Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 1. Przy klimie dużo pali 2. Przewody wspomagania

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie 1. Przy klimie dużo pali 2. Przewody wspomagania

    Witam, mam dwa problemy do rozwiązania.

    1. Klima
    Bardzo mało jeżdzę na klimie, gyż niestety zaraz jestem przeziębiony (w pracy wolę mieć otwarte okno niż włączona klimę ). Niestety czasami trzeba ją włączyć, gdyż nie da się "wyrobić" w aucie - zwłaszcza kiedy postoi na słońcu. Po włączeniu klimy czuć na biegu jałowym rytmiczne drgania silnika - normalne to czy nie w JTD? Podczas działajacej klimatyzacji auto zaczyna sporo więcej palić - dodatkowo przynajmniej połowę tego co normalnie. Czy to może przez nieużywaną sprężarkę? A może coś się tam w środku zaciera? Czynnik jest, gdyż z nawiewów leci zimne powietrze - może nie lód jak to bywa w nowych pojazdach ale dość chłodne. Czynnika nigdy nie dobijałem. Może dobić i przepłukać przy okazji urządzenie świeżym olejem? A może śmigać na klimie jak najwięcej licząc, że sie samo naprawi i przeboleć zasmarkany nos?

    2. Przewody wspomagania pocą się. Mechanik u którego byłem ostatnio powiedział mi to. Ktoś dorabiał nowe przewody? Jeśli tak, to proszę o informację czy da się to zrobić bez problemu czy trzeba kombinować? Jaki przybliżony jest koszt dorobienia?

    Dzięki za info!

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Podczas działajacej klimatyzacji auto zaczyna sporo więcej palić - dodatkowo przynajmniej połowę tego co normalnie
    To raczej nie możliwe zmierz to jeszcze raz .


    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    z nawiewów leci zimne powietrze - może nie lód jak to bywa w nowych pojazdach ale dość chłodne.
    Żeby nie zachorować nie powinno się schodzić z temperaturą nawiewu poniżej 16*C


    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Czynnika nigdy nie dobijałem. Może dobić i przepłukać przy okazji urządzenie świeżym olejem? A może śmigać na klimie jak najwięcej licząc, że sie samo naprawi i przeboleć zasmarkany nos?
    Ubywanie czynnika w układzie jest procesem naturalnym raz w większym raz w mniejszym stopniu.
    Więc przynajmniej raz na dwa lata powinno się sprawdzić jego stan.
    No i filtr kabinowy tez.
    Moja Bella

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Żeby nie zachorować nie powinno się schodzić z temperaturą nawiewu poniżej 16*C
    Ja nawet kiedyś wyczytałem że różnica temperatur pomiędzy temperaturą w środku auta a temperaturą na zewnątrz nie powinna być większa niż 6 stopni żeby nie dostać szoku termicznego przy wysiadaniu

    Wyryte rantem felgi

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    spali więcej na klimie - to normalne
    ale raczej wielkości rzędu 0,5 -1 max /100 a nie o połowe

    co do nosa - wiele osób niestety tak reaguje na klimę i nic nie poradzisz

    na "luzie" możliwe są lekkie wahania obr przy klimie

    "nigdy nie dobijałem czynnika" - czyli nie było nigdy pełnego serwisu klimy ? - polecam zrobić przed latem full serwis ( odgrzybianie itp , nowy filtr , nowy czynnik itp )

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał beriba Zobacz post
    Ja nawet kiedyś wyczytałem że różnica temperatur pomiędzy temperaturą w środku auta a temperaturą na zewnątrz nie powinna być większa niż 6 stopni żeby nie dostać szoku termicznego przy wysiadaniu

    Wyryte rantem felgi
    dobre wnioski :-)








  5. #5
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post


    Żeby nie zachorować nie powinno się schodzić z temperaturą nawiewu poniżej 16*C


    To chyba nie temperaturę nawiewu Ci chodziło, bo tam może i być spokojnie 7 stopni ale o temperaturę zadaną we wnętrzu auta.
    Jak pisali przedmówcy jak też staram się ustawiać ją co najwyżej o sześć stopni poniżej temperatury na zewnątrz.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Podstawą przy kłamie jest nie ustawianie nawiewów na siebie, powinny być ustawione tak by chłodzić powietrze w pojeździe a nie ciało kierowcy. Ja tak robię i nigdy nie choruję, a temp. mam ustawioną na ok 19-20st przez cały rok.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    Podstawą przy kłamie jest nie ustawianie nawiewów na siebie, powinny być ustawione tak by chłodzić powietrze w pojeździe a nie ciało kierowcy
    Do tego proponuję skorzystać z praw fizyki i tego że zimne powietrze jest cięższe i ustawić wylot powietrza z klimy maksymalnie do góry żeby była odpowiednia cyrkulacja.

    A co do drgań to jesteś pewny że to drgania silnika a nie wentylatora?

    Wyryte rantem felgi

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    To chyba nie temperaturę nawiewu Ci chodziło, bo tam może i być spokojnie 7 stopni ale o temperaturę zadaną we wnętrzu auta.
    Chodziło mi właśnie o temperaturę nawiewu.
    Wiem że tam może być 7* i można szybko schłodzić wnętrze auta ale przy okazji swoje własne i potem te opinie że klima nie zdrowa.
    Moja Bella

Podobne wątki

  1. [159] Dużo pali i je olej
    Utworzone przez constigatio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-08-2016, 17:39
  2. 1,9 JTD-M 150 hp dużo pali
    Utworzone przez Sydney_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 14:17
  3. AR 156 1.6 benzyna za dużo pali
    Utworzone przez LukaszLU w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 18:39
  4. AR 156 2.4 jtd za dużo pali
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-08-2012, 22:04
  5. dużo pali
    Utworzone przez Mariusz_0325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2010, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory