Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Ile na autostradzie? Alfa 147 1.9 JTD

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie Ile na autostradzie? Alfa 147 1.9 JTD

    Witam!

    Będę się wybierał niebawem do Anglii moją Alfą 147 1.9JTD i mam pytanie może trochę śmieszne, ale zaryzykuję

    Z jaką prędkością, albo inaczej z jakimi obrotami maksymalnie najlepiej byłoby jechać tym silnikiem aby go zbytnio nie zmęczyć, bo jak wiadomo za granicą ciągle autostrada tak więc włączę tempomat i jadę dlatego mnie to interesuje.
    Głównie obawiam się tylko turbiny, a ona już daje odczuwalny efekt od 2 tysięcy obrotów dlatego najlepiej do tych 2 tysięcy czy spokojnie mogę 3000 non stop?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    4k nonstop to żaden problem.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    4k nonstop to żaden problem.

    Napisane z komóreczki!
    Serio nic się nie powinno wydarzyć jeśli kilka godzin bym jechał te 4k?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    4k nonstop to żaden problem.

    Napisane z komóreczki!
    To chyba zarcik ?
    Według mnie optymalne 2-2.5 tys obrotow jest najrozsadniej ja tak jeżdżę od zawsze i nie mam problemów a i spalanie wychodzi ładne

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał czosnek1802 Zobacz post
    To chyba zarcik ?
    Według mnie optymalne 2-2.5 tys obrotow jest najrozsadniej ja tak jeżdżę od zawsze i nie mam problemów a i spalanie wychodzi ładne
    No wiem że przy takich obrotach jest okej ale czy nie mogę jechać na tych 3-3,5tys spokojnie?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    A ile masz tych biegów w Alfie?

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    A ile masz tych biegów w Alfie?
    5, przy 6 nie zadawałbym pewnie tego pytania na 5tce przy 2 tyś obrotów jedzie około 100km/h

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Sebek2442
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Mistrzewice
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    807

    Domyślnie

    W tym roku wracałem z Gdańska a zjechałem dopiero w Kutnie średnia prędkości rzędu 160/180 czasem nawet 190 praktycznie cały czas w upale.
    Bella ma się dobrze

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Wrzucisz na tempomat 130-140 i będzie git (pewnie ze 3 tys. obrotów będzie). Nie wierz za bardzo w to, że ludzie latają po 180-200, kilkadziesiąt tysięcy km zrobiłem po autostradach (co prawda głównie motocyklem) w większości krajów Europy i jakoś tych zawrotnych prędkości przy powiedzmy zwykłych samochodach nie było widać. Rozbujasz się po Niemczech, gdzie masz nie raz po 3-4 pasy (w niektórych miejscach brak ograniczenia), a reszta - masz ograniczenia, są miejsca, gdzie policja nieźle trzepie i mandaty są w euro, a nie w plnach. W B i NL autostrady żadna rewelacja - asfalty nie pierwszej świeżości, czesto dwa pasy i cieżarówki ciągnące do UK lub portów na przeładunki. Np. w D nie raz blokowałem sobie gaz na 120-130, środkowy pas i przez cały dzień tak jechałem w kolumnie aut (prawy pas to 80-90 dla panienek, dziadków czy TIRów). Nie byłem zmęczony a i jakieś krajobrazy można pooglać, a nie być tylko skupionym na jeździe i na tym jak to najszybciej dotrzeć do celu i być godzinę wcześniej).

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    E46 330Ci '02.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał czosnek1802 Zobacz post
    To chyba zarcik ?
    Według mnie optymalne 2-2.5 tys obrotow jest najrozsadniej ja tak jeżdżę od zawsze i nie mam problemów a i spalanie wychodzi ładne
    Czemu żart? Silniki są projektowane w taki sposób, że muszą spełnić wymagania związane z wytrzymałością przy mocy maksymalnej i pełnym obciążeniu takie (gaz w podłodze, obroty mocy maksymalnej i auto już nie przyspiesza najogólniej mówiąc), że silnik pracujący z pełną mocą i pod pełnym obciążeniem jest w stanie pracować przez 10-20 minut bez awarii. Jadąc ze stałą prędkością po autostradzie te 140 km/h, nawet mając 3-4k RPM nie ma co się obawiać o to, że silnik wyzionie ducha. Również w takich warunkach silnik lepiej się czuje niż jeżdżąc po mieście co chwilę przyspieszając, a w obecnym okresie pogodowym również często niedogrzany na krótkich trasach.

Podobne wątki

  1. Buja na autostradzie
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-12-2015, 21:42
  2. Pomocy! Alfa gt stojęna autostradzie
    Utworzone przez Zlep w dziale GT
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 17:37
  3. [159] [RZ]uca autem po autostradzie
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 15-07-2014, 13:11
  4. Policyjna alfa romeo spłonęła na autostradzie pod Wrocławiem
    Utworzone przez Jacenty w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory