Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: 147 fl czy 156 fl?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie 147 fl czy 156 fl?

    Witam wszystkich. Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany auta, jednak mam dylemat na ktory z wymienionych w naglowku Nie spieszy mi sie z zakupem, musze troche dozbierac, sprzedac obecny itp
    Przejdzmy do rzeczy. Chcialbym by to byl na pewno diesel ( tak jak w przypadku mojego Stilo ). Teraz nasuwa sie moje pytanie. Otoz w 156 fl wiekszosc silnikow to 1.9 jtdm 140 konny, a w Alfie 147 zas wiecej jest 150 konnych. Czytalem ze ten silnik mial jedna wade do 2007 r. Czy moglby mi ktos wyjasnic o co chodzi dokladnie? Czy w 140 konnych byl ten sam problem? Czytalem ze 147 nie rdzewieje, natomiast ze 156 fl byly przeboje. Rowniez chcialbym sie dowiedziec od wlascicieli jak to rzeczywiscie jest Wiem ze jtd ogolnie to pancerne silniki bo sam taki mam jak pisalem wyzej, jednak chce sie dowiedziec o co chodzi z ta jedna wada. ( wiec nie trzeba sie duzo rozpisywac ). Pod wzgledem zawieszenia czytalem opinie itd. najbardziej padaja gorne wahacze z tego co mi wiadomo. Bardziej nastawiam sie na Alfe 156 fl do okolo 14 tys zl maksymalnie. Jednak chcialbym wiedziec najbardziej co z ta korozja. Duzo informacji na temat tego samochodu niestety nie ma stad pytania do Was Auto bedzie sprowadzane albo z Francji albo Niemcy. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie

    Nikt nie jest w stanie pomoc?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o 147 FL, to w 2007+ masz plastikowy kolektor dolotowy z klapkami wirowymi (które potrafią się urwać i narobić niezłego bajzlu) + DPF. Obu problemów da się pozbyć, klapki wyrzucić i wyłączyć DPF.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Jak widać moim zdaniem 156 fl. Choć 147 możesz teoretycznie kupić coś nowszego.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Astin Zobacz post
    Jeśli chodzi o 147 FL, to w 2007+ masz plastikowy kolektor dolotowy z klapkami wirowymi (które potrafią się urwać i narobić niezłego bajzlu)
    A przed 2007 r. tego nie dotyczy?


    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    Jak widać moim zdaniem 156 fl
    Widze ze masz 1.9 150 KM, czyli pewnie ostatni rocznik? Chcialbym sie dowiedziec czy sa u Ciebie jakies oznaki korozji? Czy 156 fl bylo cale ocynkowane?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    Mam 147 1.9 jtdm 150km, 2005r, klapek wirowych brak, i dpf fabrycznie brak. Korozja lekka była, auto zabezPieczone na długie lata i spokój. JezdZilem też 156 z silnikiem 1.9 150km, i jak dla mnie przepasc między odczuwalnymi osiagami, a i 147 lepiej mi się prowadzi. Kwestia gustu, możesz znalesc zadbany model bez Rdzy, zabezpieczyć i smigaC. Jak nie potrzebujesz wozic autem rodziny to polecam 147. A i w 5 osób można w miarę wygodnie jechać. Bagażnik dla mnie wystarczajacy. Awaryjnosc silnika zerowa, jedynie co jakiś czas coś w zawieszeniu trzeba wymienić. Pozdro

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Ja polecam 147, samochód fajny w prowadzeniu, zwinny i moim skromnym zdaniem ładniejszy. W 147 to się nawet wersją 120 KM super śmiga.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    A w 156 to niby inaczej się "śmiga"? toż masa ta sama.Moc ma jakiś przelicznik ? akurat ważą tyle samo. Zawieszenie to samo.
    Jak już, to 147 jest wolniejsza (10,5 vs 10,6 sek do 100km) - dla detalistów dane katalogowe (i o 5km/h mniejsza Vmax w 147-nie dociąga do 200). w 2.0 również o ile pamiętam 156 miała lepsze parametry .

    156 z 1,6TSsem z 1 osobą w środku jest całkiem żwawa i wesoła obie zresztą (147 i 156) ze znacznie lepszym wyważeniem i prowadzeniem niż diesel. Ale skoro mowa o dieslu, to chyba dynamika i prowadzenie dla pytającego nie jest istotne.

    147 jest pochodną 156tki, też ok i fajna, ale jednak "królowa jest jedna"

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post

    "królowa jest jedna"
    O to stwierdzenie mi się podoba, z mojej strony nie chcę urazić żadnej koleżanki śmigającej 156 ale z porównywanych modeli dla panów jednak bardziej 156. (ale to tylko moje zdanie).
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Fiat Stilo
    Postów
    8

    Domyślnie

    No wlasnie bardziej bylbym za 156 fl w sedanie. Jednak 147 tez mi sie podoba.
    Czytalem, ze 147 jest dobrze zabezpieczona przed korozja, jednak 156 fl ma juz pare bolaczek. Co prawda malo tych samochodow jezdzi, ale nie widzialem korozji osobiscie...
    Najbardziej wlasnie chcialbym sie dowiedziec czy byly te blachy ocynkowane ( podwozie i nadwozie ) . Z Zawieszeniem licze sie, ze niekiedy bedzie trzeba cos wymienic, jednak ceny nie sa juz tak drogie jak kiedys. Wiem ze silniki 1.9 jtd sa niezawodne, dlatego chce cos z Alfy Romeo, bo Fiata juz mialem. Bede sie rozgladal gdzies z rocznika 2004 - 2005 i prawdopodobnie wersja 1.9 140 konna. Jeszcze jakby mi ktos obeznany w temacie opisal jak wyglada sprawa korozji w 156 fl.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory