Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: Wymiana oleju w MultiAir 1.4 / 105 KM - kalibracja, reset itd. - czy tylko serwis?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    32

    Domyślnie Wymiana oleju w MultiAir 1.4 / 105 KM - kalibracja, reset itd. - czy tylko serwis?

    Hej,

    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem 6 letniej MiTo. W sierpniu wypada rok od ostatniej wymiany oleju. Moje pytanie - czy mogę samemu wymienić olej i filtry w tym silniku? W dotychczasowych autach robiłem to samemu (dysponuje kanałem i małym domowym warsztatem). Jestem uczulony na podrabiane oleje i punkty wymiany - skontaktowałem się z polską siedzibą firmy Petronas w celu ustalenia sprawdzonych sprzedawców olejów Selenia - powiedzieli, że najlepiej kupić w hurtowni InterCars, bo oni od nich biorą.

    Więc pierwsze pytanie - ile oleju wchodzi do tej jednostki (MultiAir 1.4 / 105 KM)

    Drugie pytanie - czy konieczne jest podłączenie komputera i wymiana oleju w wyspecjalizowanym serwisie? Czytałem gdzieś w internecie, że po wymianie oleju w silnikach MultiAir, należy wykonać jakąś kalibrację całego układu. Nie wiem na ile to jest prawda oraz czy to nie jest zabieg czysto marketingowy. W serwisie Alfa Romeo we Wrocławiu wymiana oleju wraz z filtrami to koszt prawie 1 000 zł... Trochę dużo z uwagi, że potrafię to zrobić sam i mam gdzie...

    Dzięki z góry za szybką odpowiedź.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    511

    Domyślnie

    Może nie ten sam silnik, ale też Multiair - wymieniałem olej już 3 razy, koszt z filtrem nigdy nie przekroczył 170 zł, żadnych kalibracji nie robiłem, kasowałem tylko inspekcję serwisową. Olej Motul zgodny ze specyfikacją pod Multiair, żadnych problemów z silnikiem. Przebieg 38 tys.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek1983 Zobacz post
    kasowałem tylko inspekcję serwisową..
    Po co inspekcje serwisową? Jak tylko olej to wykonuje się funkcję "wymiana oleju" celem uaktualnienia parametrów w centralce
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 22-08-2016 o 09:49

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Robiłem już samemu dwie wymiany oleju (u mnie akurat Motul) w tym samym silniku co w temacie i wykonywałem funkcję wymiany oleju w MESie a po tym trzeba wykonać Adaptację nastawników korekty dyspersji UniAir - tak samo w MESie

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    korekty dyspersji siłowników nie w każdym MA trzeba robić, nie ma potrzeby i nawet ASO nie zrobi bo się nie da- wszystko zależy od wersji/softu sterownika (niektóre obsługują tą komendę a inne nie)

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    A to tego nie wiedziałem U mnie trzeba bo bez tego system Start&Stop jest niedostępny i cały czas miga check.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    32

    Domyślnie

    Czyli samemu bez odpowiedniego oprogramowania serwisowego nie jestem w stanie tego zrobić? A jeszcze pytanie odnośnie ilości oleju? Ile wchodzi do tego motoru? Więcej niż 3 litry?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Zrobisz bez problemu , olej wymienisz a co do reszty to kupisz sobie elm-a (równowartość pizzy [emoji6] )i zrobisz sobie sam co potrzeba np lapkiem albo ewentualnie poprosić jakiegoś kolegę z klubu w Twojej okolicy dysponującym w/w

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,418

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Zrobisz bez problemu , olej wymienisz a co do reszty to kupisz sobie elm-a (równowartość pizzy [emoji6] )i zrobisz sobie sam co potrzeba np lapkiem albo ewentualnie poprosić jakiegoś kolegę z klubu w Twojej okolicy dysponującym w/w
    chcesz powiedzieć że kalibracje Multiair zrobi się przez MES???
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    chcesz powiedzieć że kalibracje Multiair zrobi się przez MES???
    zrobisz jeśli Twój sterownik obsługuje taka komendę-jak wcześniej pisałem , w mes jest oczywiście taka funkcja zresztą w alfaobd również.
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 22-08-2016 o 14:48

Podobne wątki

  1. [MiTo] wymiana oleju a kalibracja
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2015, 10:24
  2. [MiTo] Wymiana aktywatora Multiair
    Utworzone przez clucha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 16:18
  3. Sensor airbag - wymiana czy reset
    Utworzone przez MaxiCaas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 19:50
  4. [MiTo] wymiana oleju, cena, W-wa, nie tylko ASO
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 13:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory