Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: 156 1.9 jtd 140ps, Chwilowe spadki mocy, kopci

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    alfa romeo 156 sportwagon 1.9 jtd 140ps
    Postów
    4

    Unhappy 156 1.9 jtd 140ps, Chwilowe spadki mocy, kopci

    Witam,

    Nie dawno kupiłem Alfę Romeo 156 1.9 jtd 16v 140 ps. Autko piękne z wyglądu niestety w jej sercu coś jest nie tak. Kupując ją "przykapcała" na czarno przy "depnięciu". Sprzedający zapewnił mnie, że wszystko jest ok ale mówił też, że niby wymieniał dwa wtryski, rozrząd (teraz się okazało, że tylko pasek) i przepływkę (na boscha) więc to kopcenie może być powodem zalegającej jeszcze sadzy w tłumiku, której nie wydmuchało do końca (jako laik uwierzyłem). Po dojeździe do miejsca zamieszkania zatankowałem paliwo (ON shell na której zawsze tankowałem poprzedni samochód) i od tego czasu autko dymiło już cały czas (na czarno). Pierwszy mechanik, któremu została zlecona naprawa powiedział, że to wtryski. Dałem do regeneracji (400zł za sztukę) efekt taki, że oprócz kopcenia, które występuje teraz w całym zakresie obrotów non stop (nawet na biegu jałowym) auto dodatkowo co jakiś czas traci kompletnie moc na około 3-5 sekund, trzęsie sie cała "buda", po czym znowu jedzie normalnie (normalnie ale chyba jednak za słabo jak na 140 ps i nie dłużej niż przez 10km lub na wzniesieniu). Na wtryski mam rok gwarancji, egr wyczyszczony ( w sumie nie był mocno zasyfiony, tak jakby ktoś to już wcześnie robił) nie zacina się, pracuje normalnie. Szczelność dolotu, jak mnie zapewniał mechanik jest prawidłowa. EGR, przepustnica, zawór ten przy turbince sterujący geometrią sam sprawdzałem forsując (testując) ich wyzwolenie w FESie (w zakładce actuators) chwilę po wyłączeniu silnika. Wykresy robiłem ale tylko na ciśnienie doładowania, ciśnienie paliwa, masę powietrza i między zadaną wartością a wartościami mierzonymi są niewielkie różnice. W związku z powyższym mam pytania:
    1. Czy zna ktoś dobrego mechanika (ale nie takiego co kiedyś raz naprawiał alfę i mniej więcej wie o co chodzi) z okolic Gniezna (nie dalej niż 40-50km), który jest w stanie to naprawić, ponieważ już wydałem na tę dolegliwość 3100 zł a efekt jest gorszy niż na początku gdy to auto kupiłem.
    2. Czy miał ktoś identyczny problem?
    3. Gdzie ewentualnie jeszcze może tkwić przyczyna tej przykrej bolączki

    Dodam, że alfa w swym naturalnym środowisku czyli u mechaników spędziłą już 5 tygodni a jej kondycja coraz gorsza ;-(

    p.s. " Nie kupujcie aut w Sycowie"
    Ostatnio edytowane przez 4stberg ; 09-03-2015 o 12:34

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v
    Postów
    204

    Domyślnie

    nie wiem kto kupuje diesla,który wali sadzą z wydechu jak autobus PKS-u , od razu zapaliłaby mi się czerwona lampka przy zakupie i nie chodzi mi tu o lekkie dymienie. Sprawdź przepływkę ,wydech do wyczyszczenia-skoro dymi to mu na pewno nie zaszkodzi. Ponadto zająłbym się sprawdzeniem stanu turbiny,wyczyszczeniem jej i sprawdzeniem ile ładuje barów (podejrzewam,że jest podkręcone skoro wali na czarno-przeładowuje i ją odcina stąd spadki mocy). Takie są moje przypuszczenia i rady.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v
    Postów
    204

    Domyślnie

    ewentualnie źle zregenerowane wtryski

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    alfa romeo 156 sportwagon 1.9 jtd 140ps
    Postów
    4

    Domyślnie

    Na samym początku napisałem, że kupując auto "przykapcała" na czarno przy "depnięciu" ostro w gaz ( a to w dieslu z rocznika 2005 raczej normalne). Problem zaczął się dopiero po zatankowaniu w moim mieście kiedy to już byłem prawie 200 km od Sycowa gdzie ją kupiłem. Widocznie ten sprzedawca coś wykombinował i dolał czegoś do paliwa ze cały czas nie kopciła. Dzięki jeszcze raz będę kazał sprawdzić to o czym napisałeś.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał 4stberg Zobacz post
    Na samym początku napisałem, że kupując auto "przykapcała" na czarno przy "depnięciu" ostro w gaz ( a to w dieslu z rocznika 2005 raczej normalne)
    Zmartwię Cie, ale raczej nie jest to normalne

    Wg. mnie strasznie słabe te "forsowania" jej zrobiłeś samym praktycznie testerem z poziomu kompa. Sprawdził bym jeszcze raz w innym zakładzie wtryskiwacze, ciśnienie doładowania jakie daje turbina, zmienną geometrię (czy działa gruszka i podciśnienie nią steruje faktycznie), zaślepić fizycznie EGR i się przejechać, zobacz czy Ci sie ropa nie leje z wężyków przelewowych na pompie CR (też częsta przyczyna, sam to miałem), odepnij przepływke zobacz czy będą zmiany....

    Długo by pisać i wymieniać.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v
    Postów
    204

    Domyślnie

    jak się czegoś dowiesz to daj znać.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    alfa romeo 156 sportwagon 1.9 jtd 140ps
    Postów
    4

    Domyślnie

    ok jak w końcu wyjedzie od mechanika to dam znać

  8. #8
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Sprawdź rurę InterCooler'a, ja miałem ostatnio pękniętą i cała du..a Alfy była czarna jak tyłek diabła i objawy podobne. Do tego miałem zawalony EGR, ale Ty już to możesz wykluczyć skoro piszesz że czysty.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    alfa romeo 156 sportwagon 1.9 jtd 140ps
    Postów
    4

    Domyślnie

    Autko już zrobione. Normalnie wszystkie Wasze teorie muszę obalić. Któryś z mechaników założył dwie podkładki pod wtryskiwacz nr 1 przez co wtryskiwacz się chował do środka o 2mm i źle rozpylał paliwo. Naprawa kosztowała grosze a autko odzyskało moc i już w ogóle nie kopci. W końcu... Polecam mechanika, który szybko znalazł usterkę i przywrócił do życia moją bestię. Jakby ktoś chciał namiary na niego to pisać na priv

Podobne wątki

  1. chwilowe zaniki mocy 156 JTD
    Utworzone przez tvb w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2015, 17:00
  2. Alfa 156 2.0 jts spadki mocy wypadanie zaplonu.
    Utworzone przez Newman w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 17:22
  3. [159] Gwałtowne spadki mocy powyzej 4 000 rpm
    Utworzone przez Hesus88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 23-02-2015, 20:48
  4. Spadki mocy przy przyspieszaniu
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 13:55
  5. Chwilowe szarpnięcia i spadek mocy 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez miki-mazury w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-02-2014, 12:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory