Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Problem z przyczepnością

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie Problem z przyczepnością

    Ostatnio gdy zaczelo troche padac zauwazylem dziwne zjawisko wchodze w lekki zakret 90 km/h i trace przyczepnosc z przodu zalacza sie ASR i rzuca dupą ,wystepuje rowniez buczenie z przodu , i tak wielokrotnie , zeby nie spowodowac poslizgu musze w jakikolwiek zakret wchodzic 60-70 km/h i ostro hamowac przed nim . Gdy bylo sucho moglem sie wbijac w te zakręty 100-130 km/h.
    Laguna I w tej trasie jezdzi sie o wiele bezpieczniej i pewniej , wchodze pewnie w zakrety i przy wiekszej predkosci i nic sie nie dzieje , a alfa muszę spokojnie żeby nie wejść zbyt dynamicznie w zakręt tylko jak emeryt i jest wtedy ok. W trasie musze kontrowac kierownicą swój tor ruchu bo płynę po całym pasie...
    Jakie moga byc przyczyny? zero luzow w zawiasie jedynie gumy tlucza...
    Szczerze to sie boje jezdzic tym autem , jutro przejade sie na zbieznosc przodu i tylu ale czy to rozwiaze problem watpie;p
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez z4boj4d ; 23-12-2014 o 01:05

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Zbieżność, amortyzatory i opony.
    Ja mam w Focusie podstarzałe już zimówki i potrafi na 3 "zrywać" asfalt, a to tylko 90KM

    ASR to asystent ruszania a nie kontrola trakcji (VDC). Ujmuje gazu, jeśli wykryje poślizg (buksowanie) kół i (nie wiem czy we wszystkich wersjach) przyhamowuje to koło które się ślizga, czyli taka elektryczna szpera.


  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Jak gumy tłuka to masz luzy. Stawiam na tylny zawias w szczególności wahacz wleczony. Ale i tak bym wymienił co sie tłucze a jeśli tego jest duzo to kompleksowo podejść do sprawy.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Po zbieznosci bo wlasnie w wahaczu wleczonym tuleje do wymiany ... w nim wymienia sie same tulejki ? bo gosciu twierdzil ze tak... tak samo tuleja w przednim dolnym lewym tez twierdzil ze sama tulejka ale chyba z tego co pamietam to sie wymienia caly bo nie chca sie bawic w tuleje;p

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Ustawili Ci zbieznosc na niesprawnym zawieszeniu? To bez sensu...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Nie napisalem ze po zbieznosci jest dlatego ze sa luzy;p

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał z4boj4d Zobacz post
    Jakie moga byc przyczyny? zero luzow w zawiasie jedynie gumy tlucza...
    Luzów brak.

    Cytat Napisał z4boj4d Zobacz post
    Pw wahaczu wleczonym tuleje do wymiany ... w nim wymienia sie same tulejki ? bo gosciu twierdzil ze tak... tak samo tuleja w przednim dolnym lewym tez
    Luzy są.

    Cytat Napisał z4boj4d Zobacz post
    Szczerze to sie boje jezdzic tym autem , jutro przejade sie na zbieznosc przodu i tylu ale czy to rozwiaze problem watpie;p
    Pozdrawiam
    Najpierw sprawdź proste rzeczy potem możesz wątpić.
    Wahacze wymienia się parami.Wymiana jednego jest bez sensu,tym bardziej w zawieszeniu takim jak ma 156.Zrób raz a dobrze i przestaniesz sie bać
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 27-12-2014 o 00:02
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Byłem na geometrii i oto pomiary:
    Przód

    Wsz Początkowe Specyfikacje
    Min Max
    Końcowe
    Lewy
    Prawy
    3*01'
    3*13'
    3*25' 4*25'
    3*25' 4*25'
    3*00'
    3*12'
    Pochylenia koła Lewy
    Prawy
    -1*42'
    -2*12
    -0*59' -0*19'
    -0*59 -0*19'
    -1*42'
    -2*12'
    Zbieżność Lewy
    Prawy
    Całkowita
    0*19'
    0*28'
    0*47'
    -0*07'
    -0*07'
    -0*14'
    0*23'
    0*28'
    0*51'


    Tył
    Pochylenie koła Lewy
    Prawy
    -2*36
    -2*48
    -0*55' -0*15
    -0*55' -0*15
    -2*36
    -2*48
    Zbieżność Lewy
    Prawy
    Całkowita
    -0*12'
    0*06'
    -0*06
    '
    0*09' 0*18'
    0*09' 0*18'
    0*18' 0*36'
    -0*13'
    0*06
    -0*07
    '
    Geom. oś jazdy - max 0*09 - - 0*10


    Proszę o wypowiedzenie się na ten temat osoby która się na tym zna.
    Mam ostry dylemat wg mojego mechanika cały zawias tył i przód do wymiany łącznie ze wszystkimi śrubami tulejami bo zawieszenie jest wybite , być może nie obyłoby się bez amorów(bo mogą być krzywe) co daje szacowany koszt naprawy 3-4 tys...
    Wcześniej ścieło mi opony bo miałem poprzeczne wahacze wygięte link do tematu
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ie_opon-4.html
    Dalej jest cos nie tak kola luzu nie maja ... wymienilem dwa wahacze wzdluzne bo na 2-3 SKP twierdzili ze sa do wymiany...
    Zawias sprawdzany recznie i maszynowo ,,nie ma luzów''

    Nie mam pojęcia za co się zabrać i co robić dalej... Co powoduje takie katy w kole ???



    Mam jeszcze tabelkę dotycząca kątów wtórnych ale to chyba nie istotne
    Ostatnio edytowane przez z4boj4d ; 24-01-2015 o 19:36

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar z4boj4d
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Działdowo / Gubin
    Auto
    156 1.8 TS LPG, 156 SW 1.9 16v,145 1.9 jtd
    Postów
    476

    Domyślnie

    Refresh

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie Problem z przyczepnością

    Jeżeli mechanik twierdzi ze masz zawieszenie wybite, to je napraw. Jeśli mechanik kłamie, to zmień mechanika. Jeżeli chcesz naprawić auto siła forum, idź do kościoła.
    Odpowiadając na twoje pytanie co powoduje pochylenie koła - powoduje je wyeksploatowane zawieszenie. Elementy takie jak wahacze poprzeczne bezpośrednio odpowiadają za pochylenie koła. Jeśli spojrzysz na budowę wahacza to zobaczysz ze ilosc gumy w tulei, a właściwie jej zniszczenie, na pewno!!!! spowoduje pochylenie koła.
    Mozna spojrzeć na zwrotnice, ale u ciebie wszystkie koła lezą, wiec nie sadze ze masz 4 zwrotnice uszkodzone. Amortyzatory nie maja wpływu na pochylenie koła, ani na zbieżność. Ani ich mocowanie.
    Kupuj wahacze, tylko komplet i bedzie ok.
    Ostatnio edytowane przez Marcin_M ; 24-01-2015 o 20:00

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory