Witam!
Mam Alfę 147 2.0TS Selespeed, którą pokrótce przedstawiłem w Tu się witamy, swojego tematu jeszcze nie ma, ale przyjdzie na to czas, że dostanie swój temat i klubowe ramki, a teraz do rzeczy
Opis problemu:
Czasem po nocy, zaraz po otwarciu drzwi na wyświetlaczu biegu pokazuje się 3 (Alfę zawsze zostawiam na jedynce) . Czasem zdarzy się, że samo wróci do 1 i zgaśnie, a czasem zostanie na 3 aż do włączenia zapłonu. Gdy się tak stanie (zostanie trójka), po włączeniu zapłonu (pozycja MAR), da się wrzucić luz, ale potem tylko R wchodzi, żeby weszła jedynka muszę czekać aż silnik się choć trochę rozgrzeje (około 2 min). Jedynka nie wchodzi zarówno przy zgaszonym jak i przy odpalonym silniku.
Gdy silnik jest choć letni, lub po prostu ma dobry humor, po otwarciu drzwi zaświeca się komputer, jednak pole biegu pozostaje puste aż do włączenia zapłonu, wtedy pokazuje prawidłowo 1, a sama skrzynia pracuje bez zastrzeżeń.
A teraz ciekawsze: Po przegrzebaniu forum tego i konkurencyjnych padło podejrzenie na czujnik zasięgu (range sensor). Dla sprawdzenia i porównania wyjąłem wszystkie 3 czujniki potencjometry ze skrzyni i co się okazało, na wszystkich widnieje oznaczenie PF7C/00, a źródła podają że powinny to być PF2C/00.
No i teraz mam pytanie, czy ktoś wie czy ww. czujniki mogą pracować w układzie SS, lub ma może czujnik PF2C żeby porównać ich charakterystyki. Bo o ile oporność ścieżki (piny A-B, 1,2kΩ) się zgadza, o tyle odpowiedź czujnika na obrót jest zastanawiająca. Mianowicie: oporność A-C rośnie od 1,2kΩ(położenie spoczynkowe) do 2,5kΩ (około połowy zakresu) a następnie spada do 2,2kΩ (na końcu zakresu).Wszystkie trzy czujniki zachowywały się podobnie, więc mniemam, że są sprawne. W załączniku zdjęcie oznaczeń czujników, wizualnie wydają się identyczne z PF2C.
Wielkie dzięki za wszystkie sugestie w sprawie czujników jak i ogólnie opisanego problemu.