Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Sprzęgło Valeo

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Angry Sprzęgło Valeo

    Witam
    Miał ktoś taki przypadek, że sprzegło do Alfy 156 1.6 firmy Valeo wytrzymało 3000km i padło? Mnie juz padły dwa takie każde wytrzymało po ok.3000km. Druga reklamacja nie uznana bo rzekomo za mało smaru na wałku sprzęgłowym ale mechanik twierdzi, że wszystko bylo w porzadku bo juz nie jedno takie do alfy zakładal...
    Teraz drugie padło i intercars wymieni mi na nowe ale też firmy Valeo i zastanawiam sie co robic? Czy założyc innego producenta i jakie mozecie polecic
    pozdrawiam

  2. #2
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    A co to znaczy padło?bo tarcza i grubosc okładzin jest chyba ok?to chyba pęka spręzyna słonecza docisku?a ilosc smaru nie ma zadnego wpływu na zywotnosc sprzegła.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Domyślnie

    Objawy były zawsze te same. Najpierw zaczął zgrzytać wsteczny a potem stopniowo cieżko wchodziły biegi. Nic nie bylo popękane a zetrzeć za 3000km też nie bardzo sie da.

  4. #4
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    A moze to nie wina sprzegła tylko układu hydraulicznego?spróbuj odpowietrzyc i zobacz czy sie nie poprawi?a jak chodzi sam pedał?spręzyna przy pedale jest ok?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    opisz dokładniej wygląd sprzęgła po wyjęciu,jak wyglądał docisk i tarcza.były jakieś widoczne uszkodzenia?
    ciekawi mnie bardzo ta sprawa,bo też niedługo będę musiał wymienić sprzęgło i mam dylemat co wybrać.

    a z drugiej strony może przyczyna tkwi gdzie indziej?
    w trakcie jazdy nie było słychać jakichś dziwnych dźwięków,wycia,itp.??


    moja druga ulubienica...

  6. #6
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Mi się zdarzyła tylko jedna reklamacja na Valeo. Sprzęgło ślizgało, co jak się później okazało było spowodowane z kolei zbyt dużą ilością smaru, który był wyrzucany na tarcze.

    Zwróciłbym uwagę na hydrauliczne sterowanie sprzęgła, od pompy po wysprzęglik, bo wątpie, żeby dwa razy przytrafił Ci się bubel

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Domyślnie

    sprężyna przy pedalem jest ok, układ byl odpowietrzany, pedał chodzi dość lekko bez dużych oporów ale tak bylo od początku. Wymieniony był tez wysprzęglik oprócz docisku i tarczy.
    Po wyjęciu nie było jakiś widocznych uszkodzeń i nie było slychać dziwnych dzwięków.
    To jest dziwne, że po wymianie docisku i tarczy przez jakiś czas wszytsko było idealnie, biegi wchodziły jak w masełko dopiero po 2 miesiącach zaczął pierwszy zgrzytac wsteczny a potem kolejne biegi

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MAJESTICAR156
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Leszno/Wrocław
    Auto
    AR 156 1.8
    Postów
    122

    Domyślnie

    a może poprostu zbyt mocno forsujesz nowe sprzęgło... nie wierze w to, że valeo to jakaś buraczana firma robiąca syf... w końcu oryginalne ricambi tez jest od valeo wielu ludzi jeździ na tych sprzęgłach i jest zadowolona.
    PRZECZYTAŁ, OBADAŁ I ZBADAŁ NOI ZATWIERDZIŁ MAjESTIC

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ziomek_z
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 T.S. 1999
    Postów
    115

    Domyślnie

    MAJESTICAR156 chyba jakby bylo z papieru to by wytrzymalo wiecej niz 3000km. Uzytkuje sprzegło normlanie, nie piszcze kapciami nie jezdze na polsprzegle

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MAJESTICAR156
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Leszno/Wrocław
    Auto
    AR 156 1.8
    Postów
    122

    Domyślnie

    Nie wiem czy z papieru dla mnie może byc z tektury nawet ale sprzęgło nie jest skomplikowana zabawką tym bardziej sterowane hydraulicznie nie wymaga jakichś wymagających ustawień(umiejętności takich jak przy sterownym mechanicznie). Zajechać dwa sprzęgła przez 3000 tys km trzeba mieć talent albo mechanika pipe.A może to stary docisk Ci siadł a ty z uporem maniaka wymieniasz sama tarcze? A co do zgrzytania wstecznego - odpowiedzialny jest wysprzeglik i pompa sprzęgła.
    Ostatnio edytowane przez MAJESTICAR156 ; 16-05-2009 o 15:53
    PRZECZYTAŁ, OBADAŁ I ZBADAŁ NOI ZATWIERDZIŁ MAjESTIC

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 09-12-2020, 01:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory