Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wydatki po kupnie

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    140

    Domyślnie Wydatki po kupnie

    Witam,

    jestem na etapie kupna samochodu i biorę pod uwagę również 156 z silnikiem 1.6TS lub 1.8TS (opłaty) i chciałbym mniej więcej poznać kwotę jaką trzeba wydać na początek żeby doprowadzić samochód do stanu używalności :-) tzn. ile kosztuje rozrząd kompletny, wahacze, itd. Ile wy wydaliście na tego typu rzeczy od razu po kupnie?
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 24-05-2009 o 08:36 Powód: PROSZĘ UZUPEŁNIĆ PROFIL

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    uzywany to zasze loteria. jak wymieniasz rozrzad to zaraz musisz tez olej i wariator. to cie wymieniesie razem ok 1200zl. ja na twoim miejscu przygotowalbym jeszcze oprocz tego jakies 2tys. zeby w razie potrzeby szybko naprawic a nie jezdzic do upadlego. ale zawsze nalezy miec nadzieje ze po "pakiecie startowym" pojezdzisz troche bez wiekszych problemow.

  3. #3
    slip83
    Gość

    Domyślnie

    Najlepiej przyjąć zasadę, że musisz mieć przygotowane minimum 20% wartości samochodu na poprawki i ubezpieczenie

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    ciężko jednoznacznie odpowiedziec - zalezy od auta, kupisz np auto z nienajlepszymi oponami to juz kolejne 1xxx zł, klocki, tarcze - jesli juz na wykończeniu, a tarcze z dosc duzymi rantami to nalezało by i to i to zmienić - nie warto na dosc zuzyte tarcze zakładać nowe klocki.
    Należy też zdiagnozować podstawowy osprzęt - termostat, czujnik, PRZEPŁYWOMIERZ, rezystor wiatraka - to są rzeczy które poprostu z czasem padają w tych autach i taka ich natura (a w wiekszosci aut na sprzedaż ktore ogladałem byly własnie juz zepsute - kto przed sprzedaża naprawia...)
    Kolejna rzecz stan zawieszenia - ja np miałem górne wahacze do wymiany oraz gumy na stabilizatorze, łączniki tak powiedzmy jeszcze mozna było troche pojezdzic, w dolnych miałem tulejki do wymiany(sworznie ok) jednak np Ja doszedłem do wniosku że lepiej od razu całość zrobić niż co chwile z duperelkami jezdzic i szukac tanio pojedynczych czesci, wiec zmieniłem calość - kolejne prawie 1100zł
    Rozrząd, wariator, filtry, oleje, prawdopodobnie uszczelka wału, uszczelka pokrywy - to poprostu trzeba zrobić - ok 1200zł

    tak więc cięzko odpowiedziec na to pytanie, sprawdzisz auto w serwisie - bedziesz MNIEJWIECEJ wiedział (bo ja sprawdziłem swoj w ASO a i tak potem wyszło pare nowych rzeczy), np auto kupiłem pozna jesienia a jeszcze nie zima i było ok a teraz w lato okazalo sie ze chłodnica niedomaga i wymieniam właśnie całą chłodnicę - 500zł sama chłodnica (oryginał)

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR GTV6, BMW 530i E39
    Postów
    123

    Domyślnie

    Witam

    Oto moje koszty po zakupie niezbyt zadbanej 155 1.8 TS 16V

    Koszty poniesione Kwota Przebieg
    Kupno samochodu 6950 128000
    świece 520
    Ustawienie czujnika rozrządu 200
    pomiary na komp. Fiat 150
    pomiar przy naprawie 80
    Naprawa w WOS 80
    naprawa wtryskiwaczy gazu + 2 filtry gazu 300 132000
    przewody elektryczne 300 134000
    Filtr oleju 20
    Olej 120
    Robocizna 20 137500
    Elektrozawór wariatora – czyszczenie; uszczelnianie 80
    Alarm 500
    OC Luty 2009 500
    olej skrzyni biegów 75W90 110 140000
    łożyska przód 140
    Końcówki drążka 120
    Klocki przód 100
    Tarcze przód
    piasty przód 230
    Wahacze przód
    łączniki stabilizatora 250
    Robocizna 330 140000
    opony letnie 350
    Prostowanie 2 felg 300 141000
    3 Tłumiki 520 141000


    Suma 12270

    Jesli chodzi o łożyska i piasty, to wymiana nie była konieczna. Ojciec załatwił mi gwinty wkręcajać złe śruby od kół.
    Jeśli koszty robocizny wymienione są osobno dotyczą części wymienionych powyżej.
    Okres użytkowania 1 rok 2 miesiące.

    Ehh wyszło więcej niż 20% Naga prawda o awaryjności AR

    Pozdrawiam

  6. #6
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Koledzy oczywiście radzą dobrze, ale nie należy też przesadzać,
    łatwo powiedzieć, że na początek w 156 należy:
    - wymienić rozrząd z pompą wody i wariatorem
    - świece i przewody WN
    - wahacze przód, komplet
    - przepływomierz
    - sonda lambda
    - płyny ustrojowe (hamulowy, chłodniczy, wspomagania)
    - termonstat
    - rezystor wiatraka
    - uszczelka wału, uszczelka pokrywy

    A ja uważam, a jestem po zakupie 156 (listopad 2008, więc niedawno), że spokojnie. Bo oddać w ręce serwisu i powiedzieć: doprowadźcie do super stanu jest łatwo... ale koszty są bardzo duże. Spokojnie, przed zakupem i tak trzeba jechać do ASO aby auto prześwietlili, więc wszystkiego się dowiesz przed zakupem z wstępną wyceną. Ja tak zrobiłem, okazało się że muszę wymienić klocki hamulcowe tył. I tyle.

    A co do powyższej listy, to:

    - wymienić rozrząd z pompą wody i wariatorem
    Mówi się że to jazda obowiązkowa. Ale jeżeli mamy fakturę, że właściciel wymienił, to dzwonimy do serwisu, weryfikujemy czy prawdziwa, co dokładnie zostało zrobione, czy z pompą, przy jakim przebiegu i jeżeli wszystko się zgadza to bez paniki.

    - świece i przewody WN
    Dobrze jest poczekać, poszukać zamienników. Komplet zalecany to: świece NGK platynowe (500zł) + kable (300zł). Ale jeżeli C się nie spieszy to znajdziesz debry komplet świec za 130zł.

    - wahacze przód, komplet
    No to rzeczywiście bolączka AR. Ale spokojnie, pojeździć, posłuchać, sprawdzić na szarpakach w stacji diagnostycznej. Komplet nowych wahaczy z łącznikami (6 szt.) 500zł. Więc nie jest źle.

    - przepływomierz
    Najpierw diagnoza komputerowa, dopiero wtedy ewentualna wymiana.

    - sonda lambda
    Najpierw diagnoza komputerowa, dopiero wtedy ewentualna wymiana. Warto wykręcić, przeczyścić.

    - płyny ustrojowe (hamulowy, chłodniczy, wspomagania)
    Zgodnie z zaleceniami dt. ochrony środowiska można sprawdzić stan płynów, nie trzeba ich od razu wymieniać, jeśli spełniają parametry a my nic niepokojącego nie zauważyliśmy to po co wymieniać.


    - termostat
    Najpierw diagnoza komputerowa, dopiero wtedy ewentualna wymiana.

    - rezystor wiatraka
    Najpierw diagnoza komputerowa, dopiero wtedy ewentualna wymiana.

    - uszczelka wału, uszczelka pokrywy
    No może bez przesady... jeżeli nic się nie dzieje...




    Nie wiem, może dobrze trafiłem ale nie uważam że 156 wymaga jakiegoś standardowego wkładu "na start". Zależy od egzemplarza. To co zwykle jest zaniedbywane przez właścicieli AR 156 to zawieszenie (wahacze) i wariator. Tylko że wariator i tak się wymienia z rozrządem, poza tym on "terkocze" przy rozruchu nawet jeśli nadal działa poprawnie. Wiec wymienia się go wtedy co rozrząd. A wahacze to polskie drogi, można zawsze zbić cenę jak na diagnozie wyjdzie że uszkodzone są tuleje. Więc może nic nie zapłacisz za wymianę jak dobrze ponegocjujesz.

    Naprawdę wszystko zależy od tego jaki egzemplarz kupisz.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiveseven Zobacz post
    Witam

    Oto moje koszty po zakupie niezbyt zadbanej 155 1.8 TS 16V

    Koszty poniesione Kwota Przebieg
    Kupno samochodu 6950 128000
    świece 520
    Ustawienie czujnika rozrządu 200
    pomiary na komp. Fiat 150
    pomiar przy naprawie 80
    Naprawa w WOS 80
    naprawa wtryskiwaczy gazu + 2 filtry gazu 300 132000
    przewody elektryczne 300 134000
    Filtr oleju 20
    Olej 120
    Robocizna 20 137500
    Elektrozawór wariatora – czyszczenie; uszczelnianie 80
    Alarm 500
    OC Luty 2009 500
    olej skrzyni biegów 75W90 110 140000
    łożyska przód 140
    Końcówki drążka 120
    Klocki przód 100
    Tarcze przód
    piasty przód 230
    Wahacze przód
    łączniki stabilizatora 250
    Robocizna 330 140000
    opony letnie 350
    Prostowanie 2 felg 300 141000
    3 Tłumiki 520 141000


    Suma 12270

    Jesli chodzi o łożyska i piasty, to wymiana nie była konieczna. Ojciec załatwił mi gwinty wkręcajać złe śruby od kół.
    Jeśli koszty robocizny wymienione są osobno dotyczą części wymienionych powyżej.
    Okres użytkowania 1 rok 2 miesiące.

    Ehh wyszło więcej niż 20% Naga prawda o awaryjności AR

    Pozdrawiam

    Nie rozumiem kolego tej prawdy o awaryjnosci :| wmien chociaz 1 rzecz z tej Twojej listy, ktora by sie nie zepsula w innym aucie i nie byla Twoja zachcianka, albo wymieniona z Twojego bledu uzytkowania :O Bo pozniej sie mity tworza...

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR GTV6, BMW 530i E39
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado Zobacz post
    Nie rozumiem kolego tej prawdy o awaryjnosci :| wmien chociaz 1 rzecz z tej Twojej listy, ktora by sie nie zepsula w innym aucie i nie byla Twoja zachcianka, albo wymieniona z Twojego bledu uzytkowania :O Bo pozniej sie mity tworza...
    Ehhh, to było żartem, nie na serio.

    A tak na poważnie, to np. komplet świec i przewodów w innych samochodach z tego okresu raczej będzie dużo tańszy.

    Teraz czeka mnie wymiana rozrządu (1400 zł) z wariatorem , którego w innych autach nie ma, lub analogiczny element wymienia się rzadziej - BMW, Honda - albo w nawet wcale.

    Ostatnio pytałem się kolegi, który w rodzinie ma 20 letniego Mercedesa 190. Jedyne co wymienili w zawieszeniu przez ten okres użytkowania to łożyska. O innych problemach też nie wspominał. Chociaż mój drugi kumpel chwali się, że w Alfie 164 z utwardzonym i obniżonym zawieszeniem (być może fabrycznym) wymieniał tylko końcówki drążka kierowniczego.

    Także awaryjność jest kwestią dyskusji, nie mniej jednak nie było jeszcze kwartału, w którym nie widziałbym się z jakimś mechanikiem

    A mój przypadek potwierdza tylko teorię, iż to ile włożysz w auto po kupnie zależy od stanu w jakim go kupisz.

    Także nie warto się spieszyć z kupnem auta, nie warto kupować go od handlarza i warto oglądać auto z mechanikiem/blacharzem.

    Pozdrawiam

  9. #9
    slip83
    Gość

    Domyślnie

    Jest Panowie (Panie) jedna prosta zasada, dotycząca każdego auta - czy to jest mercedes, czy alfa:

    "Jak dbasz, tak masz"

  10. #10
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiveseven Zobacz post
    Chociaż mój drugi kumpel chwali się, że w Alfie 164 z utwardzonym i obniżonym zawieszeniem (być może fabrycznym) wymieniał tylko końcówki drążka kierowniczego.
    Bo zawieszenie w 164 jest bardziej pancerne niż w późniejszych Alfach .

    Ja u siebie porobiłem parę rzeczy po kupnie, ale dużo mnie to wszystko nie kosztowało, a auto mam już rok. Z poważniejszych rzeczy to regulator napięcia w alternatorze, wymieniłem akumulator, żarówkę H1 w reflektorze, nawet łącznie z paskiem rozrządu, który wymieniany był przez poprzednika- za mojej kadencji napinacz- to w 1000zł by się zmieścił. Z czego najdroższy był akumulator.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-12-2013, 18:36
  2. [147] Szykują się spore wydatki?
    Utworzone przez sewi w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 23:18
  3. 156 pomóżcie w kupnie
    Utworzone przez AdamL-Z w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-08-2009, 21:54
  4. Pomoc w kupnie
    Utworzone przez RedScorpion w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-08-2007, 11:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory