Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: zapchany katalizator czy uszkodzone sondy 2.0 jts GT

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa GT 2004 2.0 JTS
    Postów
    6

    Domyślnie zapchany katalizator czy uszkodzone sondy 2.0 jts GT

    Witam, na wstępie chciałbym sie przywitać ze wszystkimi ponieważ jestem nowy na forum

    Mój problem polega na nadmiernym spalaniu i strasznie śmierdzącymi spalinami. Próbowałem jeździć po mechanikach i wydałem już za dużo żeby jechać do kolejnego więc proszę o wyrozumiałość.
    Wziąłem dzisiaj do ręki jakiś tani tester diagnostyczny i zacząłem patrzeć co sie dzieje z napięciami sond i :
    Sonda nr 1 przed katem napięcie na rozgrzanym silniku około 2200 mv. Po dodaniu gazu skacze 1500-4000mv
    Sonda nr 2 przed katem jak wyżej
    Sonda za katem 20mv i po dodaniu gazu rośnie 800-900mv

    Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania a szukam tego nie od dziś. Błędów mi nie pokazuje żadnych. Współczynnik AFR równy 1.0.
    Ilość zasysanego powietrza w okolicy 14.6kg/h
    Żadnego spadku mocy, przyśpiesza jak należy. Jedyny objaw to delikatne zakłócenia na niskich obrotach.
    Samochód ogólnie w super stanie. Nic nie dłubane przez żadnego wiejskiego tunera.

    Proszę pomóżcie bo juz nie mam siły do tej Alfy.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    sondy pracują w zakresie 0-1V

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa GT 2004 2.0 JTS
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    sondy pracują w zakresie 0-1V
    Sondy zwykłe jak najbardziej. W GT są szerokopasmowe czyli 0-5v

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    W sondzie szerokopasmowej do pomiaru składu mieszanki używa się prądu a nie napięcia. Woltomierzem to można jedynie grzałkę sprawdzić. Wartość napięcia w komorze sondy to 0,45 V.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    łoo szerokopasmówka w takich starych kasztanach to tak jak napisali koledzy zakres jest inny, mój błąd.

    Do autora może dopiero zaczynać coś siadać ale jeszcze zmiany parametrów są za małe na bład ecu. Ostatnio przejechałem 9kkm z źle pracującym silnikiem (nierówne niskie i większe spalanie) bez błędu w ecu zanim lambda padla tak zeby wyswietliło błąd notabene sondy szerokopasmowej...

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa GT 2004 2.0 JTS
    Postów
    6

    Domyślnie

    Czyli nie da sie jednoznacznie określić czy sonda jest walnięta ? Przejechałem już tak 10k km i mnie troche denerwuje nadmierne spalanie ok 13-14l w cyklu mieszanym. No i te spaliny... nawet na przeglądzie jak byłem to włączył sie alarm od nadmiernej emisji spalin

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Raczej bez specjalnych mierników się nie obędzie
    Jaki przebieg? Może po prostu nie domaga, a sterownik ratuje sytuacje wzbogacając mieszankę? Wieczne nie są, ale dość drogie niestety.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2017
    Auto
    Alfa GT 2004 2.0 JTS
    Postów
    6

    Domyślnie

    na liczniku 150 tyś ale szczerze w to wątpie. W ASO by mi to sprawdzili ?

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    średni czas życia takiej sondy to 120-140 kkm gdzie zwykłej to 170-200kkm

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    W aso alfy? Trochę wątpię, szybciej w serwisie producenta sondy albo w boschu.
    A z przebiegu wynika możliwe uszkodzenie-wadliwe działanie.
    No coś musisz zrobić bo ja w cyklu mieszanym mam mniejsze i to zimą w dodatku.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. Zapchany katalizator V6
    Utworzone przez zaqaznumerdwa w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 15:56
  2. Zapchany katalizator ten przy turbinie JTD 150km
    Utworzone przez arquadiusy w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 04-04-2013, 18:35
  3. zapchany katalizator ?
    Utworzone przez Szydeł w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 09:45
  4. Zapchany (przypchany) katalizator
    Utworzone przez fr33 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 20:38
  5. Zapchany katalizator a zapach paliwa z nawiewu.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory