Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Tarcie opony 205/45 17" o nadkole

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie Tarcie opony 205/45 17" o nadkole

    Witajcie, czy w Waszym MiTo opona przeciera nadkole?
    Miałem opony 215/45 17', rozmiar zgodny z instrukcją, ale opony tarły przy maksymalnym skręcie tak, że przy delikatnym ruszaniu czuć było duży opór.
    Opona sobie pękła (nie z powodu tarcia), więc z przodu założyłem 205/45, ale opony nadal mocno przecierają :-(
    Przetarcie widać doskonale z obu stron auta Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0808.JPG
Wyświetleń:	52
Rozmiar:	282.3 KB
ID:	221644 , felga 7"Jx17" H2 ET39 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0810.JPG
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	402.5 KB
ID:	221645Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF7424.JPG
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	366.1 KB
ID:	221646 niby wszystko zgodne ze specyfikacją, ale boję się maksymalnie skręcać koła w obawie przez uszkodzeniem opony.
    Jak to jest u Was?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    a czy auto nie miało jakiejś przygody?? jak z geometrią zawieszenia? tak jak piszesz felgi i opony zgodne z instrukcją. nie ściąga Ci auta??
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał paweltbu Zobacz post
    a czy auto nie miało jakiejś przygody?? jak z geometrią zawieszenia? tak jak piszesz felgi i opony zgodne z instrukcją. nie ściąga Ci auta??
    Auto miało przygodę, lekko ściągało w prawo, ale właśnie dzisiaj zrobiłem geometrię, autko jedzie prosto jak po szynach, a opony nadal przecierają o nadkola :-(

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Pytanie czy wszystko zostało naprawione tak jak trzeba. Chyba ktoś kto sie naprawami powypadkowymi zajmuje powinien sie wypowiedzieć.
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dikileiden
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Oegstgeest NL - Kraków PL
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1.4T Quadrifoglio Verde
    Postów
    77

    Domyślnie

    Ja też mam przetarte nadkola z lewej i z prawej .Tylko że u mnie chyba przetarte w innym miejscu . Zamówiłem nowe nadkola . Moje auto absolutnie bezwypadkowe . Zbieżność i geometria OK .

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał dikileiden Zobacz post
    Ja też mam przetarte nadkola z lewej i z prawej .Tylko że u mnie chyba przetarte w innym miejscu . Zamówiłem nowe nadkola .
    i tu mnie oświeciło, bo to nie jest stricte nadkole- czyli plastikowy element który można wymienić, tylko fragment wnęki koła, opony trą z obu stron o blachę.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Podbije temat, bo po sobotniej jeździe widzę że problem tarcia nie zniknął.
    Auto jednak ściąga pomimo ustawionej geometrii, ciśnienie w oponach jest OK, koła zamienione stronami - auto nadal ściąga w prawo :-(
    Dorzucam kilka fotek, strona prawa jest bardziej przetarta Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_3982.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	144.0 KB
ID:	221854Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_3983.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	78.3 KB
ID:	221855Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_3984.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	100.2 KB
ID:	221856
    Strona lewa wygląda tak Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_4010.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	182.4 KB
ID:	221857Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_4008.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	95.2 KB
ID:	221858

    Auto na 100% miało przygodę, prawdopodobnie dostało w lewe przednie koło, jak mocno to oceni rzeczoznawca bo temat i tak idzie do sądu ze względu na inny problem z autem.
    Czy takie tarcia mogą mieć związek ze spartaczoną naprawą?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar topgear68
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    SZA
    Auto
    Stelvio B-Tech 280KM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Wg mnie jak najbardziej, tak.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    no to chyba jednak wina przygody
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    MiTo 1.4T-Jet 114kW, 2008r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    2 razy robiłem geometrie i jest OK, auto nie było tak mocno uderzone żeby powyginało podłużnice, diagnosta i mechanik rozkładają ręce, nie wiedzą skąd te przetarcia, ale kumpel mówił, że może auto powinno mieć, ograniczniki skrętu kół, ale z jakiegoś powodu ich nie ma??? Czy ktoś może sprawdzić w swoim MiTo jaka jest pozycja kierownicy przy maksymalnym skręcie? U mnie wygląda to tak Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCF7508.jpg
Wyświetleń:	23
Rozmiar:	112.3 KB
ID:	222435 kierownica skręcona w prawo
    Ostatnio edytowane przez tatry.hej ; 21-02-2017 o 19:28

Podobne wątki

  1. Felgi, opony, ocieranie o nadkole
    Utworzone przez grzechopl w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2013, 12:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory