Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: szyby - elektryczne sterowanie AR 145 TS

  1. #1
    nckrzan
    Gość

    Domyślnie szyby - elektryczne sterowanie AR 145 TS

    Witam
    chcę prosić o pomoc w sprawie niedziałającej Lewej szyby w mojej Alfie 145 TS Junior Temat był już otwierany wielokrotnie, ale nie w przypadku awarii podobnej do mojej.

    Lewa szyba nie działa, gdyż nie ma zasilania. Przycisk sterowania szybami na lewych drzwiach (symbol ze schematu B53) jest OK. Już go wymieniłem, bo wcześniej nie działała również Prawa szyba - zespolony przełącznik B21a był zepsuty. Teraz B21A i B53 są OK.

    Jednak na B53 nie dociera zasilanie 12 V. Można znaleźć na kostce pod przełącznikiem napięcia śladowe od 0.25 do 0.75 V - na stykach, na których w ogóle nie powinno być napięcia.

    Dokładnie na kablach doprowadzających do B53 są:
    0.25V pomiędzy kablem żółto-czarnym - a żółto-zielonym (powinno być ZERO)
    0.5V pomiędzy żółto-czarnym a niebiesko-czarnym - też powinno być ZERO
    0.75V pomiędzy żółto-zielonym a niebiesko czarnym - znów powinno być ZERO

    Jesłi dobrze odczytuje schemat elektryczny instalacji oznacza to, żę mamy przebicie na elemencie N38 Power Window Control Unit na wejściach A - A3 i A4 odpowiadających za Lewą szybie (jak już pisałem prawa jest OK)

    Wnioski te potwierdza ZEROWA oporność pomiędzy kablami żółto-zielonym a niebiesko-zielonym na B53---- w analogicznym w przypadku prawej szyby B21A przy wyłączonej stacyjce na tych stykach nie ma połączenia -

    Potwierdza to mój wniosek o padniętym "przekaźniku" A na elemencie N38

    Teraz moje pytania:
    Czy mam rację, że lelement N38 - Power Window Control Unit znajduje się powyżej skrzynki bezpieczników, w kolumnie kierownicy, po lewej stronie?
    Czy trzeba wymienić całe N38, czy może tylko przekaźnik A na N38?
    Gdzie można je kupić, pod jaką polską nazwą szukać tego podzespołu?

    Pozdrawiam
    Marcel

  2. #2
    nckrzan
    Gość

    Domyślnie częściowe odpowiedzi ...

    Witam ponownie

    chce częściowo odpowiedzieć na swoje własne pytania....

    - Power Window Control Unit --- po Polsku jest nazywany Centralką Sterowania Szyb Elektrycznych. Miałem rację, znajduje się pod kierownicą, nad skrzynką bezpieczników. Aby się tam dostać należy ściągnąć tylko tapicerkę pod kierownicą. Ściągając należy pamiętać o śrubach ukrytych pod przełącznikiem ustawiającym wysokość świateł. Wyciągamy przełącznik, wyciągamy tą część tapicerki w której był ten przełącznik (jest ona mocowana tylko na wcisk na 3 bolcach - ostrożnie podważamy płaskim śrubokrętem).

    Centralka znajduje się tuż pod kierownicą - przykręcona 2 śrubami.
    Do centralki podchodzą dwie wiązki przewodów (2 wtyki). Mniejszy (bliżej nas) od lewych drzwi, dalszy od prawych i od zasilania.

    Odkręcamy, demontujemy, sprawdzamy numery - szukamy i kupujemy nową (nie można jej raczej naprawić ....) Kosz nowej 250 pln brutto, używana na allegro (z rozbitych samochodów) około 40 pln

    nr podzespołu :
    60624235 (z mojego samochodu, wyjąłem i sprawdziłem - AR 145 TS Junior z 1999r.)
    60624236 - wg katalogu dla AR 145 TS 1.4 (jak widać, mój nr różni się o 1)
    60619054 - wg katalogu - prawdopodobnie dla modeli AR 145 BX (przed liftingiem)

    Centralkę powinienem otrzymać jutro ... opiszę rezultaty wymiany w ciągu kilku dni.

    Pozdrawiam
    Marcel

  3. #3
    nckrzan
    Gość

    Domyślnie

    Witam ponownie - dziś zamykam otwarty przeze mnie kilka dni temu temat ....

    Zaczynając, radosne wieści - udało się, ogólnie miałem rację. Padnięta była centralka szyb - wejście/przekaźnik A odpowiedzialny za Lewą szybę.

    Wymieniłem centralkę na otrzymaną od sprzedawcy Allegro centralę o nr 60619054. Wygląda identycznie jakk moja orginalna. Identyczne wejścia, zgodnie z tym co się dowiedziałem, jest to podzespół z modelu AR 146 TS (przedtem myślałem, że jest to centrala z AR 145 Bx - ....)

    Wymiana jest prosta, dla ułatwienia manewrowania najlepiej ściągnąć tapicerkę pod kolumną kierownicy oraz dolną obudowe kierownicy.

    Po wymianie OBIE szyby pracują OK.

    W czym się myliłem - na środkowych stykach przełącznika szyby B53 (pracującego) jest napięcie 12 lub 7 Volt w przypadku włączonej stacyjki. Jeśli jest niższe, znaczy to , że centralka jest padnięta. Poprzednio myślałem, że przełącznik przcuje analogicznie jak bliźniaczy B21A .... ale B21A i B21B są sprzężone równolegle, dlatego tam napięcie 12V występuje pomiędzy środkowymi a zewnętrznymi stykami. Tymczasem B53 sterujący lewąszybą pracuje samodzielnie i tu napięcie jest tylko na stykach środkowych.

    W czym się nie myliłem - zerowa oporność przy wyłaczonej stacyjce na przełączniku B53 jest jednoznacznym świadectwem uszkodzenia centralki.

    W każdym razie cała naprawa jest prosta. Nie mozna niczego popsuć.
    Pozdrawiam wszystkich
    Marcel.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2016, 15:24
  2. Nie dzialające elektryczne sterowanie lewej szyby w GT
    Utworzone przez adrianwyrwas w dziale GT
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 13:42
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-01-2010, 10:34
  4. Szyby - sterowanie
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 08:05
  5. [166] Sterowanie elektryczne reflektorami
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-07-2008, 13:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory