Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: wylaczajacy sie silnik 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Alfa Romeo GTV
    Postów
    12

    Domyślnie wylaczajacy sie silnik 2.0 TS

    Witajcie moze ktos moglby mi pomoc przed tym jak oddam auto w rece mechanika aby wiedzial od czego zaczac . Dzisiaj drugi raz zdarzylo mi sie , ze podczas jazdy zrobila sie "choinka" na zegarach , kierownica zablokowana , pedal hamulca rowniez . Pierwszy raz sytuacja ta miala przy zjezdzaniu z autostrady gdzie przejechalem 25km z predkoscia 160 km/h (silnik byl rozgrzany wczesniej przed jazda z ta predkoscia) , zwolnilem dojechalem do "slimaka" wrzucajac 3 bieg ok. 60 km/h i nagle "choineczka" auto niesprawne . Redukujac do drugiego biegu na szybko udalo sie ze silnik zaczal normalnie pracowac nic sie nie dzialo az do dzisiaj ... Jechalem droga nie przekraczajac 4 tys. obrotow . Dojezdzajac do skrzyzowania wrzucilem "luz" i zwalnialem stopniowo i nagle (co ciekawe znowu predkosc okolo 60 km/h) choineczka i nie mam hamulca ani kierownicy ani dzialajacego silnika aby hamowac biegami . Tym razem redukcja nic nie wniosla musialem zatrzymac sie za pomoca recznego . Belle zatrzymalem , silnik wylaczylem calkowicie i wlaczylem go , chwilke krecil (co raczej jest w moim przypadku nie spotykane bo zawsze wlacza sie " od strzalu") ale zapalil i juz nie mialem problemu zadnego z nim .
    Streszczajac , silnik gasnie podczas jazdy z niewiadomych dla mnie przyczyn i zauwazylem dzisiaj ze obroty zaczynaja "falowac" jak samochod stoi na swiatelkach badz w innym miejscu na wlaczonym silniku (co prawda minimalnie ciezko spostrzec ale jednak cos sie dzieje , a wczesniej tego nie dostrzeglem ) .
    Druga sprawa : swiece sa nowiutkie wymienione pomiedzy tymi dwoma przypadkami oryginalne NGK , silnik 2.0 Twin Spark 150KM przebieg na liczniku 230 000 km (mam nadzieje ze nie konczy swojego zycia) olej prawie "max" zalany wymieniony 5 000 km temu . Co moze byc przyczyna ? Co sprawdzic / wymienic ? Myslicie ze moze to byc zuzyta sonda lambda ? A moze ma to jakis zwiazek z tankowanym przeze mnie od jakiegos czasu paliwem "shell nitro +" ? Jakiekolwiek pomysly ? 3mam kciuki za pozytywne odpowiedzi nie mowiace o remoncie/wymianie silnika

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Slepecci
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Polanica-Zdrój
    Auto
    GTv 2.0 TS
    Postów
    193

    Domyślnie

    Co do paliwa to TSy nie są ustawione na więcej ani mniej niż 95 oktanów, lanie 100 oktanów to najczystsza głupota

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MyPPx
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Okolice Krakowa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    315

    Domyślnie

    Jak zawsze w TS'ie, przepustnica i nastawnik biegu jałowego..
    AR 156 1.8 TS 144KM - była
    AR 159 1.9 JTDm 150 KM - jest


  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Alfa Romeo GTV
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slepecci Zobacz post
    Co do paliwa to TSy nie są ustawione na więcej ani mniej niż 95 oktanów, lanie 100 oktanów to najczystsza głupota
    "nitro racing" jest 100 oktanowe "nitro +" to 95 oktanów

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Czarnowo, Torun, Poland, Poland
    Auto
    AR GTV Spider 916 Lusso + AR 164 3.0 QV + AR 156 Crosswagon Q4
    Postów
    280

    Domyślnie

    Elektryk i diagnostyka komputerowa. Od tego bym zaczął.

    Wysłane gołębiem pocztowym.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Trin
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Świdnica
    Auto
    Było Gtv 2.0 JTS, jest 406 coupe 3.0
    Postów
    414

    Domyślnie

    Klema na aku, zobacz bo objawy podobne, aku w bagażniku po prawej stronie za osłoną

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Też bym zaczął od sprawdzenia klem i mocowania akumulatora. Zwłaszcza mocowania, bo prawdopodobnie aku masz węższy niż podstawka pod niego.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Żory
    Auto
    Alfa Romeo GTV
    Postów
    12

    Domyślnie

    Sprawdzalem, wszystko przy akumulatorze wyglada wporzadku nie zauwazylem nic co by moglo niepokoic , przepustnice i nastawnik biegu jalowego skreslil mechanik dokladnie sprawdzajac ... obecnie czekam na diagnostyke komputerowa u zaufanego elektryka . Mechanik powiedzial ze jego zdaniem jakis czujnik lub bezpiecznik jest do wymiany i przez to wystepuje ta sytuacja. Co o tym sadzicie ? Moze jeszcze jakies pomysly co moze byc nie tak ? Nie wiem co pokaze jutrzejsza diagnostyka wolalbym w razie czego miec jakies podejrzenia zeby jakos pomoc jak by komputer nie byl w stanie tego zrobic ...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mattman
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    E0 ROSSO
    Postów
    557

    Domyślnie

    Czujnik GMP- czujnik obrotów silnika

    "Redukujac do drugiego biegu na szybko udalo sie ze silnik zaczal normalnie pracowac"

    Odpaliłeś w ten sposób auto, podczas jazdy ? Jeśli tak, to ja bym sprawdził zęby na pasku, czy nie są naruszone. Pasek w TS, jest bardzo wrażliwy na takie rzeczy.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Tytus9
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    701

    Domyślnie

    Kopułka zapłonu?

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory