Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Alfa nierówno pracuje, dużo pali.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aves89
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    166 2.5 V6 2002r.
    Postów
    61

    Domyślnie Alfa nierówno pracuje, dużo pali.

    Witam,

    Mam problem z moją 166 2.5 V6 z 2002r. Kupiłem ją jakiś czas temu za niewielki pieniądze z myślą o doprowadzeniu jej do ładu. Auto od początku nie równo pracowało na wolnych obrotach i świecił się check. Ale i tak zaryzykowałem. Trochę nią jeździłem i na wyższych obrotach było wszystko ok tylko dużo paliła (18l/100km). Na wolnych natomiast trzęsło silnikiem, obroty falowały (500-700) a jak pojechałem z nią na komputer wyszło wypadanie wszystkich 6 zapłonów, dwie sondy i stukowe. Później strzeliła mi uszczelka (sic! ktoś tam włożył kawałek gumy niechlujnie przycięty nożem) pod podstawą filtra oleju i postanowiłem że oddam ją przy okazji do warsztatu na robotę nierównej pracy. Okazało się że do autka został wsadzony silnik 2.5 V6 ze 156 z 2000r. I tu zaczynamy wyliczankę wymienionych rzeczy:

    -rozrząd kompletny
    -czujniki stukowe (były właściciel poprzerabiał czujniki 2 pinowe aby pasowały gdzie w powinny być 3 pinowe)
    -poduszka silnika od strony pasażera
    -łapa silnika
    -połatana instalacja elektryczna która była poprzecinana, powydłużana dziwnymi kablami i Bóg wie co jeszcze.
    i kilka innych mniej znaczących dla tematu rzeczy.

    Niestety Bella dalej pracuje tak samo Stoi już ponad miesiąc u mechanika i wyszło teraz że to może być wina dwumasy ponieważ przed 10.2000 a późniejszymi były zakładane inne i czujnik przekazuje do komputera nie te wartości co powinien bo komputer jest z 2002. Na diagnostyce zostały błędy 1 sondy i wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece zostały zmienione, cewki podobno są w porządku.

    I teraz bardzo Was proszę o pomoc. Co o tym myślicie? Czy faktycznie może być to przyczyna koła dwumasowego? Czy tak jak czytałem tu na forum szukać przyczyny w źle ustawionym rozrządzie? Ja już zgłupiałem do reszty i nie wiem co mam o tym myśleć.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Przepływomierz sprawdzałeś? (napięcie/masa powietrza w zależności od obrotów)
    Jaki masz silnik, a jakie ECU?
    Czy masz silnik CF2, a ECU CF3?

    Jesteś nowy, więc gdybyś nie znał różnic: w skrócie CF2 ma jedną sondę lambda, CF3 ma 4

    Jeśli chodzi o dwumasę to jak dla mnie dziwna teoria...
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 12-08-2016 o 13:58
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Pierwsza sprawa to rozrząd, czy był zrobiony na oryginalnych blokadach? Jeśli tak, to czy wałki były w porządku i dało się te blokady założyć? Kolejna sprawa, to w jaki sposób sprawdził cewki, że uważa, że są okej? Jak przekładał motor od 156 to problemy mogą być w ECU (kompie).

    Dwumasa może i być, u mnie jest chyba trochę walnięta bo szarpie przy ruszaniu i podjeżdżaniu na półsprzęgle jak motor jest gorący. A u Ciebie jest taki objaw?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aves89
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    166 2.5 V6 2002r.
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Przepływomierz sprawdzałeś? (napięcie/masa powietrza w zależności od obrotów)
    Nie sprawdzałem i nawet nie wiem jak.

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Czy masz silnik CF2, a ECU CF3?
    Tak jak napisałeś silnik CF2 a ECU CF3.

    Cytat Napisał Majkelek Zobacz post
    Pierwsza sprawa to rozrząd, czy był zrobiony na oryginalnych blokadach? Jeśli tak, to czy wałki były w porządku i dało się te blokady założyć?
    Dzisiaj jadę do niego to dowiem się na jakich blokadach zakładał i czy były problemy.

    Cytat Napisał Majkelek Zobacz post
    Kolejna sprawa, to w jaki sposób sprawdził cewki, że uważa, że są okej?
    Podobno zawiózł do elektryka na sprawdzenie. Strzelam że na stół probierczy ale dowiem się dokładniej.

    Cytat Napisał Majkelek Zobacz post
    Dwumasa może i być, u mnie jest chyba trochę walnięta bo szarpie przy ruszaniu i podjeżdżaniu na półsprzęgle jak motor jest gorący. A u Ciebie jest taki objaw?
    Jak się zastanowić to faktycznie przy ruszaniu jak i na pół sprzęgle trochę szarpie.


    Jeśli chodzi o dwumasę to udało mi się ustalić że faktycznie miały 2 numery: 281543 które były montowane do 10.2000 i 281544 montowane później.
    Znalazłem używaną i już do mnie jedzie. Do końca tygodnia powinna być wymieniona i zobaczymy czy da to pożądany efekt.
    A wracając do tematu rozrządu wiecie kto w Łodzi lub okolicach może mieć oryginalne blokady?

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Alfa team? Zadzwoń.. jak nie to [MENTION=143]QBA[/MENTION] z forum wypozycza.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar aves89
    Dołączył
    08 2016
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    166 2.5 V6 2002r.
    Postów
    61

    Domyślnie

    Rozrząd był składany na włoskich blokadach ale nie oryginalnych srebrnych. Zresztą znał temat czerwonych chińskich blokad, a na tych włoskich już podobno kilka V-ek składał i nigdy nie było problemu.
    Wałki podobno są w porządku, nie było problemów z założeniem blokad. Zapomniałem spytać jeszcze o cewki jak zostały sprawdzone.

    Dzisiaj natomiast przyszła dwumasa i już skrzynia w trakcie demontażu. Maksymalnie w poniedziałek będzie wszystko złożone to dam znać o efekcie.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Nie chcę jakoś zło wróżyć diagnozom, ale wejdź sobie na mój temat o 166, znajdziesz tam link do filmy na YT z moją zużytą dwumasą. TLDR : była niesamowicie rozjechana w dwóch płaszczyznach, zniszczona i ledwo się trzymała , ale nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika ani na komfort jazdy. Link do tematu o mojej 166 znajdziesz w stopce.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd 16 v pracuje nierówno i nie reaguje na pedał gazu.
    Utworzone przez mastermike w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-07-2016, 21:13
  2. 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...
    Utworzone przez marek230482 w dziale 166
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 20:31
  3. [GTV] 2.0V6 TB nierówno pracuje - skończyły mi się pomysły...
    Utworzone przez marek230482 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-05-2012, 19:29
  4. Kopci na czarno, nierówno pracuje 2.0V6 TB
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-09-2010, 10:45
  5. Alfa 156 1.6 nierówno pracuje
    Utworzone przez rafalvergil w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2010, 16:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory