Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Gruby problem

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie Gruby problem

    W trakcie jazdy nagle auto straciło moc i zaczęło wyraźnie głośniej chodzić. Czasami kopci na biało, czasami nie. Chyba jak się (bardziej) zagrzeje to zaczyna.

    „Chodzi trochę jak traktor” a patrząc na obrotomierz widać skokowe poruszanie się wskazówki.

    Wczoraj jak dwa razy odpalałem go na chwilę zamarzniętego, to miałem wrażenie, że chodzi normalnie i dopiero za trzecim razem, jak złapał trochę temperatury to znowu pojawił się „traktor”.

    Nie ma raportu o błędach a z logów wynika, że wtryski szaleją, mniej lub bardziej wszystkie. Auto trzy miesiące temu miało ściąganą głowicę, bo jednak w końcu urwała się klapa.

    Może minimalnie ubywa płynu z chłodnicy, ale to dopiero teraz tak skojarzyłem i nie wiem czy to ma jakiś związek czy po prostu normalnie ubywa.

    Śmierdzi mi to brakiem kompresji i ponownym ściąganiem głowicy
    Ostatnio edytowane przez ffranek ; 05-12-2016 o 09:37

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Abacar
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147, 1.6, 105 km, 2005/2006 disti.5d--ar159tbi-2010Ti, Giulia 200km Btech
    Postów
    107

    Domyślnie

    a mnie to śmierdzi przepływką albo jak napisałeś brak kompresji. Przepływomierz bo on też wpływa na pracę całego silnika i może powodować nierówną pracę.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maras14
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 16V
    Postów
    96

    Domyślnie

    A płyn jeśli zaczął Ci ubywać po usuwaniu klap/ściąganiu kolektora, to pamiętaj, że przez niego leci kanał wodny i jest tam oring, na którym lubi puszczać, jak się źle złoży.

    "Bo jednak w końcu urwała się klapa" tzn? Były jakieś objawy, czy miałeś to zrobić i nie zdążyłeś? Przepływkę z tego co wiem można łatwo sprawdzić - po prostu ją odpinasz i obserwujesz czy się poprawiło.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Jak już sobie tak wróżymy to ja stawiam na nieszczelność w układzie wtryskowym. Odpal auto i sprawdź ciśnienie na szynie CR.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    Niestety sprawdził się najczarniejszy scenariusz. Prawdopodobnie urwana klapa w sierpniu musiała jednak naruszyć tłok, czego nie było widać, i powolutku temperatura go wykończyła. Ostatecznie jestem już po wymianie silnika i turbo .

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    Szukam teraz informacji o mojej nowej jednostce. Prawdopodobnie mam motor 192 B1 136 KM oryginalnie z metalowym kolektorem bez klap wirowych. Czy te jednostki trafiały do Polski. Symbol "B" to podobno odpowiednik obszaru?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Busko Zdrój
    Auto
    ---
    Postów
    388

    Domyślnie

    147 wyposażone w silniki 136 konne były wypuszczane na rynek belgijski.
    Pamiętasz przy jakim mniej więcej przebiegu urwała Ci się ta klapka?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    136 i 140 to ten sam silnik.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P6.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	78.4 KB
ID:	219429Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P7.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	94.6 KB
ID:	219430

    138k

    I jeszcze obrazy zniszczeń.
    Ostatnio edytowane przez ffranek ; 12-01-2017 o 11:05

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    Ostatecznie z opisu na silniku (nie z tabliczki) wynika, że moja nowa jednostka to 192 A5 (fabryczna, zniszczona była 937 A5). Mam wątpliwość co do rozrządu, tj. ilości zębów paska. Do 937 na pewno pasek powinien mieć 199 zębów, ale już do 192 A5 informacje są podzielone. Raz, że 198 zębów (m.in. w katalogu boscha) i na opisach wielu aukcji. A na innych aukcjach, że 199 zębów też ok?! Rozrząd miałem prawie nowy, więc został przełożony ze zniszczonego silnika. Nie wiem, co tu się nie zgadza? Nie jestem mechanikiem, ale jeden ząb chyba robi różnicę? Ale przecież jeżdżę już chwilkę i przecież nic się nie dzieje.

Podobne wątki

  1. 147 gruby projekt i milion pytań
    Utworzone przez 4dreams w dziale 147
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 11:44
  2. [Sprzedam] [s] koszulki - dupia z gruby
    Utworzone przez ebol77 w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 21:22
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory