Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Pomoc w wymianie głowicy 2.4 JTD 150 km cf3 (AR156 2002 FL wnętrza)

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    4

    Domyślnie Pomoc w wymianie głowicy 2.4 JTD 150 km cf3 (AR156 2002 FL wnętrza)

    Witam,

    Mam alfe z urwanym rozrządem. Zdjąłem wałek rozrzadu i 8 z 10 zaworów jest zaklinowanych w pozycji otwartej, czyli pokrzywione. Chcękupic nową głowicę z ogłoszenia (wątpie aby moja nie pękła przy którejś prowadnicy). Taka decyzja, że kupuję drugą (na rynku wtórnym koszt szacuje się od 200-500zł)

    Mam pytania do szanownego grona specjalistów/alfistów:
    1. Czy każda głowica będzi pasowała do tego silnika czy to bedzie np 136km lub rocznik 1999 lub od alfy 166 lub od lanici. Czy wyłącznie musi to być silnik cf3 czy od cf2 podejdzie? A może to musi byc tylko i wylacznie od alfy 156 2.4jtd 150km 2002-2003 ?

    2. Jak się dobrać do tej głowicy aby się zbednie nie narobić (wymienialem dziesiatki glowic ale wylacznie w benzyniakach roznych marek). Generalnie jak rozlaczyc turbo od kolektora wydechowego - zupelnie nigdy tego nie robilem, czy turbo z 2 rurka moze zostac na miejscu czy turbo musze wyjac? Czy pompe wysokiego cisnienia musze ruszac? Czy kolektor ssacy wykrecac przed zdjeciem glowicy czy wyjdzie mi razem z glowica? Ewentualni ejakies inne mykacze istotne w alfie jtd?

    3. Muszę rownież kupić koło wałka rozrządu i koło zębate rozrzadu wału korbowego - zerwane kliny. Od jakich silników jak wyżej będą te kółka pasować?

    Wszelkie śruby kupie oczywiście w ASO, reszta dobre używane oryginały bo nie wiem czy motor ni eponiosl wiecej obrazen. Z czasem jesli po naprawie bedzie dzialal okey to zainwestuje w nowe czesci. Poki co próba uruchomienia bedzie.

    Z reszta dam rade, chociaz ni eznalazlem nigdzie kolejnosci i momentów/katow dokrecania srub glowicy, wtryskow i swiec zarowych - wiecie gdzie tego szukac?

    Z góry dzieki za wszystko.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    najpierw wpisz sobie w profil skąd jesteś

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    4

    Domyślnie

    Przepraszam, siedze na tym forum jako czytelnik 2 lata. Pierwszy raz mam szybka potrzebe niestandardowej i szybkiej pomocy. Jutro chce zaczac dalsza rozbiorke silnika. Nie chce sie uczyc na wlasnych bledach.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Nie robiłem tego ale jak mi mechanik robił turbo, to okazało się, że trzeba go było z całym kolektorem wyjąć bo śruby od niego nie puściły. Wtedy na pewno musisz wydech rozpiąć.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 2002
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Nie robiłem tego ale jak mi mechanik robił turbo, to okazało się, że trzeba go było z całym kolektorem wyjąć bo śruby od niego nie puściły. Wtedy na pewno musisz wydech rozpiąć.
    Dzięki, zastanawiałem się wlaśnie czy np sruby miedzy kolektorem a turbo np czesto urywaja się bo jesli tak to odkrece wydech od turbo. Tą czesc rok temu odkrecalem przy okazji demontarzu sanek.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kubusar146
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    AR 156 2.4 jtd 98r
    Postów
    309

    Domyślnie

    sprawa generalnie wygląda następująco a mianowicie musisz wywalić kolektor ssący i wydechowy ogolnie wykręcić wszystko co ci przeszkadza a najlepiej rozbież to tak aby została sama głowica, po prostu będzie ci ją łatwiej wyjąć.
    Następnie pościagaj wszystkie plastiki od boku i pokrywę zaworów i bum już ją prawie masz. bież klucz w rękę i odkręcaj głowicę najlepiej od środka na boki.
    W rękę bierzesz montówkę i podważasz głowicę tak aby odkleiła ci się od bloku, jak będzie luźna ściągasz ją ręcznie i brawo masz ją.
    myślę że jak masz 8v to wszystkie głowice będą takie same ale mogę się mylić.
    nawet jak kupisz drugą głowice to oddaj ją do planowania i sprawdzenia szczelności aby mieć 100% pewność że jest git.
    przed założeniem drugiej głowicy koniecznie wyczyść i odtłuść blok, ja np jeszcze papierem drobnym delikatnie przycieram przed odtłuszczeniem.
    Zakładasz drugą uszczelkę a na nią głowicę i przykręcasz śruby również od środka na boki. Raadzę ci zakupić nowe śruby. na opakowaniu uszczelki powinieneś mieć instrukcję kolejności przykręcania i z jaką siłą. Składasz wszystko w kupę i TADA jesteś 2-3 stówki do przodu nie zapomnij o nowym oleju i płynie do chłodnicy.

Podobne wątki

  1. 1.8 TS 140KM po wymianie głowicy nierówna praca
    Utworzone przez AndrzejGP23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-08-2016, 21:41
  2. Alfa 156 Sportwagon 2002 r lift wnętrza
    Utworzone przez mirek629 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 30-07-2014, 10:33
  3. [146] Bella po wymianie rozrządu,kolektora i głowicy.
    Utworzone przez Tomi'73 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 20:38
  4. [146] Nie działa serwo hamulców po wymianie głowicy
    Utworzone przez stachchu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 08:51
  5. temperatura silnika AR156 2,4 2002 r. 150 KM
    Utworzone przez sylwester1970 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory