Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Temat: twin spark roznice miedzy cewkami wazne pytanie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie twin spark roznice miedzy cewkami wazne pytanie

    Czesc,

    Muszeu siebie wymienic cewki. Ogladalem juz duzo zestawow. Widze wyrazne roznice miedzy latami 97-00 a 01-05. Cewki same w sobie maja te same nr 591. Roznica jest w polaczeniu. Do 2000 r stosowano teoretycznie lepsze polaczenie zdwojone tzn w przypadku awarii jednej cewki druga przejmuje jej role. Od 2001 r jest polaczenie 1 do 1 z 4 metalowymi oslonami. Ja mialem u siebie to 2 nowsze rozwiazanie. Teraz zalozylem to z podwojnymi polaczeniami i niewiem moze to placebo ale mam wrazwnie, ze auto gorzej wchodzi na obroty. Prosze o opinie jakoe macie doswiadczenie w tym zakresie.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Nigdy nie było tak że w przypadku awarii ceki druga przejmowała jej rolę. Załóż takie jakie miałeś
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Zapewne chodzi mu o zasilanie jednego cylindra z jednej cewki tak jak jest w CF3
    I zasilanie swiecy głównej z cewki i małej swiecy z innego cylindra z tej samej cewki jak to bylo w CF2
    to jest CF3
    to jest CF 2 z tego co można wynaleźć na forach to w przypadku CF2 - cewka odpalała 2 razy - raz główną swiece i raz swiece mała - dopalając resztki w drugim cylindrze.
    Poszukaj tego dokładnie - tutaj na forum o ile kojarze Krusz to rozpisywał jakoś
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11948d1279150656-czy_twin_spark_16v_wystepuja_kable_wysokiego_napiecia-pcewki.jpg
Wyświetleń:	606
Rozmiar:	74.8 KB
ID:	153901   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	11950d1279150695-czy_twin_spark_16v_wystepuja_kable_wysokiego_napiecia-pcewki3.jpg
Wyświetleń:	845
Rozmiar:	84.7 KB
ID:	153902  
    Ostatnio edytowane przez mattom ; 05-01-2015 o 17:06
    147 powodów do zadowolenia

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Ok Panowie dzieki za szybka odpowiedz. Wg legendy mattoma, ja mam zestaw CF2 - czy moj silnik bedzie dobrze na tym dzialal?
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    w przypadku CF2 - cewka odpalała 2 razy - raz główną swiece i raz swiece mała - dopalając resztki w drugim cylindrze.
    Możesz to rozwinąć? Cewka potrafi odróżnić małą świecę od dużej? Daje dwie iskry? Jedną na dużą świecę, drugą na małą w innym cylindrze? W jaki sposób izoluje iskrę na dużej świecy dając iskrę na małej w innym cylindrze?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    niestety nie pomogę - zaczytane/zasłyszane gdzieś tutaj na forum.
    O ile dobrze kojarze pisał o tym kolega Krusz - więc do niego musiałbyś uderzać
    147 powodów do zadowolenia

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Nigdy nie było tak że w przypadku awarii ceki druga przejmowała jej rolę. Załóż takie jakie miałeś
    W CF2 raczej tak jest cewka cylindra pierwszego zasila dużą świece 1 cylindra oraz małą świecę 4 cylindra, a mała świecę 1 cylindra zasila cewka 4 cylindra oraz duza świecę 4 czyli taki układ krzyżowy tylko czy zawsze jedna cewka daje jednocześnie iskrę na dwa różne cylindry?
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 05-01-2015 o 22:34
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Możesz to rozwinąć? Cewka potrafi odróżnić małą świecę od dużej? Daje dwie iskry? Jedną na dużą świecę, drugą na małą w innym cylindrze? W jaki sposób izoluje iskrę na dużej świecy dając iskrę na małej w innym cylindrze?
    Mała i duża są zasilane innymi cewkami w aktualnie pracującym cylindrze.Na współbieżnym iskra jest "tracona".
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 05-01-2015 o 23:15
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Kornel, masz silnik cf3 bo 140 konny, więc powinieneś mieć układ z krótkimi przewodami zapłonowymi, natomiast układ z długimi( 1-4, 2-3,3-2,4-1) jest dla wersji przed zmianowej cf2 - 144km z ecu motronic 1.5.5 - cewki też mają inny numer seryjny( nie sprawdzałem czy są zamienne), jak się myle to wytłumaczcie

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Mała i duża są zasilane innymi cewkami w aktualnie pracującym cylindrze.Na współbieżnym iskra jest "tracona".
    Czyli w cf2 świecę iskrzą raz na próżno,a w cf3 już nie
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

Podobne wątki

  1. Pytanie 156 1.8 Twin Spark 16v
    Utworzone przez kolber w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 19:10
  2. Alfa Romeo 145 1.4 Twin Spark Pytanie
    Utworzone przez Andrzej1990 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 14:47
  3. [155] roznice miedzy 1.8 a 2.0 8V
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 19:47
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory