proszę o doradzenie, jakiego oleju użyć do skrzyni biegów i w jakiej ilości?? 2,4 JTD
proszę o doradzenie, jakiego oleju użyć do skrzyni biegów i w jakiej ilości?? 2,4 JTD
Zalecaną: TUTELA Car ZC75 Synth - 2l
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
ja kupiłem Mobila do skrzyni 85w90 i żyję. 2 litry potrzebujesz
wg. zaleceń 75W90 GL5 - producent według upodobań
Witam w zeszłym tyg wymieniałem olej w skrzyni weszło 2 litry Tuteli Car ZC75 Synth
Pozdrawiam!
Obecnie Ford Mondeo mk4 2009r. 2.0 TDCI
Kiedyś AR 156 SW 1.9 JTD
Kiedyś AR 156 SW 2.4 JTD
Kiedyś AR 156 1.6 TS
Kiedyś AR 145 1.6 Bx
A jakie jest Wasze zdanie na temat oleju przekładniowego hipol 75W90. To półsyntetyk klasy GL5, a cena dość atrakcyjna - 30 zł/l w porównaniu z innymi markami olejów, których ceny kształtują się ok. 60-70 zł/l.
Sprzedajemy go na bieżąco(Hipol) i jeszcze nikt nie narzekał. Cena u nas 22zł/l
Jednak ja zdecydowałem się na Valvoline - ze względu na niezbyt wielką różnicę - 75W90 GL5 - 35zł/l
Zalecany olej do skrzyń w alfach TUTELA ZC 75 SYNTH:
SAE 75W-90, API GL-5, MIL-L-2105D LEV., MB235-5, ZF TE-ML 02, MAN 342 LEV.
Olej przekładniowy na bazie syntetycznej do przekładni mechanicznych i mechanizmów różnicowych, stosowany w zespołach skrzynia biegów-przekładnia, także w przekładniach typu hipoidalnego gdzie zaleca się stosowanie oleju o właściwościach E.P.
Zastosowanie specjalnych dodatków E.P. (Maksymalne Ciśnienie) oraz dodatków przeciwzużyciowych gwarantuje optymalną ochronę podzespołów przekładni pracujących w bardzo ograniczonych warunkach smarowania (rozruch, moment statyczny, itd.) oraz pod znacznym obciążeniem i przy niskich obrotach.
Skala lepkości 75W-90 ułatwia manewrowanie biegami bez względu na temperaturę eksploatacji.
Doskonała płynność na zimno gwarantuje łagodne włączenie biegów w najbardziej nawet surowych warunkach temperaturowych (tzw. shift ability).
Doskonałe przyleganie powłoki smarującej gwarantuje optymalną ochronę części mechanicznych bez względu na panujące warunki smarowania oraz chroni przed hałasem podczas zmiany biegów.
Produkt "fuel economy" eliminując tarcie na luzach sprzyja znacznemu zmniejszeniu zużycia paliwa. Formuła "fully synthetic" gwarantuje wyśmienitą odporność na ciepło i utlenianie, wydłużając w ten sposób czas pomiędzy kolejnymi, zalecanymi wymianami oleju. Olej TUTELA ZC 75 SYNTH wyprzedza w znacznym stopniu jakościowe wymogi stawiane przez największych producentów europejskich, dlatego też może być stosowany we wszystkich pojazdach, bez względu na markę, typ i moc.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
moze to niezbyt profesjonalne ale olej zmienialam 2 razy w przeciagu tygodnia, za pierwszym razem wlalam hipola wlasnie, i moim,ale tylko moim zdaniem to bylo calkowite nieporozumienie,niby klasa taka sama,ale lewarek chodzil jak zatopiony w masle,zmiany biegow byly ociezale. nie zwazajac na kwasna mine mojego faceta kupilam Tutelke i po kilku dniach wszystko wrocilo do normalnosci...umiem sie uczyc na bledach![]()
bija22 i Alfa156 V6 są powody do mruczenia
...i do płaczu
A w którym miejscu można sprawdzic stan oleju skrzyni biegów?
" - elegancka pomiędzy sportowymi
- sportowa pomiędzy eleganckimi
- fascynująca piękność w segmencie E"