Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Wymiana DPF

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie Wymiana DPF

    Wczoraj w mojej 159 1.9 JTDm 8V dopadł mnie błąd P1206, skończyło się na wymuszonym wypalaniu DPFa z użyciem MESa. Przedtem wypalał się co ~400-450 km bez problemu, odreagowując w trasie jazdę po mieście

    Jeżeli problem powróci nastawiam się na wymianę filtra. Niestety, na forum dyskusja toczy się głównie na temat usunięcia, a nie wymiany i informacji o tym po prostu brak. Na allegro można już kupić nowe filtry od 1100 zł - czy ktoś miał już może z tym do czynienia? Jakich kosztów mniej więcej się realnie spodziewać i żywotności takiego filtra po wymianie?

    Czy razem z wymianą warto regenerować od razu wtryski, jeżeli korekty mieszczą się w +/- 1.2 mm3?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    nie panikuj, przeciągnołeś interwały i sie przytkał, jesli będziesz pilnował zapchania to wszystko będzie ok.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Carlo Zobacz post
    Wczoraj w mojej 159 1.9 JTDm 8V dopadł mnie błąd P1206, skończyło się na wymuszonym wypalaniu DPFa z użyciem MESa. Przedtem wypalał się co ~400-450 km bez problemu, odreagowując w trasie jazdę po mieście

    Jeżeli problem powróci nastawiam się na wymianę filtra. Niestety, na forum dyskusja toczy się głównie na temat usunięcia, a nie wymiany i informacji o tym po prostu brak. Na allegro można już kupić nowe filtry od 1100 zł - czy ktoś miał już może z tym do czynienia? Jakich kosztów mniej więcej się realnie spodziewać i żywotności takiego filtra po wymianie?

    Czy razem z wymianą warto regenerować od razu wtryski, jeżeli korekty mieszczą się w +/- 1.2 mm3?
    Można zamontować uniwersalny ale on nie jest tak wydajny, jak oryginał i znam przypadki, gdzie zatykał się po 80 000 km... Tylko, jeszcze jest kwestia czy koniecznie chcesz go montować
    Natomiast jeśli korekty masz od -1,2 do 3 to już jest dużo.
    Jedź do Tomka na Belwederczyków (autka.pl) i tam Ci dokładnie przeanalizują co boli Twoją AR.

  4. #4
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Natomiast jeśli korekty masz od -1,2 do 3 to już jest dużo.
    Tam jest 1,2 mm3 (milimetrów sześciennych) przy korektach na poziomie 3 mm3 nie byłoby wielkiego sensu wymieniać DPF na nowy bez wcześniejszej naprawy przyczyny takich korekt wtrysku.

    Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeśli ktoś robi całkiem dużo krótkich tras w mieście, to choćby nie wiem jak się starał i tak będzie go problem z DPF'em męczył.
    Zależy mi naprawdę na środowisku, ale z każdym dniem jazdy skłaniam się do tego by z DPF'em pożegnać się na stałe. (Wczoraj wróciłem z trasy 300 km... Kiedy włączyło się wypalanie DPF? 3 km od domu, w korku, w mieście :/ )

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Można zamontować uniwersalny ale on nie jest tak wydajny, jak oryginał i znam przypadki, gdzie zatykał się po 80 000 km... Tylko, jeszcze jest kwestia czy koniecznie chcesz go montować
    Natomiast jeśli korekty masz od -1,2 do 3 to już jest dużo.
    Jedź do Tomka na Belwederczyków (autka.pl) i tam Ci dokładnie przeanalizują co boli Twoją AR.
    80 tys. to nie będzie taka tragedia w moim przypadku. Tak, chcę montować. Pomimo tego, że jak kolega wyżej napisał - z wypalaniem poza miastem bywa różnie to będę się trzymał tego, żeby nie wycinać. To jak beznadziejnie to czasami działa to już inna sprawa

    Co do korekt, jak już Belfer zauważył chodziło mi o milimetry sześcienne. Podałem z tego względu, że być może ktoś z Was wie jaki wpływ to ma na zużycie filtra, pomimo tego, że wg. tego co na forum wyczytałem jeszcze nie ma potrzeby regeneracji. Być może jednak różnica w syfie jaki leci do filtra jest na tyle duża, że w przyszłości warto rozważyć regenerację wcześniej, aby zaoszczędzić na wymianie DPFa.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  2. Wymiana wahacza górnego a wymiana samych tulei .
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 23:36
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory