Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 156 jts wypadanie zapłonu na zimnym silniku

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 156.jts 166km SW FL
    Postów
    58

    Domyślnie 156 jts wypadanie zapłonu na zimnym silniku

    Witam jakis czas temu pojawił mi się problem z wiekszym spalanie postawiłem auto na warsztat mechanik na dzien dobry wymienił świece po tej czynności zaczął wypadac mi zapłon na zimnym silniku. Po odpaleniu auta jesli chwile nie postoi i się nie zagrzeje to w czasie jazdy jak się wkręci powyżej 2000 obrotow wypada zapłon jednej swiecy na jakieś 20 sekund po odpuszczeniu gazu zapłon znowu pracuje. Po przejechaniu około kilometra usterka znika później nie występuje auto pracuje bez zastrzeżeń. Tak samo jeśli auto postoi odpalone i sie zagrzeje chodz troszkę usterka tez nie występuję. Nadal tez nie wiem czy czynność wymiany świec zmniejszyła spalanie. Świece i termostat teraz wymieniłem auto pracuje rowniutko, po zagrzaniu niema żadnych zastrzeżeń.

    Szukam dobrego fachowca od alfy w pobliżu Gorzowa Wlkp.
    Ktoś coś jakieś rady z góry dziękuję.
    Ostatnio edytowane przez pele21 ; 17-02-2017 o 05:03

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Robbery
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Fiat Tempra 1.6ie SX 1994r / Alfa Romeo 156 2.0JTS SW FL 2003r / Alfa Romeo 156 2.5 V6 FL 2003r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Hej!
    Mam nadzieję, że mechanik założył świece czteroelektrodowe - takie są zalecane przy tym silniku. Ja mam założone francuskie BERU (około 60 PLN sztuka).
    Sprawdź rurę dolotową powietrza do silnika, to może być przyczyną większego spalania. Jeżeli rura jest popękana lub dziurawa to wymiana. Najczęściej pada to gumowe kolanko przy silniku.

    P.S.
    Jak się Tobie ten silnik sprawuje?
    Ostatnio edytowane przez Robbery ; 17-02-2017 o 13:19

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 156.jts 166km SW FL
    Postów
    58

    Domyślnie

    Ogólnie używam go od ponad pół roku i jak narazie jestem zadowolony. Co do świec to nie wiem jakie założył wiem jedynie że Denso. Dziwi mie jedynie sytuacjia że problem pojawia się na bardzo krótki czas. Pare godzin temu jeździłem troszke dłużej i pomeczyłem auto pod dużym obciążeniem, przez godzinkę jazdy nie wykazało żadnych problemów z wypadaniem zapłonu. Rury dolotowe są w idealnym stanie bynajmniej wizualnym. Przez niedogrzane auto z winy termostatu wzrasta spalanie?

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Robbery
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Fiat Tempra 1.6ie SX 1994r / Alfa Romeo 156 2.0JTS SW FL 2003r / Alfa Romeo 156 2.5 V6 FL 2003r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o niedogrzanie to ten typ tak ma - musisz go bardziej "gazować". Też myślałem, że miałem ciągle otwarty termostat (nie było krótkiego obiegu), jednak się myliłem. Termostat był OK. Ten silnik lubi po prostu większe obroty.
    Przykład? Jazda po mieście o tej porze roku, taka trochę więcej niż emerycka - silnik nie miał więcej niż 75 stopni. Bardziej "sportowo", np. 3 bieg przy 50 km/h, 4 przy 70 km/h i grzeje ładnie.
    Jeżeli chodzi o spalanie to mi po mieście pali około 11-12 litrów.
    Jak u Ciebie z pobieraniem oleju przez silnik?

    Wiele Tobie nie pomogę, bo ja autko mam dopiero od miesiąca, są tu jednak ludzie, którzy z pewnością coś Tobie podpowiedzą. W Lublinie to bym mógł kogoś polecić. Będę zresztą niedługo wymieniał amortyzatory to podpytam się moich mechaników, nie ma problemu.
    Ostatnio edytowane przez Robbery ; 17-02-2017 o 21:09

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 156.jts 166km SW FL
    Postów
    58

    Domyślnie

    Termostat miałem na bank walnięty auto w miescie nie grzało się do 60 chodźby niewiem ile jeździł po wymianie 90 stopni mam po 10 min jazdy po miescie.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robbery Zobacz post
    Bardziej "sportowo", np. 3 bieg przy 50 km/h, 4 przy 70 km/h
    To raczej standardowe prędkości dla tych przełożeń.
    Moja Bella

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Robbery
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Fiat Tempra 1.6ie SX 1994r / Alfa Romeo 156 2.0JTS SW FL 2003r / Alfa Romeo 156 2.5 V6 FL 2003r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cześć.

    Rozmawiałem z moimi fachowcami. Radzą podpiąć pod komputer (powinien być jakiś błąd).
    Możliwe przyczyny:
    1. Wypadanie zapłonu (głównie 1 lub 4 cylinder) - przytkane wtryskiwacze.
    2. Sonda Lambda lub przewody (brak styku na kostkach).
    3. Padająca cewka.
    4. Przepływka.
    5. Wadliwe świece.
    6. Zły akumulator.
    7. Czujnik ciśnienia (listwa wtryskowa).

    Tyle mam zapisane na kartce.
    Wiele więcej nie pomogę

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2016
    Auto
    Alfa 156.jts 166km SW FL
    Postów
    58

    Domyślnie

    Dziwne ale narazie sytuacja z wypadaniem zapłonu znikła oby na stałe jeżeli chodzi o olej to średnio około 70-100ml na 1000 km. Może ktoś będzie wiedział stosunek napięcia do masy powietrza sprawnego przepływomierza.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Robbery
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Fiat Tempra 1.6ie SX 1994r / Alfa Romeo 156 2.0JTS SW FL 2003r / Alfa Romeo 156 2.5 V6 FL 2003r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Po wizycie u moich fachowców przypomniało mi się coś jeszcze: sprawdź czujnik temperatury silnika.
    Moja bierze różnie, ale więcej niż Twoja. Pożyjemy, zobaczymy.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Kolego u mnie w JTS byłą podobna sytuacja z wypadaniem zapłonu aż pewnego dnia zaczał palić na 3 cylindry. Kupiłem używaną cewke i pali na wszystkie 4.
    Więc wnioskuje że taki brak zapłonu może być również objawem padającej cewki, przynajmniej u mnie tak było. Jeśli chodzi o spalanie oleju to umnie wychodzi z 1 litr na 9000 km i to podobno jest w normie dla tego silnika, a dodam że mam silnik po kapitalnym remoncie w zeszłym roku.

Podobne wątki

  1. Wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez piotren w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-07-2018, 21:41
  2. wypadanie zapłonu
    Utworzone przez kelus w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-02-2017, 16:38
  3. Wypadanie zapłonu przy zimnym silniku
    Utworzone przez BigMen23 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 12:42
  4. Wypadanie zapłonu JTS
    Utworzone przez dawid0924 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29
  5. [166] Wypadanie zapłonu
    Utworzone przez zgrad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory