Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Gumy stabilizastora POLURETAN

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar BellaMia
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    POMORSKIE
    Auto
    Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, Rosso
    Postów
    292

    Domyślnie Gumy stabilizastora POLIURETAN

    Witajcie.
    Otóż ostatnio gumy stabilizatora przód wytrzymały w mnie 30 tyś km.
    Koszt części mały, ale koszt naprawy (sanki, zawiecha itp) jest już spory... jak na raz do roku to chyba dużo....
    Mam pytanie, czy przy zastosowaniu gum z POLIURETANU ten interwał (30 tyś. km) da się wydłużyć? Czy jest sens zakupu takich gum?
    Czy ktoś miał już do czynienia z takimi gumami? jak się spisują?
    Poniżej przedstawiam propozycje gum z PU, czemu jedne kosztują +/- 40 pln a te fioletowe powyżej 100 pln? Jaka jest różnica???

    http://allegro.pl/guma-stabilizatora...049415639.html

    http://allegro.pl/guma-stabilizator-...431998076.html

    http://www.inter-rally.pl/product-po...o-147-156.html

    Kolejne pytanie:
    Czy jest sens i możliwość wkładania PU do pozostałych części zawieszenia (wahacze dolne i górne)???

    Jeśli koś z szanownych forumowiczów miał styczność proszę o rzetelną doradę i z góry dziękuję!!!!
    Pozdrawiam....
    BYŁY:
    Fiat 126 p, 1986;
    VW POLO II, 1.0, 1988;
    Seat Ibiza 1.2 system Porsche, 1991;
    Audi A4 1.9 TDI, 1996;
    Renault Megane 1.9 DCi, 2002;
    Ford Focus I 1.8 TDCi, 2003;
    Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDm, 2007
    Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS + LPG, 2007 Rubino

    Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, 2010 Rosso
    JEST:

    Fiat QUBO 1.4 77 KM LPG 2014 r.
    "Ludzie żyją stereotypami - ja jeżdżę Alfą!"

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    W styczniu tego roku wsadziłem stabilizator z właśnie PU od strong flexa. Po 10 tys km stabilizator ma znów luzy niestety. Od kilku miesięcy zabieram się do wymiany bo gumy od PowerFlexa czekają.
    Z tego co wyczytałem ostatnimi czasy w necie, strong flex poleciał trochę w dół z jakością i stad również moje problemy.
    Czy warto wkładać PU do reszty zawieszenia ?
    Wszystko zależy od tego jakie masz drogi w okolicy.
    U mnie padło na PU w stabilizatorze. Aktualnie po prawie 300tys km w Holandi przód zaczyna się odzywać i sam się zastanawiam czy wkładać PU czy OE bo tu drogi proste jak stół. Z nowym rokiem muszę podjąć decyzję i chyba padnie na PU bo i tak gwint chce wsadzić nie długo.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar BellaMia
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    POMORSKIE
    Auto
    Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, Rosso
    Postów
    292

    Domyślnie

    Drogi są dziurawe i połatane, więc szału nie ma..
    A Alfę używam na co dzień, więc km się kulają.... dlatego szukam jakiego sensownego rozwiązania, które posłuży na dłuższy czas niż 1 rok....
    BYŁY:
    Fiat 126 p, 1986;
    VW POLO II, 1.0, 1988;
    Seat Ibiza 1.2 system Porsche, 1991;
    Audi A4 1.9 TDI, 1996;
    Renault Megane 1.9 DCi, 2002;
    Ford Focus I 1.8 TDCi, 2003;
    Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDm, 2007
    Alfa Romeo 147 FL 1.6 TS + LPG, 2007 Rubino

    Alfa Romeo MITO 1.4 TB MA 135 KM TCT + LPG, 2010 Rosso
    JEST:

    Fiat QUBO 1.4 77 KM LPG 2014 r.
    "Ludzie żyją stereotypami - ja jeżdżę Alfą!"

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cała tajemnica tkwi w dobraniu średnicy do stopnia zużycia-wytarcia stabilizatora. Jak będzie dobrze spasowany (ściśnięty) i nasmarowany to posłuży długo. Mam w GT od 15 tyś km, lekko nie ma (szerokie opony, twardsze sprężyny, sztywniejszy stab, ciężki przód, szybka jazda, kiepskie drogi) i jest ok.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    stab miałem po piaskowaniu i malowaniu proszkowym

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    To o niczym nie świadczy, wytarcia to nie zniweluje a i farba wytrze się szybciej niż metal. U mnie drążek ma 22mm trochę wytarty, do tego poszły poliuretany 20mm, wszystko na ścisk.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    a ja jestem debilem i na drążek 22mm kupiłem 24mm
    wez zejdz na ziemie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    stab miałem po piaskowaniu i malowaniu proszkowym
    Według mnie właśnie zasadniczy problem tkwi w tym, że fabrycznie gumy są zakładane na malowany stabilizator.
    Jak rozbierałem swój to zauważyłem, że farba od wytarcia ma postać proszku i działa jak ścierliwo, powodując wycieranie zarówno gum, jak i stabilizatora. Ja zakładałem nowe gumy (dobrałem od Iveco), na wazelinę techniczną, na niemalowany drążek. Na razie po 65 tys. km zero luzu.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Zobacze jak sciagne ale na 90 % to nie problem drazka.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    a ja jestem debilem i na drążek 22mm kupiłem 24mm
    wez zejdz na ziemie
    Odstaw kawę (lub inne używki) i się nie irytuj, to po pierwsze a i nigdzie nie sugerowałem że jesteś debilem. Odniosłem się tylko do piaskowania i proszkowania bo to nic nie wnosi do rozwiązania problem.

    A do autora pytania, załóż poliuretany milimetr ciaśniejsze od zmierzonej średnicy w miejscu pracy gumy. To i tak pewniejsze niż nawet założenie orginałów.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez Konarek w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-08-2015, 14:54
  2. [155] Gumy kolektora 2,0ts 8v.
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 19:28
  3. Czy to gumy, czy nie gumy?
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 16:15
  4. gumy stabiliztora
    Utworzone przez PAMITO w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-05-2010, 20:22
  5. letnie gumy
    Utworzone przez Dj_Direct w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 22-02-2008, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory