Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Sprzęgło/dwumasa czy coś innego?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    156 1,9 jtd 140KM
    Postów
    15

    Domyślnie Sprzęgło/dwumasa czy coś innego?

    Auto: 156 jtd 1.9 16v
    Objawy: Przy ruszaniu strasznie telepie. Jak się doda gazu ruszając to przestaje. Ostatnio trzeba coraz więcej gazu dodawać, żeby nie było tego efektu. Tak samo przy hamowaniu silnikiem. Dojeżdżam do świateł na dwójce i kiedy obroty spadną już blisko minimalnych zaczyna szarpać, czasem sam delikatnie przyśpieszy. Próbowałem zaciągnąć ręczny i ruszyć z piątki. Najpierw zaczął telepać, a dopiero przy końcu sprzęgła zgasł.

    Przy gaszeniu i zapalaniu nie czuć tego. Czy coś oprócz sprzęgła/dwumasy może dawać takie objawy? Nie wiem czy już zamawiać w ciemno części żeby było szybciej czy zaczekać jeszcze na diagnozę mechanika.
    I jeśli już zamawiać to co wybrać?
    Valeo ~1800
    Luk ~2100
    Sachs ~2400
    Ceny za sprzęgło+dwumasa. Warto dopłacać do Sachsa? Czytałem, że zdarza się, że w pudełku Sachsa siedzą elementy Luka, albo u Luka tarcze Valeo. Chyba trochę mija się z celem kupowanie najdroższego, skoro w środku może być to samo co kupiłbym 500zł taniej.
    Ostatnio edytowane przez pleome ; 15-01-2016 o 21:40

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Wygląda to na sprzęgło. Na 5 albo 6 biegu jak dajesz w palnik to się nie ślizga? Dzisiaj kupując cokolwiek nie masz pewności czy faktycznie kupujesz to co zamawiasz czy chińskie gówno z tym samym logo. JA zakładałem Valeo kompletne z dwumasą i jestem narazie zadowolony. jakies 40kk zrobiłem na nowym sprzęgle i jest ok. Ile ma Twoja na budziku najechane?

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Jarys
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 jts selespeed.2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy w citroenie c5 2.0hdi,wina była poduszek silnika.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Jarys poduszka.silnika może spowodować samoistnie przyspieszenie prędkości obrotowych silnika? Ciekawi mnie co się okaże finalnie.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    156 1,9 jtd 140KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Nie zauważyłem ślizgania na piątym i szóstym biegu. Chociaż teraz kiedy się to jeszcze bardziej pogorszyło, jeździłem głównie po mieście, więc nie miałem okazji tego sprawdzić. Przejechane ma ~280kkm. Dobrze by było gdyby się okazało, że to tylko poduszka. W przyszłym tygodniu umówię się do mechanika, niech zobaczy co się tam dzieje.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Jarys
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 jts selespeed.2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Chodziło mi o telepanie silnikiem podczas ruszania.Po wymianie poduszek,jak ręką odjął.
    Ale to był citroen c5,w Alfach maże jest inaczej.
    Ostatnio edytowane przez Jarys ; 16-01-2016 o 12:30

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    wygląda to na sprzęgło ,coś z dociskiem pewnie jeśli jeszcze nie ślizga. Jakieś inne objawy temu towarzyszą ? Dzwięk silnika zmienia się po wciśnięciu pedału sprzęgła na biegu jałowym? W czasie jazdy i przyśpieszania nie ma bicia na pedale?
    To że kiedy schodzisz do obrotów 900 czy 1000 na biegu i auto samo przyśpiesza to normalne ,ecu podnosi dawkę aby silnik nie zgasł.

    Ja w tamtym roku zmieniałem wszystko (sprzęgło kpl i dwumas )na valeo bo padł mi dwumas. Sprzęgło jeszcze było ok ,choć już dramatycznie twarde.Po wymianie i przejechaniu 10 tys.km już zaczynałem słyszeć dwumas i łożysko oporowe pojawiły się bicia na pedale a przy ruszaniu miałem jak ty teraz. Więc albo valeo to badziew albo miałem pecha.

    Zanim jednak zdejmiesz skrzynie to polecał bym Ci wymienić pompę sprzęgła i wysprzęglik bo nawet jeśli płynu nie ubywa to wiek robi swoje i te elementy zaczynają bruździć .Koszt to około 300 złotych a i tak to będziesz robił kiedy okaze się że jednak sprzęgło i dwumas na złom.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    156 1,9 jtd 140KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    [MENTION=20012]jarek1986[/MENTION]
    Innych objawów nie zauważyłem. Nic z tych, które wymieniłeś.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    to skoro tego nie masz to ja zaczął bym od odpowietrzenia układu i ewentualnie wymiany pompy najpierw a potem wysprzęglika jeśli po pompie nie będzie poprawy

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    156 1,9 jtd 140KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Pompa sprzęgła była podobno wymieniona jakieś 50kkm temu. Tak czy inaczej w przyszłym tygodniu pojadę do mechanika, niech sprawdzi wszystko.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 23-12-2016, 21:54
  2. Sprzęgło czy Już dwumasa
    Utworzone przez grzesw3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 12:22
  3. dwumasa + kompletne sprzęgło
    Utworzone przez bezel_ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 00:46
  4. sprzęgło dwumasa czy nie??
    Utworzone przez hexen w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 08:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory