Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Pukanie w przedniej lewej stronie Alfy 147.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    147 1.6 T.spark 120 KM
    Postów
    19

    Domyślnie Pukanie w przedniej lewej stronie Alfy 147.

    Witam Panowie.
    Mam pewne pytanie dotyczące 147. mianowicie chodzi mi o pukanie z przedniej części auta po stronie kierowcy.

    To co zostało dotychczas zrobione to wymiana całego przedniego zawieszenie na nowe zarówno górne jak i dolne wahacze cyknięte jakieś 5000 Km jest sztywne i niewybite. po uprzednim użytkowniku auta zostały amorki AL-KO bo są w 55-60% sprawne więc ich nie ruszam nowe łączniki a gumy na stabilizatorze są OK drążek sztywno w nich siedzi. Końcówki drążków i same drążki kierownicze są w stanie dobrym nie wykazują żadnych luzów poza tym alfka przeszła kompletna ścieżkę i wszystko wyszło OK.

    ostatni wymieniłem poduszkę pod silnikiem tą montowana do sanek z 2.0 TS'a.

    tylne zawieszenie po wymianie tulei i amorków wszystko sztywne.

    i co dalej stuki pojawiają się podczas wolnej jazdy na wybojach i nierównej "dziurowatej drodze", pukanie pojawia się też podczas przyspieszania ale tutaj już tylko delikatne pukniecie i podczas zmiany biegu głównie między 1-2 i 2-3.

    Panowie co mogę jeszcze sprawdzić lub na co zwrócić uwagę.

    Bo mnie krew zalewa jak słyszę stuki w mojej alfce takie same jak w rozp... escorcie, dodam ze wszelkie naprawy wykonuje sam bo nie wieże już mechanikom więc wiem co i jak zrobić a to nasza 3 miłość w rodzinie wcześniej używałem 166 3.0 V6 i 156 kombi 2,4 JTD. a 147 używa żona i to ona powiedział i o tym stukaniu.

    Proszę o wszelkie podpowiedzi sugestie.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar aveon
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Alfa 147jtd 140
    Postów
    96

    Domyślnie

    Nie jestem znawca ale moze poduszka silnika lub skrzyni ma luzy i stąd to stukanie

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Nemiks
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    316

    Domyślnie

    Poduszka amora ?

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    147
    Postów
    9

    Domyślnie

    99% poduszka amortyzatora. 5kkm potrafi czasem wystarczyc na pewne odglosy , mimo ze nie mozna ustalic przyczyny. Obstawiam jednak,ze to tylko gora amora a nie zawias MADE IN CHINA

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    147 1.6 T.spark 120 KM
    Postów
    19

    Domyślnie

    Oki skoro poduszka amorka to czemu na ścieżce diagnostycznej nic nie wykazało ani na amorkach, ani na hamowni, ani na szarpakach, na którejś powinna dać jakiś sygnał a tu nic

    sam zresztą sprawdziłem stan gumy poduszki patrząc od grodzi silnika rozbujaliśmy alfke i cisza a gumy pracują jak powinny

    Arturzysko7 : "zawias MADE IN CHINA" nie łapę
    całe zawieszenie jakie wsadziłem do auta jest firmy VEMA

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Wiesz, na ścieżce diagnostycznej w warsztacie z nowym sprzętem prawy przedni amor w mojej Alfie - choć wylany - to pokazało mi 60% sprawności.... także wiesz....

    Vema to jak poczytasz na forum żadna rewelacja, ciut lepsza od dziadowskiego Fasta.

    Jak napisali koledzy - możliwe, że to poduszka amora.

    Mi identyko stukało. Okazało się, że to silentblock dolnego wahacza, który po prostu obkręcał się na końcówce wahacza a nie siedział na nim krzywo. Tak w ogóle to przestało stukać i jest OK.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    147 1.6 T.spark 120 KM
    Postów
    19

    Domyślnie

    Jak na razie używam części VEMA w 3 alfie, kwestia tylko gdzie się kupuje bo na All... - VEMA może być nie VEMĄ, TRW nie TRW itd.
    Jak kupuje u jednego znajomego czasem czekam na część tydzień, ale nigdy się nie rozczarowałem.
    Inna kwestia to to jak i gdzie się używa alfki
    Ja o swoje dbałem/ dbam i wszelkie problemy odrazy usuwam i nie bawię się w półśrodki jak poszła tuleja na wahaczu wymieniam wahacz bo wiem ze niedługo poleci sworzeń i szkoda dwa razy robić.

    Co do stacji to mam zaufanie koleżka podchodzi do tematu dość sumienie, sprawdza nawet ciśnienie w oponach by wynik była miarodajny, poza tym ostatnio wyszło mi ze poszedł mi lewy tylni amor miał 19% i się potwierdziło wpadał nic nie trzymał, drugi prawy miał 31% faktycznie był w nieco lepszym stanie jeszcze stawiał się grawitacji. natomiast przednie dawały wynik 55/60% więc stan uważam za dobry poza tym nie widać ani wycieków ani innych objawów wylania czy uszkodzenia. co do kolejnych badań na hamowni "walcowej" podczas najazdu żadnych stuków/puków, podczas testu hamulców też cisza nic nie puka. na szarpakach wszystko obszarpane cichutko a ta "menda nie myta co generuje stukot" by się gdzieś choć raz odezwała a tu NIC CISZA wyjeżdżam na trasą stuknięcie


    LukaSS. wszelkie połączenia dwa razy sprawdzane wszystko po dociągane, sprawdzane metodą "łoma" tuleje i sworznie brak luzów. więc zawieszenie zdecydowanie odpada.
    pozostaje kwestia poduszki amortyzatora, poduszki silnika/skrzyni, przegubu zewnętrznego wszystkie 3 elementy mogą generować podobny dźwięk i w tych samych momentach co opisałem wcześniej.
    teraz pytanko jak szybko bez konieczności ponownego rozbierania auta metodami domowymi zdiagnozować te trzy elementy?

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    147 1.6 T.spark 120 KM
    Postów
    19

    Domyślnie

    Witam ponownie.
    dalej nękaja mnie te stuki z przodu.
    jestem właśnie po gruntownym rozebraniu przodu i weryfikacji każdego elementu.
    więc tak
    -amorki w dobrym stanie zarówno na wsuwie jak i wysuwie dają opór więc są OK
    -sprężyny nie spękane w stanie b.dobrym
    - poduszki amortyzatorów niewybite niepopękane stosunkowo sztywne
    - wahacze górne: tuleje i sworzeń bez luzu. przed montażem tuleje posmarowane smarem grafitowym wyeliminowane skrzypienie
    - wahacze dolne tak samo brak luzów na tulejach i na sworzniu
    - łączniki stabilizatora w stanie idealnym
    - wymontowane wszystkie 3 poduszki od dołu są w stanie b. dobrym nie spękane i są elastyczne

    jedynie czego nie udało mi się zdiagnozować to tuleje stabilizatora ale jak ruszałem je brechą to raczej sztywne a sam drążek nie ruszał się.

    Kolejną sprawą jaką wykryłem to luz osiowy na półosi po stronie kierowcy i pojawiły się niewielkie stuki na skręcie w prawo w lewo natomiast cicho. Czasem też potrafi dość głośno stuknąć z prawej strony podczas skrętu w prawo. mam oczywiście na uwadze ze to początki końca przegubów ale to na razie odłożę.

    co do stuków to nadal występują podczas ruszania i na przejazdach po nierównej poszarpanej podziurawionej drodze i to co teraz zauważyłem to stukot jest tez podczas gaszenia silnika.
    Ostatnio edytowane przez tomek19830519 ; 22-06-2015 o 17:58

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    147 1.6 T.spark 120 KM
    Postów
    19

    Domyślnie

    Dzisiaj jeszcze raz zacząłem szarpanie i przez przypadek ruszyłem obudową filtra, okazało się ze jeden z zaczepów jest urwany i górna częścią obudowy filtr walił mi w podłużnice pod akumulatorem. dźwięk jakby ktoś walił młotkiem podczas ruszania i hamowania. radze to sprawdzić u mnie nastała błoga cisza


Podobne wątki

  1. [159] Luz łącznika stabilizatora prawego, stuki po lewej stronie ?
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-06-2014, 18:47
  2. Ślizg lewej przedniej szyby 3D
    Utworzone przez leon090 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 13:43
  3. Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 26-01-2013, 12:13
  4. [147] 1.9 jtd 03r pukanie w przedniej okolicy
    Utworzone przez Winters w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 20:09
  5. Maglownica i luz poprzeczny na lewej stronie
    Utworzone przez wojtekml w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 17:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory