajdę chwilę w weekend to się kompem podepnę i sprawdzę to co piszesz Gennosuke. Tyle tylko, że latem jak było gorąco (szczególnie w korkach) raczej pamiętam problemy ze zbyt wysokimi obrotami (900, nawet 1000 przy włączonej klimie i wentylatorze na 2 biegu), a nie kojarzę, bym kiedyś miał obroty rzędu 600. Powyższe stwierdzenie tyczy się kilku lat eksploatacji, stąd moje zdziwienie obecną sytuacją. Ale... póki nie gaśnie i nie faluje to w sumie może tak sobie być
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  2. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  3. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  4. [146] falowanie obrotów
    Utworzone przez mmpolska w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 18:37
  5. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory