Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Hamulec ręczny.

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Hamulec ręczny.

    Kilka pytań bo mnie szlag zaraz trafi.

    Zatarła mi się jedna z linek i w czasie jazdy zagotował mi się lewy zacisk :/ Zakładając nowe linki za ciula nie można ich założyć nawet luzując napinacz pod dźwignią O_o Musiałem się nieźle napocić aby założyć linki. Mało tego, po założeniu nadal hamuje z dźwignią w pozycji neutralnej. Klocki są nowe, wymieniłem tylko linki.

    Czy do tej procedury trzeba zdjąć oby dwa tylne koła i po założeniu linek cofnąć tłoczki? Klocki nowe więc za głęboko to ja ich nie cofnę w razie czego.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Wymiana linki w 156 to przy sprawnych zaciskach 15 minut. Bardzo wątpię, żeby "zagotowanie" lewego zacisku było spowodowane zatartą linką. Takie rzeczy dzieją się w zimie. Przy tych temperaturach ciężko o takie zablokowanie linki, żeby aż tak trzymało hamulec. Inna sprawa, że musiałeś dobrą chwilę jechać na zablokowanym hamulcu, skoro aż takie są efekty.

    Tutaj masz na 90% zablokowany tłoczek lub klocki. Rozbierz zacisk i zobaczysz co się stało.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Tłoczek pracuje bardzo ładnie. Linka jest zatarta nie można jej ruszyć a otulina samej linki spękana.

    Wszystko poskładam do kupy po cofnięciu tłoczka maxymalnie. Dwa pompnięcia pedału hamulca i dopiero podciągnę ręczny.

    Dzięki za odpowiedź Belfer


    Wymieniam zacisk, uszkodzona jest guma osłaniająca tłoczek oraz w/w zatarta linka. Dobrze, że mam zapas ;-)
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 09-06-2015 o 10:44

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie

    Wystarczy zestaw naprawczy tloczka i wszystko jedzie dalej

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli po wymianie linek regulacja pod dźwignią hamulca ręcznego jest niewystarczająca i linki są za mocno napięte, to trzeba wejść pod samochód i popuścić śruby mocujące na obwodzie cały wspornik ręcznego. Tam są otwory śluzowe, więc będziesz mógł cofnąć cały wspornik i potem, po jego dokręceniu, wyregulować hamulec śrubą regulacyjną.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli po wymianie linek regulacja pod dźwignią hamulca ręcznego jest niewystarczająca i linki są za mocno napięte, to trzeba wejść pod samochód i popuścić śruby mocujące na obwodzie cały wspornik ręcznego. Tam są otwory śluzowe, więc będziesz mógł cofnąć cały wspornik i potem, po jego dokręceniu, wyregulować hamulec śrubą regulacyjną.

    Dzięki SG0240

    Linki założone z trudem i są napięte :/ Dźwigienki ręcznego przy zacisku nie opierają się na ograniczniku. Zrobię jak piszesz ;-) Wiem, że głupie pytanie, ale: czy masz foto które to śruby? nie chciałbym popuścić czegoś innego (innych śrub).

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Foto nie mam, ale nie ma możliwości nie zobaczyć takiej dużej blachy, pod samochodem na środku podłogi ze śrubami 6-kątnymi po obwodzie na łeb 13 mm - o ile dobrze pamiętam. Do tej blachy jest właśnie przymocowana dźwignia hamulca ręcznego.
    Na końcu tej blachy jest też chyba jakaś mniejsza śruba, ale to na pewno zobaczysz.
    Jak trochę popuścisz śruby to pociągnij za dźwignię ręcznego i blacha się sama cofnie.
    Potem sobie wyregulujesz odpowiednio hamulec i dokręcisz z powrotem śruby.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 09-06-2015 o 14:21

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dziękuję :-) Poradziłem sobie. Proste jak Bolka trampki, ale pomoc była potrzebna ;-) Raz jeszcze dziękuję SG
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 09-06-2015 o 14:38

Podobne wątki

  1. [159] hamulec ręczny
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 16:54
  2. [146] Hamulec ręczny.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-10-2009, 10:58
  3. hamulec ręczny
    Utworzone przez tomekb w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-08-2009, 18:51
  4. [166] hamulec ręczny
    Utworzone przez darino23 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-09-2008, 16:44
  5. [155] Hamulec ręczny
    Utworzone przez MaGGic w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-08-2008, 10:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory