Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: [147] Układ paliwowy

  1. #1
    mmaciej_h
    Gość

    Domyślnie [147] Układ paliwowy

    Witam wszystkich,

    mam dwa problemy, a konkretnie przy silniku 1.9 JTD 150km, 2005r.

    Po pierwsze, prze zwiększonym poborze paliwa (głównie przy przyspieszaniu, ale też włączaniu zapłonu), słychać bardzo wyraźne syczenie ze strony zbiornika paliwa. Nie mam pojęcia co to jest . . . być może coś z pompką paliwową, nie mogę tego zdiagnozować. Dodam, że moc jest normalna, nie przerywa, nie dusi się.
    Druga sprawa to, chyba poważniejsza, to wymieniłem filtr paliwa. Po wymianie odpaliłem, działał 3 sekundy pojawił się błąd ze znakiem pompy i koniec . . . nie mogę odpalić . . .założyłem z powrotem stary filtr - żadnej reakcji. Miał z Was może podobne problemy albo ktoś domyśla się przyczyn. Z góry dziękuję Koledzy (i oczywiście Koleżanki) za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9jtdm
    Postów
    16

    Domyślnie

    w układach cr najczesciej wystepuje wstępna pompa paliwa która znajduje się w zbiorniku. Wymiana filtra wiąże sie z delikatnym zapowietrzeniem układu ale max za 4 razem auto powinno odpalić. Nawet jesli posiadamy pompe elektryczna to lepiej zawsze jest zalać paliwem nowy filtr rozruch silnika bedzie łatwiejszy. Wstępna pompa podaje paliwo pod cisnieniem ok 3bar do pompy wysokiego ciśnienia. Takie cisnienie jest wymagane do uruchomienia silnika. Można zdjąc przewód doprowadzający paliwo do filtra i przekręcić zapłon lub spróbować uruchomić silnik. Jesli paliwo pojawi się to generalnie jest ok. Natomiast głośna praca pompy raczej swiadczy o uszkodzeniu.

  3. #3
    mmaciej_h
    Gość

    Domyślnie

    Być może coś w tym jest, ale przed wymianą filtra, oprócz syczenia nie było żadnych innych objawów awarii. Jeśli chodzi o to paliwo z filtra to wydaje mi się, że nie przepuszcza go filtr. odkręciłem rurkę wtłaczającą paliwo do cylindra i sucha, zdjąłem szybkozłącze jest duże ciśnienie na dojściu do filtra, ... na drugiej złączce susza . . . .

  4. #4
    mmaciej_h
    Gość

    Domyślnie

    nikt nic? syczenie to może jakieś odpowietrzenie zbiornika paliwa . . .

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar czosnek1802
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zgorzelec
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.9TD Alfa Romeo 147 1.9jtdm 16v
    Postów
    1,252

    Domyślnie

    A zalałeś nowy filtr paliwa ropą zanim go założyłeś?? Czy wsadziłeś go na sucho i już?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmaciej_h Zobacz post
    odkręciłem rurkę wtłaczającą paliwo do cylindra i sucha.
    do czego ?

    Kolega idz do samochodu przekręć stacyjkę 5 razy do momentu aż pompa w baku przestanie chodzić i dopiero spróbuj zapalić.
    Układ musi się odpowietrzyć po dokręceniu pustego filtra.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    nie chcę nikogo obrażać ale głupotą jest zalewać nowy filtr paliwa chyba że się ma starego diesla co wszystko przepali a nie silnik z tak czułymi wtryskami.
    Wlejesz syf do filtra bo nie wiadomo co jest w bańce z której się leje, lepiej zakręcić suchy włączyć kilka razy zapłon żeby pompka elektryczna sobie napełniła filtr i wtedy odpalać. Ale to jest moje zdanie i jak tak robię jak zmieniam filtry.

  8. #8
    mmaciej_h
    Gość

    Domyślnie

    Filtr zalany, kręciłem też dużo . . . także teko pompowania było dość . . . . a wyraźnie wyskoczył błąd . . . problem ciągle nierozwiązany

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    proponuje podpiąć auto pod kompa bo jak błąd pokazuje na desce to i komputer powinien pokazać co jest nie tak wtedy będzie łatwiej o diagnozę

  10. #10
    mmaciej_h
    Gość

    Domyślnie

    zapewne tym się zakończy . . . martwię mnie tylko to, ze nie mogę odpalić mniejsza z tym syczeniem . . . jechał . . . a tak to zupełnie nic na pewno jak znajdę przyczynę to Was poinformuję . . . gdyby jednak ktoś jeszcze mógł udzielić mi jakiejś rady chętnie poczytam

Podobne wątki

  1. Przewód paliwowy
    Utworzone przez Krzysiek866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2017, 22:48
  2. niesprawny układ paliwowy
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-09-2014, 21:01
  3. jak przepłukać / oczyścić układ paliwowy?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 20:49
  4. [155] Przewód paliwowy
    Utworzone przez Wujek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2010, 21:51
  5. [All] JTD 16V M-jet układ paliwowy
    Utworzone przez Krajcok w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-12-2008, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory