Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: Wymiana oleju w MultiAir 1.4 / 105 KM - kalibracja, reset itd. - czy tylko serwis?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    38

    Domyślnie Wymiana oleju w MultiAir 1.4 / 105 KM - kalibracja, reset itd. - czy tylko serwis?

    Hej,

    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem 6 letniej MiTo. W sierpniu wypada rok od ostatniej wymiany oleju. Moje pytanie - czy mogę samemu wymienić olej i filtry w tym silniku? W dotychczasowych autach robiłem to samemu (dysponuje kanałem i małym domowym warsztatem). Jestem uczulony na podrabiane oleje i punkty wymiany - skontaktowałem się z polską siedzibą firmy Petronas w celu ustalenia sprawdzonych sprzedawców olejów Selenia - powiedzieli, że najlepiej kupić w hurtowni InterCars, bo oni od nich biorą.

    Więc pierwsze pytanie - ile oleju wchodzi do tej jednostki (MultiAir 1.4 / 105 KM)

    Drugie pytanie - czy konieczne jest podłączenie komputera i wymiana oleju w wyspecjalizowanym serwisie? Czytałem gdzieś w internecie, że po wymianie oleju w silnikach MultiAir, należy wykonać jakąś kalibrację całego układu. Nie wiem na ile to jest prawda oraz czy to nie jest zabieg czysto marketingowy. W serwisie Alfa Romeo we Wrocławiu wymiana oleju wraz z filtrami to koszt prawie 1 000 zł... Trochę dużo z uwagi, że potrafię to zrobić sam i mam gdzie...

    Dzięki z góry za szybką odpowiedź.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair / Mito 1.4 TB
    Postów
    518

    Domyślnie

    Może nie ten sam silnik, ale też Multiair - wymieniałem olej już 3 razy, koszt z filtrem nigdy nie przekroczył 170 zł, żadnych kalibracji nie robiłem, kasowałem tylko inspekcję serwisową. Olej Motul zgodny ze specyfikacją pod Multiair, żadnych problemów z silnikiem. Przebieg 38 tys.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek1983 Zobacz post
    kasowałem tylko inspekcję serwisową..
    Po co inspekcje serwisową? Jak tylko olej to wykonuje się funkcję "wymiana oleju" celem uaktualnienia parametrów w centralce
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 22-08-2016 o 09:49

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Robiłem już samemu dwie wymiany oleju (u mnie akurat Motul) w tym samym silniku co w temacie i wykonywałem funkcję wymiany oleju w MESie a po tym trzeba wykonać Adaptację nastawników korekty dyspersji UniAir - tak samo w MESie

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    korekty dyspersji siłowników nie w każdym MA trzeba robić, nie ma potrzeby i nawet ASO nie zrobi bo się nie da- wszystko zależy od wersji/softu sterownika (niektóre obsługują tą komendę a inne nie)

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    A to tego nie wiedziałem U mnie trzeba bo bez tego system Start&Stop jest niedostępny i cały czas miga check.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    38

    Domyślnie

    Czyli samemu bez odpowiedniego oprogramowania serwisowego nie jestem w stanie tego zrobić? A jeszcze pytanie odnośnie ilości oleju? Ile wchodzi do tego motoru? Więcej niż 3 litry?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Zrobisz bez problemu , olej wymienisz a co do reszty to kupisz sobie elm-a (równowartość pizzy [emoji6] )i zrobisz sobie sam co potrzeba np lapkiem albo ewentualnie poprosić jakiegoś kolegę z klubu w Twojej okolicy dysponującym w/w

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    Zrobisz bez problemu , olej wymienisz a co do reszty to kupisz sobie elm-a (równowartość pizzy [emoji6] )i zrobisz sobie sam co potrzeba np lapkiem albo ewentualnie poprosić jakiegoś kolegę z klubu w Twojej okolicy dysponującym w/w
    chcesz powiedzieć że kalibracje Multiair zrobi się przez MES???
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    chcesz powiedzieć że kalibracje Multiair zrobi się przez MES???
    zrobisz jeśli Twój sterownik obsługuje taka komendę-jak wcześniej pisałem , w mes jest oczywiście taka funkcja zresztą w alfaobd również.
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 22-08-2016 o 14:48

Podobne wątki

  1. [MiTo] wymiana oleju a kalibracja
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2015, 10:24
  2. [MiTo] Wymiana aktywatora Multiair
    Utworzone przez clucha w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 16:18
  3. Sensor airbag - wymiana czy reset
    Utworzone przez MaxiCaas w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 19:50
  4. [MiTo] wymiana oleju, cena, W-wa, nie tylko ASO
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 13:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory