Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Co wybrac: Afla GT 1.9JTD 150 czy 2.0JTS 165 ???

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie Co wybrac: Afla GT 1.9JTD 150 czy 2.0JTS 165 ???

    Czesc

    Jestem blisko kupna Alfy GT (moje wymarzone auto) - jutro mam jazde probna. Pomijajac moje subiektywne wrazenia po wyprobowaniu obu silnikow....nie wiem czy kupic dizla czy benzyne. Moge prosic wszystkich o swoje opinie?

    Nie bede jezdzil duzo - max 10tys km i raczej wszystko po miescie. Nie bede jej bral na tor.
    Jak patrze na ceny to sa one porownywalne (rocznikowo i benzyna wcale nie ma duzo nizszych przebiegow) co jest dziwne...myslalem ze dizle beda relatywnie drozsze.

    Moje glowne przemyslenia z ta wiedza co mam z netu ksztaltuje sie tak:

    Diesel:
    -silniki JTD sa swietne i maja wysoki moment obrotowy, ktory bardziej sie przydaje do jazdy w warunkuch polskich niz 'krecaca sie wysoko' benzyna - i tak nie ma gdzie sie scigac
    -w miescie mi wezmie ten JTD z 8-9 litrow na 100 (wydaje mi sie ze broszury podawaly 8.5?
    -mimo ze silnik uwazany jest za bardzo wytrzymaly to jednak jego osprzet (jak w kazdym nowoczesnym dizlu) moze przysporzyc naprawde wysokich kosztow: turbo, klapy wirowe i szpilki przy kolektorach (wada tych silnikow), egr, kolo dwumasowe, dpf (juz nie wspominam o wtryskach :O ) - benzyna tego nie ma wiec te koszty odrazu odchodza...(biorac pod uwage, ze chce przeznaczyc 15-20 tys zlotych....taka wymiana osprzetu rzedu 5-7 tys to naprawde duzo i gra nie warta swieczki)
    -dizel zawsze sie meczy w miescie....nie lubi krotkich dystansow (mniejszych niz 5-7km). Wolno sie nagrzewa zima.

    Benzyna:
    -doszukaelm sie opinii (chociaz tylko dwoch) ktore mowily zeby sie trzymac z daleka i na tej stronie kolesie nawet mowili ze JTS to skrot od 'Just Trouble. Seriously'. Czy to prawda? psuja sie te silniki? sprawiada problemy i sa kaprysne?
    -w miescie mi to wezmie z 13 litrow a to juz wyraznie wiecej od 8.5 przy dizlu. Biorac pod uwage ze benzyny sa porownywalne cenowo a nie tansze od dizli o dziwo....kupowanie i tankowanie benzyny moze duzo kosztowac
    -silnik nie ma osprzetu wiec jego naprawa wymuszona czasem i/lub przebiegiem odchodzi a to moze kosztowac dobre kilka tys zlotych. Z drugiej strony JTS tez ma bezposredni wtrysk (benzyny) no i jak napisalem wyzej....slyszalem juz ze te JTS sa raczej problematycznymi silnikami
    -benzyna wolnossaca to inna filozofia jazdy - nizszy moment obrotowy wymaga krecenia silnika zeby sie poruszac 'szybciej'....mieszkalem kilka lat za granica i po wroceniu tutaj dochodze do wniosku ze tu sie przydaje wysoki moment obrotowy na dole....a to juz charakterystyka dizla z bezposrednim wtryskiem a nie wolnossacej benzyny.
    -szybciej sie nagrzewa zima. Kultura pracy jest o wiele wyzsza....jest cicho...nic sie nie trzesie, nie smierdzi, nie 'czuc silnika' w kierownicy i pedalach itd

    Prosze Was wszystkich o opinie i szczera porade. Zwlaszcza tych z Was, ktorzy mieli stycznosc z autem i w dizlu 150 i w benzynie 2.0 165 (albo te same silniki w 147-roznicy chyba nie ma w porownaniu do GT).

    Z gory dzieki i sorry ze tyle pisze. Kocham samochody, kocham Alfy, kocham o nich czytac i pisac
    Dzieki wielkie z gory i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Szczerze jak robisz tak małe przebiegi i głownie po mieście to polecałbym Ci 1.8 TS 140KM , zawsze mozesz założyc gaz i jezdzić za pół darmo , srednie spalanie powinno oscylować koło 8,9 L/100km . Przy dieslu w miescie spalanie bedzie takie samo, jak bedziesz robil krótkie odcinki to moze byc i nawet wiecej. JTD na trasie spali mało koło 6l. Jak kupisz zadbanego JTD to nie bedziesz miał duzo wydatków , a jak trafisz na minę to są wydatki (dwumasa, turbo, wtryski, dpf, klapy itp) . W JTS sie nawet nie pchaj ten silnik jednym wielkim niewypałem, ani to nie jedzie, ani nie jest mistrzem ekonomii. Dla GT najlepszy silnik to 3.2 tylko spalanie w mieście jest zabójcze
    Ostatnio edytowane przez arquadiusy ; 09-02-2016 o 04:46

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Edd46
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    56

    Domyślnie

    JTS w moim mniemaniu jedzie ciekawie,dużo lepiej od 1.8.Maksymalne spalanie po miescie wyszło mi 12,5 litra. Srednio 10-11,przy normalnej jeździe. Przy takich przebiegach JTS raczej nie ma sensu,bo osprzęt drogi. A na przebiegi to nie zwracaj uwagi.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar ziomal73
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Vanuatu
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
    Postów
    191

    Domyślnie

    przy takiej eksploatacji jak piszesz i że duzo miasto - to tylko benzyna, jtd zameczysz

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar opozycjonista
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Kotek XE
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    miałem GT JTS opony 215/45/17, mam GT JTD 225/40/18
    95% duże miasto, centrum, częste światła, krótkie odcinki

    spalanie - w mieście identyczne w JTD i JTS, 10-11litrów
    na trasie JTD pali mniej niż JTS ale też nie to że 6 litrów, 6,5 to przy spokojnej jeździe, przy mniej spokojnej raczej 8

    wygodniej się jeździ JTD, JTS trzeba kręcić wysoko
    w JTD jest ciszej w realnej jeździe bo mniejsze obroty

    nagrzewanie - tu plus dla JTS

    stany liczników aby mieć pogląd na awaryjność :
    JTS kupiony 18to miesięczny z przebiegiem 40kkm, sprzedany po 3 latach użytkowania u mnie z 70kkm (o ile dobrze pamiętam ale na pewno blisko)
    JTD kupiony 18to miesięczny z przebiegiem 26kkm, po prawie 6 latach u mnie ma na liczniku 81kkm

    JTS - szczerze to nie pamiętam żadnej awarii pod maską (pomijam akumulator - mam mocne car audio i aku padają u mnie szybciej)
    raz rozszczelnienie maglownicy - regeneracja
    JTD - egr otwierany 3 razy z mojej ciekawości, za każdym razem czysty i nie zawalony, od stanu licznika 26kkm założona blaszka 90% zaślepienia
    sprzęgło - niedawno wymienione (bez dwumasy - jest ok), pękła łapa łożyska, zapewne dzięki warunkom jazdy
    jedna świeca żarowa - niedawno wymieniona (pierwsza od nowości)
    regeneracja turbo - puściły uszczelnienia w wyniku zamarznięcia odmy 2 czy 3 lata temu, to była mocna zima i na tym forum identyczne awarie
    miało co najmniej 10 sztuk JTD (w jednej rozbiegał się silnik, w jednej wywaliło olej bagnetem, u reszty turbo do roboty, u mnie poszło po porannym rozruchu
    i niezbyt wiele oleju poszło w wydech)
    wymiana przewodów gumowych, najpierw górny do przepustnicy, później dolny od turbo (małe pęknięcia powiedzmy 1cm)
    przeguby zewnętrzne (myślę że to wina mojego garażu podziemnego, mam miejsce które wymaga manewrowania na pełnym skręcie)

    oprócz tego w obu autach naprawy zawieszenia wahacze, gumy drążka stabilizatora, łączniki
    w obu uszkodzone przyciski włączania ogrzewania foteli (grzeją się styki, słabo zrobione fabrycznie, najlepiej wywalic kostkę
    i polutować a jeszcze lepiej dołożyć przekaźniki żeby przez włącznik szedł mały prąd)

    w obu autach rozrząd ale profilaktycznie a nie z powodu awarii
    sprawy typu tarcze, klocki, olej, filtry pomijam bo to eksploatacyjne

    JTS - wymiana modułu ESP akcja serwisowa wymiana na koszt firmy AR, sprawdź po VIN czy podlega akcji serwisowej

    w obu lubiły się palić pozycyjne przód H6W, tragiczny dostęp przy ksenonach, w JTD włożyłem ledy i mam spokój

    JTD - nie śmierdzi chyba że stoisz z tyłu kultura pracy słaba na postoju, drgań na kierownicy i pedałach nie ma, bardziej czuć na drążku biegów

    lista moich awarii może nie być dobrym przykładem bo oba samochody kupione półtoraroczne z małymi przebiegami tak jak pisałem wyżej

    co do JTS - po sprzedaży u nowej właścicielki zaczęły się problemy, opis w baaaaaardzo długim temacie:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/61085-jts_badania_testowe_dla_ustalenia_parametrow_prosb a_wziecie_udzialu_testach_.html


    Ostatnio edytowane przez opozycjonista ; 09-02-2016 o 10:44
    ...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie

    dzieki wszystkim za wypowiedznie sie, doceniam

    Teraz wiem, ze musze sie trzymac z daleka od JTS i jak juz to isc w 1.8TS lub 3.2V6 i zagazowac jak bedzie za duzo mi palic.
    Ogolnie to chyba bede sie kierowal stanem technicznym auta (szukam igly) oraz wyposazeniem/wersja (chce tylko 3 kolory i musi byc z czerwona skora). Sprawe silnika to juz zostawie jako sprawe drugorzedna - jak sie trafi jtd taki jak chce w idealnym stanie to wezme. A jak 1.8TS to....tez wezme

    Ktos jeszcze ma jakies przemyslenia odnosnie tematu plz?
    Ktos moze kiedys jezdzil 1.8TS ? - bo ja nigdy. Jak to jezdzi? Nie jest za wolne?
    Ile 1.8 pali w miescie?
    dzieki wielkie wszystkim jeszcze raz

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Edd46
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    56

    Domyślnie

    A dlaczego musisz sie trzymać z dala od JTS ? TS jeszcze gorszy bo przy podobnym spalaniu to juz wgl nie jedzie. Jak robisz krótkie odcinki to diesel nie jest najlepszym pomysłem.


    Bardzo dobrze napisałeś. Szukaj zadbanego auta,bo to jest najważniejsze.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar opozycjonista
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Kotek XE
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    skóra - sprawdź dostępność czerwonych skór na rynku, to nie jest drogie, trafisz auto z inną tapicerką a będzie reszta OK to kupuj
    i zmieniaj tapicerkę
    ...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo GT (planowane)
    Postów
    95

    Domyślnie

    w zmiane tapicerki nei chce mi sie bawic + nigdy to nie bedzie tak zrobione jak fabrycznie + tam sa tez boczki w drzwiach ze skory wiec to tez trzebaby bylo wyjmowac i robic

    Od JTS bede sie trzymal z daleka bo:
    -to nieudana konstrukcja i jest jak loteria....jednym dojedzie jakiegos przebiegu ale innym padaja te motory na potege
    -maja bezposredni wtrysk wiec ewentualne koszty ich naprawy/wymiany/regeneracji juz sa duzo wyzsze i przypomina mi sie dizel (droga naprawa drogiego osprzetu)
    -te silniki nie znosza gazu zbytnio wiec to jest opcja do wykreslenia a nie wiem jakbym reagowal na auto ktore pali mi 13 litrow benzyny na miescie

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    48

    Domyślnie

    Dołączam się do poprzednich głosów. Warto dołożyć, ale kupic zadbane auto.
    Diesel na zimno jest troche głośny, ale po chwili kultura pracy znacznie sie poprawia.

Podobne wątki

  1. Afla 166 2.4 JTD czy warto kupić
    Utworzone przez Piwcok23 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2016, 22:15
  2. Afla 147 Gliwice
    Utworzone przez Xenq w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 21:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory