Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Problem z płynnym ruszeniem z 1-biegu jak i wstecznego alfa 2.4 JTD 20V Manual

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie Problem z płynnym ruszeniem z 1-biegu jak i wstecznego alfa 2.4 JTD 20V Manual

    Witam Panowie, zwracam się z prośbą do wszystkich uzytkowników którzy maja silniki 2.4 JTD 20V manual. Mój problem nastapił z dnia na dzień. Głównie chodzi tu o drgania przenoszące się z silnika na karoserię tylko podczas rusznia z 1-biegu i wstecznego. Przy próbie ruszenia z dodaniem więcej gazu drgań nie ma, tylko przy ruszaniu bez gazu występują takie zjawisko. Gdy w momencie opduszczania sprzęgła dochodzi do oporu i zaczyna wysprzęglać pojawia się ten wstrząs, Można ruszyć płynie bez gazu, ale trzeba bardzo umiejętnie operować sprzęgłem. Przykładowa osoba która nigdy nie jeździła moim samochodem, ma małe problemy z płynnym ruszeniem. Gdy mam otwartą maskę i próbuje ruszać do przodu i do tyłu to widać jakby miał silnik wyskoczyć z sanek. Czy miał ktoś tak kiedyś, jakieś 35 tys temu wymienione było sprzęgło na nowe i nowa dwumasa regenerowana przez fiata, brak nadmiernych luzów na przegubach, półosiach, poduszki wyglądają na sprawne, wymieniane były na nowe orginalne, poniżej jest link do filmu, gdzie widać drgania silnika podczas próby ruszenia z 1- biegu. Sorki za kierunek widoku filmu Te drgania co są widoczne na filmie przenoszą się na karoserię i w środku wszystko czuć. Czyżby dwumasa już padła? Czy może nadmierny luz w mechaniźmie różnicowym?? Zamieszczam tu ten temat ponieważ problem dotyczy 2.4 JTD 20V, może macie jakieś pomysły, może ktoś miał podobne objawy, proszę o sugestię z góry dziekuje i pozdrawiam
    https://www.youtube.com/watch?v=qrkUvhzQhho
    https://www.youtube.com/watch?v=1N2nCeAETLk


    Ostatnio edytowane przez Pawlus873 ; 25-12-2014 o 13:37

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Mam identycznie i jestem prawie 100% pewny że mam krzywą tarcze sprzęgła

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    też masz takie drgania w karoseri podczas ruszania? hmm kurcze opcji może być niestety wiele... u jednych krzywa tarcza powoduje takie cyrki a u innych nie, więc cięzko określić;/ jesteś przed wymianą sprzęgła czy po?

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Jestem po wymianie sprzęgła tylko moim błędem była wymiana tarczy na zregenerowaną , nie usunęło to problemu - jedynie problem z ciągnieciem sprzęgła , później myslałem że to docisk , dopadłem taki z niewielkim przebiegiem i dalej to samo , wkońcu kupie kompletne valeo i mam nadzieje że to usunie problem , tak to jest chciałem przyoszczedzić i mam.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    poszperałem trochę w necie i okazuje się, że nie tylko włoskie cuda mają takie defekty również inne marki mają podobnie jak u mnie, i mało kto rozwiązuje ten problem jak to mówią "po trupach do celu" a w naszym przypadku po " kupowaniu niepotrzebnie nowych części do celu" heh więc gdzie leży przyczyna hmm:/

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    A bardzo szarpie bo ten filmik nie działa .

    A właśnie i jak chcesz ruszyć bez szarpania w miare tak umiejętnie to wciskasz minimalnie sprzęgło i wrzucasz bieg i ruszasz ? Bo ja jak całkiem wysprzęgle do spodu i później wrzuce bieg i puszczam powoli sprzeglo to tak szarpie jakby cała buda miała sie rozlecieć za chwile.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    kolego maxiking wątpie żeby to co masz zamiar zrobić zlikwidowało tą usterkę;/ ja po wymianie na nowy zestawy dumasa regenerowana przez fiata, a sprzęgło kpl nowe orginalnie i drgania wciąż były nawet po wymianie także nie wiem co jest granie;/

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    INOWROCŁAW
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    22

    Domyślnie

    Ja mam tak samo,ale jak ruszam rano po postoju to tego efektu nie ma do czasu jak lekko się silnik rozgrzeje.Chcę zaznaczyć,że są okresy w których postój i temperatura nie ma znaczenia i ruszanie jest płynne.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=1N2nCeAETLk&feature=youtu.be powinien działać u mnie wygląda to tak, wsiadam rano do auta odpalam, wrzucam 1 bieg, a nastepnie powoli odpusczam pedał sprzęgła w momencie zasprzęglania powiedzmy w połowie drogi ruchu pedała następuje wstrząs. Wraz ze wzrostem temp silnika objawy się nasilają, gdy auto już ruszy to jedzie normalnie, nie wystepuje już żadne kicanie, czy jakies drgania, tylko w momencie dojścia do styku tarczy z kołem zamochowym.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Miałem ten problem. Chociaż 1.9 JTD to objawy identyczne.
    Dwumase mam troszkę zużytą, ale upewniałem się u 2 mechaników i mówili, że jeszcze jest w całkiem dobym stanie. Wymieniłem sprzęgło kompletne Valeo, poprzednio była regenerowana tarcza i tylko 2 miesiące pojeździłem na niej. Wymienłem też przegub bo miał leki luz. Wszystko sie teraz uspokoiło, ale stawiam tutaj na 90% na sprzęgło.


Podobne wątki

  1. wybijanie biegu wstecznego
    Utworzone przez Adrik w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-02-2015, 16:55
  2. Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 22:15
  3. Alfa 156 - przy wrzucaniu biegu wstecznego wypada osłona.
    Utworzone przez Tranzystor w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 08:45
  4. czujnik biegu wstecznego
    Utworzone przez bizum w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 10:09
  5. [146] Czujnik biegu wstecznego
    Utworzone przez michalalfa146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory