Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: brak ABS + ASR (VDC system) + EBD

  1. #1
    amor69
    Gość

    Unhappy brak ABS + ASR (VDC system) + EBD

    Witam, pierwszy raz zadaję pytanie na naszym forum i mam wielki problem
    Ostatnio padł mi silniczek wycieraczek i wziąłem się za zdiagnozowanie błędu, odpiąłem wtyczkę od silniczka i wpiąłem się miernikiem pod minus z akumulatora i zacząłem mierzyć na każdym z pinów czy pojawia się napięcie 12V po włączeniu każdej z funkcji wycieraczek na przełączniku zespolonym i ok do tego miejsca wszystko jak należy, ale w momencie pomiaru nagle wyrzuciło mi błędy system ABS defauld i system VDC defauld i dupa blada bo fizycznie te funkcje też nie działają. No a do tego w niedługim czasie szlag mi trafił sprzęgło i po wymianie jego u mechanika i odebraniu auta okazało się że jeszcze nie mam EBD i ten błąd naprzemian jest wyświetlany razem z poprzednimi Byłem u elektromechanika i podłączył się co prawda jeśli chodzi o sterowanie silnika, poduszki powietrzne ale nie mógł się wogóle podłączyć pod moduł odpowiedzialny za ABS, VDC i EBD no i powiedział że to on mógł paść więc już całkiem podniósł mi ciśnienie!!
    PROSZĘ O POMOC CO MAM W TYM PRZYPADKU ZROBIC bo każda wizyta w celu zdiagnozowania to przynajmniej 40zł Sterownik w mojej Alfie to Bosch EDC 15C7, mam interfejs ELM 327 ale nie mam programu który obsługuje ten sterownik.

  2. #2
    snow2000
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    proszę mi powiedzieć jak pan ten problem rozwiązał, ponieważ mam to samo.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    spróbuj podłączyć sie fiatecuscanem

    bezpiecznik od ABS sprawdzony?

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    U mnie odpowiedzialny za to byl wlasnie bezpiecznik. Sprawdz go (jest na klemie plusowej akumulatora). Jesli to on, to musisz sie dowiedziec co go popsulo, bo prawde powiedziawszy nie jest to taki zwykly bezpiecznik, ktory przepala sie ot tak. (u mnie byl uszkodzony mechanicznie - zbyt mocna ktos go przykrecil w skutek czego powstalo naprezenie i blaszka pekla).

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Awarię ukłądu VDC może powodować:

    - czujniki przy kolach (ABS)
    - czujnik pedału hamulca
    - sterownik ABS+ESP
    - wience magnetyczne na piastach kol (czasami wystarczy wyczyscic)
    -czujnik polozenia kola kierownicy
    - bezpiecznik ABS
    - kiepski akumulator

    Zacznij od bezpiecznika,można też wykonać kalibrację czujnika położenia układu kierowniczego ( często się zdaża ,że jest rozpięty na kablach) czyli ustalić położenie gdy koła są wyprostowane i gdy skręcają.W ASO koszt około 100-150zł.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 18-12-2010 o 11:39

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    kumpel miał to samo bo slizgał sie na ręcznym i mu błedy po wyskakiwały i przestało wszystko działać zapioł fiatECUscan po kasował będy i wszystko wróciło do normy.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Cannabis
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 156 1.6 TS 99' AR 156 2.5v6 02'
    Postów
    262

    Domyślnie

    U mnie takie błędy powyskakiwały jak akumulator był na wyczerpaniu...

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Revol84
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Trzebiatów/Lublin
    Auto
    AR 156 1.8 T.Spark 1998rSprzedana. , Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2003r.Alfa 166 2.4JTD
    Postów
    223

    Domyślnie

    Witam podłączam się pod temat dzisiaj zakupiłem nowy akumulator i po wymianie zapalają mi się błędy o których mowa w temacie o co może chodzić na starym aku miałem to samo ale on był na wykończeniu.Może ktoś pomorze

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    OK, a próbowałeś kasować błędy? Powracają? Jeśli tak to poprzedni słaby aku nie musiał być winnym tego. Prześledziłeś listę co sprawdzić jak opisał rybakmj powyżej? Sterowniki raczej rzadko padają chyba że auto uczestniczyło w kolizji i w jakiś sposób mógł zostać uszkodzony. Najczęściej winę ponoszą połączenia elektryczne oraz czujniki. Przy słabym aku jeśli nieumiejętnie pożyczyłeś "prądu" to mogłeś spowodować teoretycznie uszkodzenie m.in. sterownika do ABS+ESP. Nie pamiętasz kiedy problem wystąpił? Musisz szerzej to opisać, bo ciężko wydedukować co może być przyczyną, auto bezwypadkowe?
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Podobne wątki

  1. Bose sound system - radio działa a głosu brak.
    Utworzone przez luqash81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2017, 17:41
  2. Brak paliwa - Motor control system failure
    Utworzone przez MatthewTheKing w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-03-2016, 15:11
  3. VDC System Failure - brak turbo
    Utworzone przez mis w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 15:53
  4. System motor control failure brak mocy 1.6 ts 120 ps
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-09-2015, 14:25
  5. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2012, 10:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory