Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Brak reakcji na pedał gazu || Zdjęcia - Kostka ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    156
    Postów
    40

    Domyślnie Brak reakcji na pedał gazu || Zdjęcia - Kostka ?

    Witam,

    Mam następujący problem z pedałem gazu, kiedyś zapaliła się marchewka i oczywiście opóźniona reakcja na gaz.

    Problem sam potem ustąpił, ale wrócił z zdwojoną siłą. Auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu, można wciskać 100x do oporu zero reakcji, obroty dziwnie chodzą ok 1100, czy auto przełączyło się tryb "recovery" ?

    W załączniku zdjęcia, co prawda schowek nie jest zdjęty, ale plastiki pod nim już tak, widzicie może gdzieś tą "kostkę" od gazu ?

    Ps. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten problem raz na zawsze
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAM01317.jpg
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	96.3 KB
ID:	186770   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAM01318.jpg
Wyświetleń:	116
Rozmiar:	102.3 KB
ID:	186771   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAM01324.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	85.9 KB
ID:	186772  

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    AR 156 1,9 JTD
    Postów
    26

    Domyślnie

    Podepnij autko pod kompa, sprawdź czy masz oba potencjometry uszkodzone. Ewentualnie rozmontuj pedał, miernik w dłoń sprawdź rezystancję przy jednoczesnym wciskaniu potencjometru. Jeżeli to nie potencjometr to może silnik krokowy?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    156
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cendis Zobacz post
    Podepnij autko pod kompa, sprawdź czy masz oba potencjometry uszkodzone. Ewentualnie rozmontuj pedał, miernik w dłoń sprawdź rezystancję przy jednoczesnym wciskaniu potencjometru. Jeżeli to nie potencjometr to może silnik krokowy?
    A co ma silnik krokowy do pedału gazu ? Dam sobie uciąć rękę, że za awarię odpowiada kostka, którą trzeba połączyć na krótko. Na samym początku zapaliła się marchewka i opóźniona reakcja na gaz, po dwudniowym staniu problem sam zniknął i pojawił się znowu, do kolejnego odpalenia. Minęły dwa miesiące i problem wrócił po prostu nagle, auto było odpalone, po 2 min zostało odpalone ponownie i problem z gazem wrócił do tego stopnia, że na pedał w ogóle nie reaguje.

    Pacjent to 2.5 v6.

    Więc chce się dostać do tej kostki o której mowa, ale nie wiem, która to.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    AR 156 1,9 JTD
    Postów
    26

    Domyślnie

    Zazwyczaj silnik krokowy steruje przepustnicą a co za tym idzie obrotami. Chyba że się mylę. W sumie objawy mogą wskazywać jakieś problemy ze stykiem. Wydaje mi się że kostka powinna mieć 4 kable minimum. Może więcej. Dla pewności możesz spróbować kontakt sprayu na każdą którą widzisz. Jak pedał zacznie reagować to łatwiej będzie ją zlokalizować. Może być też wciśnięta gdzieś głębiej, np za komputer.

    Z kostek którą widzę dobrze to jedyna od infocenter wydaje mi się.
    Ostatnio edytowane przez Cendis ; 28-12-2015 o 23:52

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    156
    Postów
    40

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cendis Zobacz post
    Zazwyczaj silnik krokowy steruje przepustnicą a co za tym idzie obrotami. Chyba że się mylę. W sumie objawy mogą wskazywać jakieś problemy ze stykiem. Wydaje mi się że kostka powinna mieć 4 kable minimum. Może więcej. Dla pewności możesz spróbować kontakt sprayu na każdą którą widzisz. Jak pedał zacznie reagować to łatwiej będzie ją zlokalizować. Może być też wciśnięta gdzieś głębiej, np za komputer.

    Z kostek którą widzę dobrze to jedyna od infocenter wydaje mi się.
    Z silniczkiem spoko, z tego co udało mi się wyczytać to silnik chodzi w tym śmiesznym trybie awaryjnym i dlatego tak obroty skaczą. Jutro dobiorę się do schowka i zobaczymy. Niby po prawej stronie powinna być, ale nic tam nie widziałem....no nic będę walczył jutro, oby gruchot za trybił

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    AR 156 1,9 JTD
    Postów
    26

    Domyślnie

    powodzenia.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    156
    Postów
    40

    Domyślnie

    Więc tak zostały skasowane błędy:
    - jeden z przepustnicą występujący sporadycznie,
    - jeden z sterownikiem centralnego zamka (?).
    Wychylenie pedału również jak najbardziej ok (czyli potencjometr działa, problem najwidoczniej z kostką jest).

    Po skasowaniu błędów auto normalne wchodzi na obroty, pedał dział, za to pojawił się inny problem, auto gaśnie niestety, gdy wrzucę na luz, od razu obroty spadają i gaśnie.

Podobne wątki

  1. Chwilowy brak reakcji na pedał gazu - JTD 8V
    Utworzone przez Fucel w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 28-12-2016, 21:55
  2. Brak reakcji na pedał gazu JTD
    Utworzone przez Brylancik w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 14:49
  3. Brak reakcji na pedał gazu V6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 20:24
  4. Brak reakcji na pedał gazu
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 12:54
  5. Brak reakcji na pedał gazu JTD
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 09:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory