Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Kilka objawów które mnie niepokoją

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie Kilka objawów które mnie niepokoją

    Hej,
    Swoją Alfę posiadam dość krótko bo raptem 2 dni.
    Ale pewne sprawy rzuciły mi się w oczy i potrzebuję pomocy żeby wiedzieć na ile poważny mam problem.
    Na początek lekko obrysuję sytuację, auto zakupiłem wiedząc co będę musiał zrobić tj. górne wahacze, łącznik stabilizatora, zawór EGR (tutaj mam dylemat co do prawidłowej nazwy mechanik u którego poprzedni właściciel serwisował AR powiedział elektryczny właściciel powiedział pneumatyczny) bo zgłasza błąd.
    Wiem, że dość niedawno był wymieniany rozrząd, akumulator jest nowy
    1 problem jaki mi się rzucił w oczy to po chwili od włączenia zapłonu mruga kilkakrotnie kontrolka grzania świec (zdarzyło się to po włączeniu zapłonu przed odpaleniem silnika po dłuższej chwili jak i zarówno po odpaleniu silnika też mruga).
    2 problem to auto nie pali na strzał a potrzebuje chwili nie za długiej ok. 1,5 sekundy (na oko)
    3 problem to przy gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła słychać uderzenie, czasami też kiedy przyspiesza się (po uprzednim odpuszczeniu gazu całkowicie) też jest to uderzenie.
    Dowiedziałem się że uderzenie to jest oznaką luzów na poduszkach silnika, jak bardzo niebezpieczne to może być, czy może spowodować jakieś bardziej poważne szkody?
    I to w sumie na razie tyle z problemów technicznych jakie zauważyłem.
    Ostatnio edytowane przez Kacper_96 ; 03-09-2015 o 20:55 Powód: Poprawienie sensu wypowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    1. EGR sobie po prostu zaślep - blaszka na Allegro http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-c...603122389.html, tu masz filmik gdzie zaślepiać https://www.youtube.com/watch?v=zLou0Ge-Itg - w sumie wystarczy tylko na górze. Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika całość zajmuje 2 minuty, klucz 10. Błąd EGR wyskoczy tylko w programie diagnostycznym, na zegarach nie będzie.

    2. Mruganie ikonki świec po odpaleniu silnika oznacza, że są do wymiany. Przed zimą dobrze byłoby je wymianić. Prawdopodobnie w FESie, Multiscanie wyskoczy ci błąd Glow Sparks.


    Musiałbyś nagrac filmik z rozruchu, ale 1.5 s. to jak najbardziej OK

    U mnie też słychać uderzenie gdy szybko puszczam sprzęgło. Musisz sobie wyćwiczyć nogę i odpuszczac z wyczuciem . To samo przy puszczeniu szybko gazu - pamiętam, gdy jechałem pierwszy raz i puściłem gaz dojeżdżając do świateł, to nieźle się zdziwiłem.


    EDIT: Sprawdź podłogę pod kątem korozji. Tylko nie z zewnątrz, a od środka - zdejmij plastikowe osłony progów (starając się nie wyłamać wszystkich zaczepów, co będzie trudne) i odchyl dywaniki. Patrz przy samych progach. W tych Alfach, gdy korozja wychodzi na zewnątrz progów, to co najmniej pół podłogi jest do roboty. Jeśli nie wychodzi, to pewnie i tak coś rudego pod wykładziną się znajdzie. Szybsza metoda sprawdzenia - odkręć plastikowe wyloty kanałów powietrznych pod każdym z przednich foteli i poświeć latarką. Jeśli jest rudo - to masz podłogę do roboty.
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 03-09-2015 o 21:26

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie

    Zapomniałem dodać EGR został zaślepiony jeszcze przez poprzedniego właściciela.
    A co do tego uderzenia to znaczy żeby się nie przejmować tym bardzo?
    Postaram się nagrać odpalanie i wrzucić jutro.
    Dzięki za odpowiedź.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Jak 1.9JTD 105KM to napewno silnik CF2, czyli pneumatyczny EGR (można zaślepić całkowicie - błędem się nie przejmować). co do reszty to wg. mnie:
    ad. 1 - Uszkodzona któraś ze świeć żarowych (jak dobrze pamiętam, to właśnie mruganie kontrolki oznacza awarie świecy), z drugiej strony jak awaria świecy to powinno też błąd wywalić;
    ad. 2 - objaw by się wiązał z punktem 1 - uszkodzona świeca;
    ad. 3 - poduszki, może i dwumas, albo też jak koledzy powyżej piszą - specyficzne działanie sprzęgła Mi czasami też zdarzy się że mocno szarpnie, chociaż poduszki i dwumas wymienione.

    Co do wahaczy, to nie baw się w żadne pozorne oszczędności, tylko bierz wahacze firmy TRW, jak nie będą miały jakieś wady, spokojnie kilkadziesiąt tysięcy km posłużą Co do rozrządu, to trzymam się mojej reguły: "nie wierz nikomu, zwłaszcza sprzedającemu auto " i wymieniam rozrząd, pasek, płyny co by wiedzieć na czym stoję.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    To nawet nie to, że szarpnie przy szybszym puszczeniu sprzegła, co właśnie słuchać wtedy takie jakby uderzenie z przodu auta - bardziej słychać, niż czuć. Może i faktycznie poduszki. Osobiście miałem tak w swoim poprzednim aucie (benzyna), jak i czasem mi się zdarzy gdy jadę 159 JTDm brata. Ale przypisałem to temu, że najwyraźniej ja jakoś głupio jeżdżę, i tresowałem nogę .

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar GrzechNH
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Nowa Huta
    Auto
    AR 156 1.9 jtd 115KM sw, AR 156 2.4 jtd 175KM sw, AR 156 1.6 TS sedan
    Postów
    15

    Domyślnie

    Zawór egr jest sterowany elektrycznie zamyka i otwiera kanał jeśli o to chodziło a poza tym w 1.9 mogłoby w zasadzie go nie być wcale poczytaj na forum obszernie opisany temat. Punkt 1. świadczy o zużyciu świec żarowych co powoduje ich dłuższe grzanie nawet po zapaleniu silnika, przekłada się to na punkt 2. (chwile giełda) aczkolwiek nie oczekuj że alfina będzie zawsze palić na dotyk to nie benzyna. Punkt 3. rozpieżone poduchy silnika powodują przenoszenie drgań na układ napędowy (zawieszenie, skrzynia). Podsumowując zrób sobie te pierdoły lepiej wcześniej to nie będziesz potem ładował kasy. Ps. miłego użytkowania włoszki i pamiętaj to nie wieśwagen

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W wersji 105 KM EGR jest otwierany siłownikiem pneumatycznym, a zasilanie podciśnieniem tego siłownika idzie przez zaworek elektromagnetyczny - skoro masz błąd to pewnie zaworek padł. W tym silniku śmiało możesz zawór EGR zaślepić i o nim zapomnieć
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie

    Okej, dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Niestety nie dałem rady dzisiaj nagrać odpalania trochę miałem roboty i dopiero teraz do domu wróciłem.
    Co do tego palenia na strzała to no w sumie nie musi palić nie przeszkadza mi to jakoś specjalnie, ale w moim odczuciu to chyba trochę za długo kręci. Postaram się do niedzieli nagrać i zarzucić filmik z odpalania.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Te uderzenia podczas odpuszczania lub dodawania gazu mogą świadczyć o poduszkach lub półośkach.

    U siebie osobiście wymieniłem wszystkie poduszki, a uderzenie i tak pozostało. Diagnoza wcale nie jest taka oczywista. Dopiero Janek w Bdg mi zdiagnozował właśnie przegub wewnętrzny.

    Objaw jest taki, że na sekundkę po odpuszczeniu pedału gazu jest uderzenie, nie od razu, to właśnie świadczy o luzie na frezach przegubu. Dodatkowo bardzo mocno czuć to na drążku zmiany biegów i sam drążek mocno się przesuwa. Jak jest u Ciebie?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Kacper_96
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002
    Postów
    58

    Domyślnie

    U mnie to uderzenie nie jest po odpuszczeniu gazu ale podczas dodawania gazu szczególnie kiedy go mocno wcisnę słychać, nie czuć nic na drążku auto nie szarpie jest tylko uderzenie, oraz przy puszczaniu gwałtownym sprzęgła
    (no nie aż tak gwałtownym ale w miarę płynnym zdecydowanym ruchem gdy puszczam to jest dźwięk).
    W sumie jak już będę miał kasę na wymianę górnych wahaczy (co planuje zrobić sam) to pooglądam dokładnie jak to tam wygląda.
    Dzisiaj zwróciłem uwagę na kolejne sprawy które mnie nurtują, a mianowicie wskaźnik temperatury, poprzedni właściciel twierdzi że auto normalnie się dogrzewa ale wskaźnik tego nie pokazuje, nie chce mi się wierzyć żeby to była prawda wskazówka wskazuje po pewnym czasie jeżdżenia (kiedy już silnik powinien być odpowiednio nagrzany) ok. 80 st.
    Druga sprawa to czy w Alfach 156 1999r jest jakiś ogółem problem czy tylko u mnie ze wskaźnikiem poziomu paliwa? Jak auto odbierałem to miało tak mniej więcej kreskę ale i nie do końca raz mniej pokazywało, dla bezpieczeństwa dolałem za 50 zł paliwa i teraz po przejechaniu już ok. 60 km potrafi wskaźnik pokazać między połową a 1 kreską a czasem pokazuje idealnie 1 kreskę, czy to normalne czy czujnik do wymiany?
    I ostatnia kwestia jaka mnie na tą chwilę nurtuje to 1000 obr na wolnych obrotach, nie utrzymuje się cały czas, ale nie jest też to stałe zjawisko w sensie takim że na przykład dzisiaj miałem tak że odpaliłem miała jakoś 900 obr przejechałem trochę i jak stałem na światłach to miała 1000 obr (nie wciskałem w ogóle gazu nawet minimalnie miałem stopę z dala od pedału)
    Zrobiłem filmik z odpalania (wrzucony 17:35 nie wiem o której będzie już dostępny)
    https://picasaweb.google.com/1144833...55230412888626
    Na filmiku widać m.in. problem z mrygającym grzaniem świec.

Podobne wątki

  1. [155] TS 8 V Falują obroty na pb, brak objawów na lpg
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 21:08
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 00:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory