Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Pomocy !!ogrzewanie, temp silnika, wspomaganie, i stuki

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa147 1,9 JTD 2001r Progression 85/115
    Postów
    11

    Angry Pomocy !!ogrzewanie, temp silnika, wspomaganie, i stuki

    Witam potrzebuje pomocy z paroma problebami w mojej alfie 147 1,9 JTD 2001r. Mam takie objawy mianowicie:
    - teraz zimą bo nie wiem jak latem mam słabe grzanie w kabinie wentylator na max temp ustawiona 27-30 stopni i ledwo dmucha nawet po długiej jeżdzie wolno sie nagrzewa i ciepło jakie leci w porównaniu z innymi autami jest małe.
    - temperatura silnika pokazuje miedzy 50-70 jak juz trochę sie rozgrzeje to trzyma 60-70max nie było wiecej zimą jeszcze czy to normalne
    -przy ruszaniu z miejsca i skręcie słychać szybkie ciche stuki przy kołach z przodu.
    -drążek zmiany biegów nie wraca po wybicie na srodek.
    -lekki szelest przy minimalnym ruchu kierownica słyszalny tylko przy wyłączonym radiu.
    Bardzo proszę o porade co sie dzieje i jak można naprawić to samemu (precyzyjana instrukcja jak głupkowi bo jestem zielony )
    Ostatnio edytowane przez lukas1989 ; 31-12-2015 o 13:52

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Od początku:
    Uzupełnij profil o jaki model AR biega bo 1.9 JTD to ,,połowa forum tu ma"
    Zakładaj temat w dziale dotyczącym danego modelu
    Termostat do wymiany
    Jedź na stację diagnostyczną na ,,szarpaki" - diagnosta prawdę Ci powie gdzie w zawieszeniu masz element do wymiany
    Lekki szelest przy ruchu kierownicą to na 99% piasta
    Co do niewracającego drążka to najprawdopodobniej wybierak ( o ile dobrze pamiętam nazwę)

    Jak jesteś zielony to oddaj samochód do polecanego mechanika w swojej okolicy

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa147 1,9 JTD 2001r Progression 85/115
    Postów
    11

    Domyślnie

    ok dzieki ale szelest jest słyszalny w kierownicy a nie przy kole, troche czytałem o tym termostacie jedni pisza ze zima to normalne a inni ze termostat do wymiany i nie wiem. chiałem sam poruszyć ten temat i moj przypadek. Co do mechanika udam sie ale najpierw chlem zorientować sie co i jak by mieć jakąś wiedzę i czy konieczna jest naprawa odrazu czu można tak jeździć.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.6 IE
    Postów
    101

    Domyślnie

    Lepiej teraz zrobić niż potem miałby ci się rozkraczyć na drodze

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa147 1,9 JTD 2001r Progression 85/115
    Postów
    11

    Domyślnie

    To wiem tylko licze na doświadczenie alfaholików i ustalenie co jest 5

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ad.1 i Ad.2 - do wymiany termostat i odpowietrzenia układ
    ad.3 - najprawdopodobniej (90%) kończący się przegub zewnętrzny. Do ustalenia na którym kole.
    ad.4 - do nasmarowania i wyczyszczenia wybierak na skrzyni. Ewentualnie sprawdzić czy nic nie wpadło pod osłonę dźwigni zmiany biegów.
    ad.5 - zdejmij obudowę kolumny kierownicy i próbuj zlokalizować źródło dźwięku. Możesz delikatnie psiknąć smarem silikonowym na górną część zwijaka taśmy AirBag.

    I najlepiej napisz to w dziale 147 lub poproś moderatora o przeniesienie tam tematu.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa147 1,9 JTD 2001r Progression 85/115
    Postów
    11

    Domyślnie

    O dzięki jak to zrobić ad4 i5. Może masz pojęcie?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Nemiks
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    316

    Domyślnie

    Czesc tez mam problem z nagrzewaniem sie auta, tylko ze ja mam Alfa 147 1.6 ts 120km. Przy obecnych temp -5st. na gaz przelacza mi sie przy okolo 40 st. a tewa to około 5-6 min ... wydaje mi sie ze za dlugo, a jak jade do pracy gdzie cala trasa ma 11 km to nie raz nie zdazy sie zagrzac do konca. Termistst wymieniony na nowego varneta okolo lipca 6 tys km temu wiec nie wiem czy jest kijowy termistat i co z tym zrobic czy przyczyna lezy gdzie indziej? Czy po prostu tak ma byc ...

    Ale dzis jechalem ta sama trase Saabem 93 od 9jca w dieslu to juz po okolo 9 km byl rozgrzany ... wiec nie wiem co o tym myslec.

    Sprawdze jeszcze jak sie grzeje Alfa od mojego brata 1.6 ts 105 km, ale z tego co kojarze to o wiele szybciej a termistat tez jest vernet wymieniony okolo 20tys km temu, ale czekam na wasze opinie.
    Była AR 147 2005r. 1.6 TS 105KM - LPG
    Jest AR 147 TI Black Line 2007r. 1.6 TS 120KM - LPG
    Jest AR 159 2007r. 1.9 JTDm 150KM

    www.da-cars.5v.pl - serwis samochodowy

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Alfa147 1,9 JTD 2001r Progression 85/115
    Postów
    11

    Domyślnie

    O dzięki jak to zrobić ad4 i5. Może masz pojęcie?


  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ad.4 :
    Choćby ten temat i jemu pokrewne:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ow_na_luz.html

    ad.5:
    Tutaj nie widzę żadnej filozofii, więc nie wiem jak Ci odpisać. Potrzebujesz śrubokrętów, impusów/torxów i zdejmujesz plastikową obudowę kierownicy. Oczywiście tą osłaniającą manetki. Po zdjęciu kręcisz i nasłuchujesz źródła dźwięków.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Ogrzewanie zaczyna grzec gdy temp osiagnie 80 stopni
    Utworzone przez MichuCiele w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:44
  2. [156] Problem dziwne stuki nie z silnika, POMOCY !!!
    Utworzone przez solek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 12:24
  3. Wspomaganie i temp silnika
    Utworzone przez alfadrian w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 08:02
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-12-2010, 08:50
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory