Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Zegary nie działają

  1. #1
    alien4
    Gość

    Domyślnie Zegary nie działają, problem ze spalaniem

    Dzisiaj sptkal mnie niezwykly problem, zostawilem auto z otwartym zamkiem na dworze na podworku, stalo na mrozie okolo 3 godziny, wsiadłem i odpalilem auto i po chwili zauwazylem, ze nie podswietlaja mi sie zegary (temp,benz,obrotomierz,predkosciomierz) nie podswietlaja sie i nie "kręcą", jedyna kontrolka ktora nie swieci to rezerwa. Po przekreceniu kluczykow nie wyswietla sie doslownie nic nawet kontrolka ABS i akumulatora, po odpaleniu (odpala bezporblemow przejechalem 50KM i nie gasnie i nie mam problemow z akumulatorem) dopuki jade na wolnych obrotach swieci tylko to co wlaczam czyli swiatla, gdy przyspiesze wlacza sie kontrolka akumulatora i nie gasnie juz do zgaszenia auta. Napiecie jest ok bo sprawdzalem, laduje i akumulator tez jest dobry. Czy to moze byc wina ktoregos z bezpiecznikow? Powiedziano mi ze moze "masa" gdzies sie odlaczyla od zegarow. Ale czemu tak swiruje kontrolka akumulatora?
    Ostatnio edytowane przez alien4 ; 24-03-2009 o 16:15

  2. #2
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał alien4 Zobacz post
    Ale czemu tak swiruje kontrolka akumulatora
    bo to jest wlasnie elektryka.Dobrze ktos Ci podpowiedzial.Sprawdz mase.Prosty przyklad.Jak z tylu w lampie nie ma dobrego polaczenia masowego to wciskajac pedal hamulca przygasa zarowka od pozycji albo przy wlaczeniu kierunka miga z nim stop.Tak wiec widzisz.Polaczenia masowe musza byc w nienagannym stanie.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  3. #3
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    Mam teraz problem, poniewaz prawie na 100% to wlasnie jest cos nie tak z masa. Rozebralem liczniki i szukalem masy miernikiem, i tam prawie na kazdej wtyczce jest masa, siedzielismy z osoba ktora wie troche o autach chyba z 3 godziny porozbieralismy zegary i caly plastik pod kierownica zeby dostac sie do bezpiecznikow. Zauwazylismy jeszcze pare dziwnych zachowan wymienie je moze to w czyms pomoze:
    - nie dzialaja diody od drzwi - te informujace o niedomknietych drzwiach
    - czasami podnosi sie predkosciomierz do 40kM/h na jakis czas, a pozniej opada
    - nie dziala tez natrysk plynu na szyby (jak ciagne do siebie wajche od spryskiwaczy, zawsze pryskalo woda i pare razy poruszyly sie wycieraczki, teraz zero reakcji, reszta opcji wycieraczek działa)
    - temperatura raz podskoczyla do 50 i opadla
    - no i ten nieszczesny akumulator ciagle swieci jak obroty podskocza
    - dioda od recznego chyba w ogole nie siwieci, a wczesniej swiecila
    - i jeszcze jedno przysluchalismy sie i po wlaczeniu zaplonu cos ciagle chodzi, jak by wtrysk, lub jakas pompka...

    Gdzie moge szukac tego kabla od masy, moze jest ich pare, powiedziano mi rownierz ze moglem przy wchodzeniu zachaczyc mase od bezpiecznikow, ale nie wiem ktory to kabel, na jednym kablu wygladajacym jak masa byl bezpiecznik ale byl dobry, i wchodzil on wlasnie tam mniej wiecej gdzie wajcha od wycieraczek.

    Bardzo prosze o pomoc bo to bardzo uciazliwe, nie mam ksiazki z opisem tych kabli, a w serwisie powiedzieli ze biora 25zl za godzine roboty przy aucie, czyli jak beda tego szukali 5 godzin i naprawia po 5h to zaplace 125zl za samo szukanie, a pewnie bedzie trzeba tylko przylutowac kabelek.

  4. #4
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Powiem tak:jak ktos nie mial takiego przypadku to ciezko bedzie cokolwiek powiedziec.Sam juz zglupialem bo za duzo rzeczy sie pojawilo.W tym dziale jest manual.Tam sa schematy elektryczne i jak ten ktos z kim robiles ma czas to siadzcie do schematu i przeanalizujcie droge przewodow ktore ida do tych urzadzen.Wiem ze punkty masowe sa na prawej i lewej podluznicy.Moze tam sie cos popierdzielilo.

    A to co Ci brzeczy jak wlaczony jest zaplon to silnik krokowy.
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 18-03-2009 o 13:16
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #5
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    Jutro oddaje auto do elektryka, nie moglem tego znalezc... Ale zauwazylem jeszcze jeden problem, i nie wiem czy wystepowal wczesniej czy nie. Jak wlaczam zaplon to w prawym tylnim nadkolu cos buczy, tam chyba jest pompa paliwa, zaczyna buczec glosno, a pozniej tak jak by sie "zacieral" coraz ciszej i ciszej, nie wiem czy calkiem pozniej przestaje buczec bo balem sie ze sie spali i po jakism czasie wylaczalem zaplon. Nie wiecie czego to moze byc wina? Nie wiem czy mam paliwo w baku bo troche juz zrobilem kM na tych zepsutych zegarach i nie wiem czy przypadkiem nie konczy mi sie paliwo... Czy to mialo by takie objawy? Zauwazylem jeszcze ze ten licznik kM ktory da sie wyzerowac działa normalnie tzn nalicza kilometry. Sprawdzalem tez wszedzie i masa jest tam gdzie powinna, najprawdopodobniej jest gdzies zwarcie

  6. #6
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Na tylnym prawym kole jest pompa paliwa tak jak piszesz.Po przekreceniu kluczyka nabija cisnienie po czym sie sama wylacza.Dzwiek pompy powinien byc taki sam.Nie powinna ona chodzic tak ze najpierw szlyszysz ze chodzi normalnie a potem ciszej.Mozliwe ze pompa Ci wyciaga kopyta.No i dolej wachy jak nie jestes pewien ile jej jest.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  7. #7
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    No i auto wrocilo z naprawy, facet mowil ze szukali usterki 6h, choc wszyscy ktorych pytalem mowili ze koles kantuje, nie wazne wazne ze auto juz dziala koles wzial 150zl i powiedzial ze bylo zwarcie na "tylnej wiazce" pewnie chodzi o wiazke kabli. chcialem zapytac gdzie jest ta wizaka to raz a 2 natankowalem auto do pelna zrobilem 100km (trasa i miasto) nie cisnac w pedal gazu za duzo i zalalem znowu do pelna i wszlo niestety ze auto pali 15l/100kM. Juz wczesniej wiedzialem ze cos nei tak ze spalaniem jest bo duzo tankowalem i malo przejechalem, ale to wszstko bylo przed, reasumujac chcialem zapytac czy mozliwe jest ze wczesniej to zwarcie bylo - ale niezauwazalne, moglo wplynac na cos czego widac golym okiem tak ze auto tak palilo?? BTW pompa juz chodzi normalnie. Mozliwe ze cos nie dzialalo lub dzialalo wadliwie przez co spalanie tak wzroslo? Wykluczam filter, czy tez niewylaczajace sie ssanie bo sprawdzalem te rzeczy. Moze wy wiecie co moglo by byc przyczyna usterki?
    Ostatnio edytowane przez alien4 ; 20-03-2009 o 12:11

  8. #8
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Jedno mnie zastanawia.Skoro bylo zwarcie to powinno wywalic bezpiecznik a z tego co czytam to takie cos nie mialo miejsca wiec nie nazwalbym tego zwarciem.Wiazki ida pod siedzeniem i jedna wiem napewno ze idzie przy lewych drzwiach pod polka z glosnikami do klapy bagaznika i lampy.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  9. #9
    alien4
    Gość

    Domyślnie

    A jak wytlumaczyc tak duze spalanie?? Teraz po naprawie usterki ni sprawdzalem jeszcze spalania. Mozliwe ze cos uleglo zmianom?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Piotrekk
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 155 Formula ,AR 166 3.0 v6, 3.2, AR GTV 3.0 v6, AR 156 2.0 T.S., AR 159 3.2 V6, AR GTV 2.0 V6 TB
    Postów
    87

    Domyślnie

    Słuchaj musisz sprawdzić wszystko co wpływa na zwiększone spalanie w samochodzie np: kable wysokiego napięcia , świece , filtr paliwa , filtr powietrza , sonda lambda itp. Myślę , że ten przypadek problemu z elektryką jaki miałeś nie powinien wpłynąć na zwiększone spalanie , lecz mogę nie mieć racji Więc sprawdź co możesz . Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Nie działają zegary
    Utworzone przez klamot w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 22:46
  2. NIE działają zegary
    Utworzone przez Pergam w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 15-09-2012, 11:28
  3. [146] Nie działają zegary.
    Utworzone przez hosior w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-05-2011, 06:00
  4. Nie działają zegary i piszczy komputer.
    Utworzone przez Arturo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2010, 12:19
  5. (146) NIE DZIAŁAJĄ WSZYSTKIE ZEGARY
    Utworzone przez adriann w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2008, 17:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory