Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Dziwna praca silnika :/

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Dziwna praca silnika :/

    Moje uszanowanie.


    Czy ktoś miał podobny lub taki sam przypadek?

    https://www.youtube.com/watch?v=9RzdcIcloBg

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zacząłbym od sprawdzenia układu zapłonowego - kable, świece, cewki, no i czy nie ma wody lub oleju w gniazdach świec.
    Ewentualnie warto by też sprawdzić, czy czasami nie zaciąga gdzieś lewego powietrza.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się czy nie powrócić do plastikowego kolektora ssącego. Świece, cewki, przewody podmienione bez pozytywnych rezultatów.


    Mam kolektor od 2.0 TS, ale z tego co mi wiadomo nie podejdzie.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 17-08-2015 o 13:06

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rozumiem, że masz zamieniony kolektor na metalowy.
    Czy kłopoty z pracą silnika zaczęły się od razu po wymianie kolektora?
    Jeśli nie, to by znaczyło, że problem jest gdzieś indziej.
    A jak masz podłączoną odmę i jak silnik ma dostarczone teraz powietrze dodatkowe?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 17-08-2015 o 19:43

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Szczerze nie wiem kiedy zaczęły się kłopoty. Po prostu pewnego dnia poczułem szarpanie na 2-gim biegu na spokojnej jeździe ulicami miasta.

    Odmę mam podłączoną tak samo jak była w plastiku. Było troszkę pracy, ale wygląda i działa tak samo. Na dniach będę montował Oil Tank Catch łączony właśnie z odmą.

    Wtryski gazowe już nie puszczają więc chciałem założyć kolektor taki jaki był fabrycznie czyli plastik. Wówczas jest pewność, że wszystko jest szczelne. Czy nie podłączając gruszki tej na kolektorze działa on tak samo jak kolektor bez niej?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to pewnie przyczyna leży poza kolektorem.
    Jak zapewne wiesz do silnika 1,6 jest kolektor bez zmiennej długości dolotu.
    Nie wiem, jak zachowa się ten silnik na kolektorze z 2,0 bez podłączenia gruszki - o ile da się go zamontować.
    Myślę, że powinien działać, ale pewnie nie będzie to praca optymalna.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No to pewnie przyczyna leży poza kolektorem.
    Też tak sądzę, tylko gdzie? :/ Myślałem nad wariatem, zmienna faza rozrządu zaczyna działać jak się nie mylę od 1500RPM. Lekko go słychać i myślę o jego wymianie, niemniej jednak tragedii jeszcze nie ma. Na filmiku nie słychać aby klekotał, ale przy odpalaniu silnika daje o sobie znać przez chwilkę i silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie.

    Myślę też o przepustnicy oraz krokowym.

    W spalaniu problemu raczej nie widzę. Świece na dzień dzisiejszy wyglądają tak.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CameraZOOM-20150815165447293.jpg
Wyświetleń:	455
Rozmiar:	100.0 KB
ID:	175715   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CameraZOOM-20150815165454696.jpg
Wyświetleń:	464
Rozmiar:	98.1 KB
ID:	175716  
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 18-08-2015 o 06:35

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No to pewnie przyczyna leży poza kolektorem.
    Masz rację tylko gdzie (w czym)? Kiedy zaczyna szaleć od 1500 obrotów, coś grzechocze :/ Zastanawiam się i pytam czy może to być wariator??

    Silnik 1.6 na kolektorze od 2.0 działa perfekcyjnie z gruszką i bez niej :-)

    Zaraz nakręcę filmik z tym grzechotaniem przy 1500 RPM i spadkiem obrotów.


    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 18-08-2015 o 14:20

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Wymieniam wariator. Jak wiadomo przy 1500 RPM następuje zmiana fazy i wówczas dzieje się grzechotka, szarpie jak by nie palił na wszystkie garnki :/ Widać, że całkowicie spierdzielony nie jest, ale już nie spełnia swojej funkcji

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dla świętego spokoju chciałem jeszcze przesmarować krokowy, ale z tego co pamiętam pękają zatrzaski w obudowie :/

    - - - Updated - - -

    Teraz tak patrzę na jeden z uszkodzonych i rozebranych, który mam przed sobą to nie powinno być żadnego kłopotu. Obudowa krokowego dociska podstawę do przepustnicy a więc w pewnym sensie zatrzaski są tylko proforma.

Podobne wątki

  1. Dziwna praca silnika 1.9 JTD
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-03-2014, 11:34
  2. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 20:42
  3. Dziwna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 19:01
  4. dziwna praca silnika 2.5
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 15:50
  5. [155] dziwna praca silnika
    Utworzone przez michas115 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-02-2008, 22:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory