Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Kolejność świec w 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie Kolejność świec w 2.0 TS

    Wykręcałem dziś świece w celu ocenienia ich stanu i zastanowiła mnie jedna rzecz. Cewki idą w takiej kolejności:
    G-D G-D D-G D-G
    G - cewka główna (ta większa)
    D - cewka dopalająca (ta mniejsza)
    Jednak po wykręceniu świec ukazuje się taki obrazek:


    G - świeca główna (z dużym gwintem)
    D - świeca dopalająca (z małym gwintem)

    Powie mi ktoś dlaczego akurat tak jest to zrobione? Dlaczego tylko na drugim cylindrze jest inna kolejność? Dlaczego na 3 i 4 cylindrze duże cewki idą na małe świece a małe cewki na duże świece?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	PjH24Zg.jpg
Wyświetleń:	323
Rozmiar:	75.7 KB
ID:	172714  

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Coś pokręciłeś z tym drugim cylindrem - tam też jest najpierw duża a potem mała świeca, podobnie jak na pozostałych cylindrach.
    Nie ma dużych cewek i małych cewek. Cewki są jedne w ilości 4 szt. i są one założone na świece duże na 1 i 2 cylindrze oraz na świece małe na 3 i 4 cylindrze. W ten sposób każda cewka obsługuje dwie świece - małą i dużą. To jest tzw. układ CF-2.
    W nowszych TS-ach układ ten został zmodyfikowany na CF-3 z krótkimi przewodami zapłonowymi.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie

    No to sprawa cewek wyjaśniona, dzięki.
    Pozostaje tylko kwestia tych świec - w drugim cylindrze najpierw jest na mały gwint, potem na duży.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    alfa romeo 166 2.0 TS
    Postów
    19

    Domyślnie

    Potwierdzam, w drugim cylindrze pierwsza jest świeca główna następna dopalająca, kilka dni temu wymieniałem. To że masz odwrotnie moim zdaniem może świadczyć, że były zerwane gwinty i ktoś naprawił w pierwszej wstawiając tuleję i gwintując na mały gwint-świeca dopalająca, a w drugiej rozwiercając i gwintując pod świecę główną. Radzę uważać przy dokręcaniu świec aby coś nie urwać.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czipsu Zobacz post
    No to sprawa cewek wyjaśniona, dzięki.
    Pozostaje tylko kwestia tych świec - w drugim cylindrze najpierw jest na mały gwint, potem na duży.
    No to pewnie ktoś coś kombinował, zamieniając kolejność świec na drugim cylindrze - tak, jak napisał kolega jurek.
    To nie jest tak, jak powinno być, bo teraz masz taki stan, że cewka drugiego cylindra obsługuje dwie małe świece, a powinna obsługiwać jedną dużą i jedną małą, a poza tym iskra z dużej i małej świecy powinny być w odpowiednim miejscu w komorze spalania.
    Myślę, że jak dobrze się przyjrzysz to bez problemu zobaczysz tę rzeźbę na drugim cylindrze.
    Pierwszy raz słyszę o takiej zamianie. Jeśli jest tak , jak piszesz to trzeba by zrobić z tym porządek i przywrócić właściwą kolejność.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie

    Dobra, to jutro jeszcze raz to sprawdzę, bo akurat będę miał nowy komplet świec.
    W razie gdyby naprawdę było to zamienione, bo ktoś coś kiedyś pozmieniał to jak można przywrócić to do normalnego stanu? Tylko wymiana głowicy?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trudno powiedzieć, co tam jest porobione.
    To by musieli obejrzeć spece od tulejowania.

    Mała poprawka, bo z tego wszystkiego i mi się pomyliło:
    - cewka z drugiego cylindra powinna obsługiwać dwie duże świece z 2 i 3 cylindra, a jeśli jest tak, jak napisałeś to teraz obsługuje jedną małą na 2 cylindrze i jedną dużą na 3 cylindrze,
    -no i analogicznie cewka z 3 cylindra powinna obsługiwać dwie małe świece na 2 i 3 cylindrze, a teraz obsługuje dużą na 2 cylindrze i małą na 3 cylindrze.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-07-2015 o 20:07

Podobne wątki

  1. Kolejność cylindrów 3.0 6v
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-08-2020, 20:48
  2. Test świec żarowych. Mrugająca lampka świec.
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 21:48
  3. [159] Mruganie kontrolki świec żarowch, komunikat podgrzewanie świec nie dostępne
    Utworzone przez doxspied w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 21:40
  4. Migająca kontrolka świec żarowych- przekaźnik świec?
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale 147
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 14:23
  5. Kolejność świec w silniku 1.8TS 2000r.
    Utworzone przez michall293 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 17:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory