Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Problemy z rozrusznikiem i chyba start stop.

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR MiTo 2011 1.4 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie Problemy z rozrusznikiem i chyba start stop.

    Witam
    kilka dni temu nagle (bez wcześniejszych objawów) w Mito żony przestał działać rozrusznik. Po przekręceniu kluczyka było słychać tylko ciche cyk..sprawdziłem bezpieczniki i nic za pierwszym przekręceniem kluczyka po następnym ożył sam z siebie. Było tak kilka tygodni po czym umarł ponownie. Procedura ta sama wszystkie bezpieczniki ok ale nie działał dalej. Zacząłem włączać i wyłączać przycisk start-stop i nagle ponowne cudowne ożycie. Dzisiaj rano przed pracą ponownie zawiódł nie miałem czasu na wyciąganie bezpieczników ale samo przyciskanie, włącz i wyłącz start-stop przez kilka minut nic nie dało. Słychać ciche cyk i nic. Aku w pełni naładowany i sprawny, wszystko inne bez objawów. Jak na złość Alfa skończyła gwarancje kilka miesięcy temu. Ma ktoś pomysły co może być przyczyną ? Czy to zwykłe zawieszenie się rozrusznika wystarczy stuknąć ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,335

    Domyślnie

    Cytat Napisał John Koval Zobacz post
    Witam
    kilka dni temu nagle (bez wcześniejszych objawów) w Mito żony przestał działać rozrusznik. Po przekręceniu kluczyka było słychać tylko ciche cyk..sprawdziłem bezpieczniki i nic za pierwszym przekręceniem kluczyka po następnym ożył sam z siebie. Było tak kilka tygodni po czym umarł ponownie. Procedura ta sama wszystkie bezpieczniki ok ale nie działał dalej. Zacząłem włączać i wyłączać przycisk start-stop i nagle ponowne cudowne ożycie. Dzisiaj rano przed pracą ponownie zawiódł nie miałem czasu na wyciąganie bezpieczników ale samo przyciskanie, włącz i wyłącz start-stop przez kilka minut nic nie dało. Słychać ciche cyk i nic. Aku w pełni naładowany i sprawny, wszystko inne bez objawów. Jak na złość Alfa skończyła gwarancje kilka miesięcy temu. Ma ktoś pomysły co może być przyczyną ? Czy to zwykłe zawieszenie się rozrusznika wystarczy stuknąć ?
    Na dzien dobry prosze sprawdzic klemy na aku oraz przewód masowy to podstawa

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR MiTo 2011 1.4 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Dzięki Pirat ale jak napisałem Aku Ok. Znaczy się klemy sprawdziłem a wszystko elektryczne w pojeździe buczy i gra.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Instrukcja obsługi od strony 115

    http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/alfa_romeo/MiTo.pdf

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Wyplonestyki zwory w automacie załączającym - do zmiany kub regeneracji
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR MiTo 2011 1.4 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Tego wpisu o instrukcji nie bardzo rozumiem - że niby mam poczytać jak działa start stop ? Po trzech latach wydaje mi się że wiem....
    Wypalone styki też odpadają w trzyletnim samochodzie Alfa Romeo zresztą nie regenerują się same na kilka lub kilkanaście odpaleń.? a potem wypalają
    Gdybym miał zgadnąć na logikę to coś ze sterowaniem elektrycznym, że się zawiesza może jakiś stycznik (NIE WIEM KTÓRY TO ZAŁĄCZA - może ktoś wie w skrzynce który to ?) albo szczotki rozrusznika.?

    Samochód po dniu stania dał się odpalić 3 razy (dawało się włączać i wyłączać start stop i działało w czasie jazdy) i po kolejnym wyłączeniu znowu to samo rozrusznik nie zagadał tylko było cyk.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał John Koval Zobacz post
    Tego wpisu o instrukcji nie bardzo rozumiem - że niby mam poczytać jak działa start stop ? Po trzech latach wydaje mi się że wiem....
    Wypalone styki też odpadają w trzyletnim samochodzie Alfa Romeo zresztą nie regenerują się same na kilka lub kilkanaście odpaleń.? a potem wypalają
    Gdybym miał zgadnąć na logikę to coś ze sterowaniem elektrycznym, że się zawiesza może jakiś stycznik (NIE WIEM KTÓRY TO ZAŁĄCZA - może ktoś wie w skrzynce który to ?) albo szczotki rozrusznika.?

    Samochód po dniu stania dał się odpalić 3 razy (dawało się włączać i wyłączać start stop i działało w czasie jazdy) i po kolejnym wyłączeniu znowu to samo rozrusznik nie zagadał tylko było cyk.
    Sprawdź styki na kablach rozrusznika wsówki mogły zaśniedzieć. Ale mimo wszystko sprawdził bym konkretnie akumulator bo w tym systemie start stop aku padają jak muchy.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR MiTo 2011 1.4 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Ok sprawdzę styki

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR MiTo 2011 1.4 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Styki oczyszczone i nic. Aku nie mogłem sprawdzić więc podpiąłem Alfę do diesla 2.2 na szelkach .....i nic. Samochód wydaje z siebie ciche cyk i szumi przez chwilę rozrusznik nie kręci. Nie jest uszkodzony bo od czasu do czasu pracował wygląda tak, jak napisałem wyżej jakby nie zostawał włączany - podłączany do prądu...

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał John Koval Zobacz post
    Styki oczyszczone i nic. Aku nie mogłem sprawdzić więc podpiąłem Alfę do diesla 2.2 na szelkach .....i nic. Samochód wydaje z siebie ciche cyk i szumi przez chwilę rozrusznik nie kręci. Nie jest uszkodzony bo od czasu do czasu pracował wygląda tak, jak napisałem wyżej jakby nie zostawał włączany - podłączany do prądu...
    Takie coś jak na poniższym filmiku po pierwszym przekręceniu kluczyka?

    https://www.youtube.com/watch?v=BkgeiCfT1sM

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Awaria Start&Stop
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 22-05-2018, 13:30
  2. [MiTo] Start & Stop
    Utworzone przez piotr_c w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 10:32
  3. [Giulietta] start&stop
    Utworzone przez mandecki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-11-2013, 13:54
  4. [MiTo] start&stop a nawiew
    Utworzone przez marycha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 20:44
  5. [MiTo] Start/Stop
    Utworzone przez jjokocha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory