Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Dziwne falowanie obrotów 2.0 16V TS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    145 1.9 JTD 105KM
    Postów
    6

    Domyślnie Dziwne falowanie obrotów 2.0 16V TS

    Cześć,
    Mam Alfę 156 z silnikiem 2.0 TS 155KM i problem jest następujący, po uruchomieniu samochodu obroty utrzymują się na poziomie ~2tys., później po ruszeniu i przejechaniu kawałka obroty na biegu jałowym schodzą do normalnych wartości tj. ~1000-900 i są raczej stałe, lecz jak poruszam się po mieście i powiedzmy dojeżdżam do świateł, wciskam hamulec i sprzęgło to obroty spadną do 900, podskoczą na chwilę do 1600 znów spadną do 900 i podskoczą do 1200-1000 i znów spadają do 900 i tak się utrzymują. Co może być tego przeczyną? Z tego co wiem to przepływomierz był niedawno wymieniany, tak więc raczej odpada :p Myślałem nad przeczyszczeniem przepustnicy i silniczka krokowego, ale najpierw chciałem się poradzić, zanim wezmę się za rozbieranie. Proszę o konkretne odpowiedzi

    Przeszukałem parę tematów na różnych forach, ale nie znalazłem takiego przypadku :/

    Takie jeszcze pytanie, jak to jest z adaptacją silniczka krokowego i przepustnicy? Jest konieczna zawsze czy jak tylko czyszczę, to też muszę przeprowadzić adaptację?

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    W twoim przypadku wydaje mi się że warto byłoby zacząć od sprawdzenia ew. błędów, resecie krokowego i jeśli dalej będzie to samo (zakładając brak błędów) wtedy zastanowić się nad osprzętem

    Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m przy użyciu Tapatalka
    Obecnie: Alfa Romeo 156 2.5V6 Rosso Proteo
    Wcześniej: Alfa Romeo 156 2.0TS Blu Cosmo

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie

    Czyszczenie przepustnicy + jej adaptacja na sam początek

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Lepiej się do tego przyzwyczaić, bo nikt jeszcze ( i pewnie już nikt) nie znalazł jednoznacznej przyczyny tego falowania, zresztą tematów o tym na forum jest multum...

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Mnie się parę razy udało, luz na lince musi być i reset silniczka

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    145 1.9 JTD 105KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedzi!
    To muszę się uzbroić w interfejs i mogę działać :p vag kkl z kablem obd 2 będzie odpowiedni? Pokasuje nim ewentualne błędy i przeprowadze adaptację poprawnie, czy tylko zbiore podstawowe info o aucie?

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    Nie wiem czy to vag kkl ale bierz niebieski od viakena z przelacznikiem to polaczysz się nie tylko z silnikiem ale też z poduszkami, abs i innymi.
    Bond, u mnie wszystko idealnie rowno i jakby zaczęły mi obroty falowac, to przyzwyczajenie się do tego byłoby ostatnia rzeczą która bym zrobił
    Obecnie: Alfa Romeo 156 2.5V6 Rosso Proteo
    Wcześniej: Alfa Romeo 156 2.0TS Blu Cosmo

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Niebieski będzie ok kupuj i sprawdzaj no i dawaj znać

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał dStan Zobacz post
    u mnie wszystko idealnie rowno i jakby zaczęły mi obroty falowac, to przyzwyczajenie się do tego byłoby ostatnia rzeczą która bym zrobił
    No u mnie też było idealnie, ale nagle sie pojawiło, zrobiłem wszystko aby to wyeliminować i ostatnią rzeczą, która mi została to przyzwyczajenie się do tego...
    Co nie zmienia faktu, że jest to wqurwiające...

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Czasem trzeba jeszcze zaworek wymienić i jeśli to nie pomoże to niestety ale mnie w 3 przypadkach juz pomogła dopiero zmiana silniczka niestety i tutaj jest problem, używki często są tez padnięte i takie strzelanie niestety

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-01-2025, 16:49
  2. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  3. [156] - Falowanie obrotów
    Utworzone przez OSKAR w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 12:02
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. [146] Falowanie obrotów i dziwne stukanie
    Utworzone przez Feler w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory