Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Próba przelewowa wtryskiwaczy 2,4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie Próba przelewowa wtryskiwaczy 2,4 JTD

    Dzisiaj zrobiłem próby przelewowe na moich wtryskach.Czytając tematy,gdzie były podane wartości po 4 minutach około 40-60ml.na wtrysk a u mnie zobaczyłem coś dziwnego.Otóż po 1min.15sec.musiałem auto zgasić,bo na 5 wtrysku prawie zabrakło mi skali w strzykawce 100ml.A dokładnie pokazało 85ml.,gdzie na pozostałych 4 około 10ml.Zaślepiłem ten 5 wtrysk i na 4 po 4min.pokazało praktycznie równe 38-40ml. na wtrysk.Mniemam,że z 5 coś się dzieje niedobrego i będę go wymieniał.
    Co jeszcze dziwne,to gdy silnik pracował,zdjąłem wtyczkę z 5 i pracował nierówno po podpięciu wracał normalnie do równej jako tako pracy, ale gdy zdjąłem z innego wtrysku,to auto momentalnie gasło.Miał ktoś coś takiego?
    I jeszcze pytanko,czy ktoś wymieniał wtryski w 2,4 10V ?? Są problemy z wyjęciem? Czy te silniki mają tendencję do zapiekania wtrysków w gnieździe?Młotkiem odrzutowym wyciągnę?
    A powodem sprawdzenia,było kopcenie na czarno i ciężkie palenie na gorącym.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Pisz do Kaaca on coś tam z wtryskami kombinował.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    No to jestem po wymianie wtrysku.Wstawiłem używkę i jest oki.Wymieniałem samemu,bez specjalistycznego sprzętu.Czas wymiany 1 godzinka.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Jakieś zmiany na + lub - w pracy silnika/przelewach/odpalaniu ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    W przelewach tak.Na 4 było 38-40 a na tym"nowym" 35ml.Co do zauważalnych zmian,to szybciej odpala i równiej pracuje na wolnych.Mam zrobione raptem 30km,więc jeszcze mało wiem.W środę jadę właśnie do Bełchatowa,to coś więcej napiszę,czy zmieniło się zużycie.
    Założyłem o tym samym nr ....119 ale na moich był symbol 02 a na tym jest 1 i nie wiem czy ma to jakieś znaczenie?Jakąś adaptację trzeba robić w 10V ?

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Ta 2 była w kółku ? Jak tak To wtrysk z 1 w kółku nie jest do tego silnika, bo ma złą klasę.
    W zależności od wersji sterownika może być wymagane kodowanie wtrysków. Ale to do sprawdzenia pod MES.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A ważny nie jest nr wtrysku? Oznaczenie było 02 a ten nowy 1.Jutro sprawdzę czy w kółku czy nie,bo nie pamiętam jak było.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    [MENTION=35844]motogold[/MENTION] mógłbys napisac cos wiecej o samej czynnosci wyjęcia wtrysku? Chodiz mi o samo wyjecie wtrysku. To ze trzeba poodkręcać wężyki i śrubki itp to juz czytałem. Boje sie , że poprostu moga byc problemy z wydłubaniem skubańca z głowicy.
    [C

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Samo wyjęcie było bardzo proste.Sam się zastanawiałem,po obejrzeniu filmików,że będę miał prze...bane.O dziwo właściwie wyszedł sam.Silnik gorący,odkręciłem rurkę i mocowanie wtrysku i podważyłem śrubokrętem i wyskoczył.Właściwie dłużej wyciągałem podkładkę miedzianą niż sam wtrysk.Ta mocno siedziała w gnieździe.
    Więc za dużo w temacie wyjęcia nie napiszę Masa

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak Ci tłumaczyłem hehe
    Niekiedy sam wtryskiwacz się przypiecze i wyjdzie ciężej, ale ogólnie bez żadnych komplikacji powinien wyjść

    Co do podkładki to już niekiedy tak bywa, u Alberta ostatnio był problem z wyjęciem dwóch sztuk, ale się udało .

    Ja przed samym wyjęciem wtryskiwaczy myłem specjalnie karcherem silnik przy wtryskiwaczach, żeby żadne paprochy nie wleciały mi w komory.

    Jak już jestem przy temacie Alberta, wymiana wszystkich końcówek przyniosła efekt "Na chwilę", tak jak wspomniał o ile dobrze pamiętam QBA, że wtryski trzeba dać do regulacji, w sumie nie wiem jak w 10v i 20v 175KM bo ja u siebie robiłem i było ok, a tamta konstrukcja jest mocno do 159 zbliżona więc może coś tam potrzebują regulacji.
    Regulacja takiego wtrysku to 150zł od sztuki.


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

Podobne wątki

  1. Dawki paliwa, korekty,próba przelewowa/MOD JTD
    Utworzone przez MastaMari w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-10-2014, 19:23
  2. Próba przelewowa JTD
    Utworzone przez heweliusz64 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-03-2014, 22:18
  3. próba przelewowa 2.4jtd - a gaśnięcie na wys. obrotach
    Utworzone przez Naymad w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 20:26
  4. [159] próba przelewowa - wtryski
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 07:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory