Witam pytani jak w temacie czy amory i sprężyny z AR156 1.8 benzynki pasują do 1.9 jtd mam możliwość zakupu w dobrej cenie z rozbitego 1.8 B (sprężyna eibacha) do 1.9 jtd 2000r
Witam pytani jak w temacie czy amory i sprężyny z AR156 1.8 benzynki pasują do 1.9 jtd mam możliwość zakupu w dobrej cenie z rozbitego 1.8 B (sprężyna eibacha) do 1.9 jtd 2000r
Nie pasują. Fizycznie podejdą ale to całkiem inna charakterystyka pracy pod innym obciążeniem i nic dobrego z tego nie wyniknie. Jest o tym co najmniej kilka tematów na forum z wyjaśnieniem, dlaczego taki manewr jest bez sensu.
Zasadnicza różnica jest w sprężynach 1,6 1,8 2,0 TS, 1,9jtd a 2,4jtd 2,5 V6 oraz 3,2 V6, czyli 1,8 benzynka i twój 1,9 mieści się w jednym przedziale. Jeżeli chodzi o tył to różnica jest w sprężynach sedana i SW, rozmiarem pasują ale kombi ma więcej zwojów.
Byla 156 2,0 TS,
była 156 2,4 20V
była 156 1,9 16V
jest 159 1,9 16V
była giulietta 2,0 IMOLA
jest giulia 2,0
Szukając do mojej poprzedniej 156 1,9 16V kompletu sprężyn w kilku katalogach wychodziły inne numery dla TS'ów i mojego JTD. Bilstein ma np te same amortyzatory do seryjnego zawiasu ale w kwestii obniżanych zawieszeń jest już inaczej. Moim zdaniem różnica około 50 Kg na przedniej osi między 1,8 i 1,9 JTD będzie dość mocno odczuwalna.
Zgadza się różnica w wadze 1,8 i 1,9jtd jest spora ale sporo producentów, a co za tym idzie i sprzedawców silniki poniżej dwóch litrów pakuje do jednego worka. Natomiast cięższe jednostki do drugiego. Jeżeli cena zakupowanych amorów i sprężyn jest okazyjna to raczej warto spróbować. Szczerze powiem nie wiem jak eibach się do tego odnosi, ale zaryzykować warto.
Byla 156 2,0 TS,
była 156 2,4 20V
była 156 1,9 16V
jest 159 1,9 16V
była giulietta 2,0 IMOLA
jest giulia 2,0